PokerStrategy Sidekick werkt niet + waarschuwing AVG?

• Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey allemaal,

Het leek me wel leuk om de PokerStrategy.com Sidekick eens te installeren, maar dit wil nog niet zo lukken. Na de installatie lijkt het programma niet te willen starten, want ik zie niets gebeuren. Zie er ook niets van terug in m'n taakbeheer ofzo. Ik heb Windows Vista 64-bit versie.

Tevens krijg ik sinds het installeren van de Sidekick meldingen over een bedreiging voor m'n computer. Dit is een melding vanuit AVG anti-virus. Aangezien de Sidekick het enige is dat ik heb gedownload de laatste tijd, en die melding heel toevallig ook sinds die download verschijnt, vroeg ik mij af of meer mensen deze melding krijgen. De melding verwijst overigens naar de door Windows verborgen map AppData.

Iemand enig idee wat te doen? Ik vermoed dat de Sidekick geen virus bevat, dat vertrouwen heb ik dan nog wel, maar toch gaat er ergens iets mis...
  • 5 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Free Bump
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Hey X,

Bij mij staat het programm op de volgende locatie.

C:\Users\Danny Jager\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PokerStrategy.com\PokerStrategy.com SideKick.appref-ms.

Het programma is niet meer dan een scriptje volgens mij van: 4,00 kB (4.096 bytes)

Ik heb in ieder geval niets meer kunnen vinden.

En omdat het een scriptje is en onbekend is voor AVG zal hij deze als bedreiging zien. (Omdat de meeste virussen e.d. ook scriptjes zijn).

Kan je nergens in AVG kiezen om dit bestand te vertrouwen ofzo?
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Dat zal ik dan eens moeten uitzoeken. Het gekke is dat hij nu (voor zover ik kan zien) bij het opstarten van de Sidekick meteen een bedreiging ziet, een 3-tal bestandjes verwijdert, en daarna werkt de Sidekick niet meer. Waarschijnlijk dus omdat hij iets mist wat AVG heeft weggegooid.

Zal eens kijken of ik een uitzondering kan toevoegen ofzo. :)
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hmm, ik startte voor de grap de Sidekick eens op om te zien of ik die melding weer kreeg, waarna ik het programma zou verwijderen en opnieuw installeren om er zeker van te zijn dat het programma compleet is, zodat ik hem als uitzondering kon toevoegen bij AVG (al moest ik nog uitzoeken hoe :P ).

Maar nu kreeg ik ineens een automatische update van de software, en hij start gewoon op. Eens kijken hoelang dat goed blijft gaan... :P
    • misshummel
      misshummel
      Bronze
      bij mij werk hij prima en avg draai bij mij ook op de achtergrond alleen vindt het jammer dat hij geen plo handen opneem