NL4 Blind battle River value bet of niet?

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $5,02
      Hero:
      $4,6

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:club: , 8:heart:
      7 folds, SB calls $0,02, Hero raises to $0,16, SB calls $0,12.

Flop: ($0,32) J:heart: , 8:club: , 6:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,2, SB calls $0,20.

Turn: ($0,72) 2:spade: (2 players)
      SB checks,
      Hero checks.

River: ($0,72) J:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,36, SB folds. Final Pot: $1,08

Denk dat de complete van de SB genoeg reden geeft voor een raise. Zou het overigens totaal niet erg vinden om de pot PF al op te pakken, maar denk dat ik hier sowieso vaak de beste hand heb PF.

De flop is droog dus ik kan hier wel C-betten. Villian callt, in mijn ogen zou hij perfect een of andere random jack kunnen hebben maar ook vaak een Ax of een matig pocket pair.

Ik check op de turn omdat ik denk dat ik weinig value ga krijgen van handen die minder zijn dan de mijne. Waarom dan een grote pot bouwen?

Op de river komt er dan nog een J dus die maakt het een stuk onwaarschijnlijker dan villian een J heeft, bet ik hier voor value of check ik behind?
  • 8 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Yes kvind een kleine bet hier zeker goed... Je bent bijna nooit beat :)
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Je zegt ik kan hier wel c-betten WANT het board is droog, je moet wel nadenken wat de reden is om te c-betten, om te protecten, voor value, bluff?

Maar denk dat je hier tegen 1 spelers sowieso moet c-betten om de pot soms gelijk al op te pakken.

Ik zou de turn nog eens een barrel vuren om eventuele draws te laten betalen.

De river weet ik niet, ligt helemaal aan de speler.

maar ik denk dat een flushdraw zelf wel zou betten voor value, dus denk ik dat je inderdaad vaak nog voorstaat en je best nog wel een keer voor value kan(moet) betten, nice bet!
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      @rik denk jij dat villian hier vaak op een flushdraw zit? (Op de turn) vind een bet hier eigenlijk niet zo goed, want waarmee callt hij de turn wat ik versla?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      @rik denk jij dat villian hier vaak op een flushdraw zit? (Op de turn) vind een bet hier eigenlijk niet zo goed, want waarmee callt hij de turn wat ik versla?
      Vind het moeilijk in te schatten zonder stats.

Maar misschien moet je hier meer inderdaad meer aan potcontrol denken en de pot niet te groot maken, dan is behind checken beter ja. zodat je op een eventuele river bet kan folden afhankelijk van de river natuurlijk. je hebt niet eens toppair, dus ja....zit wat in :D ik leer hier ook van!

JUDGE???
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      in4 sick half hour analyse by Yoshiwa :D

Oh, en trouwens met een droge flop bedoelde ik een vrij ongevaarlijke flop voor mijn hand. Hij is overigens wel lichtelijk gortdroog natuurlijk maar dat terzijde :coolface:
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Je bent hier zelden beat, maar ik zie een klassieke villain ook niet dikwijls met iets minder callen, dus ik check normaal behind. Hier echter is villain echt wel loose, nog een redelijk hoge WTSD ondanks zijn superhoge VPIP, dus in deze situatie bet je best nog eens 1/2 pot...
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bet turn , en dan kanje river behind checke :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      bet turn , en dan kanje river behind checke :)
      bet turn tegen?