NL 4 KK postflop play

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,55
      CO:
      $4,06

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with K:diamond: , K:club:
      UTG1 folds, Hero raises to $0,12, 3 folds, CO raises to $0,36, 3 folds, Hero calls $0,24.

Flop: ($0,78) 9:diamond: , 9:club: , 8:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,58, Hero calls $0,58.

Turn: ($1,94) 4:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $1,24, Hero raises to $2,48, CO raises to $3,12 (All-In), Hero calls $0,64.

River: ($8,18) 4:spade: (2 players)

Final Pot: $8,18

Results follow (highlight to see):
      Hero shows two pairs, koningen and negens (Kd Kc)
      CO shows (Qs Qd)

Hero wins with two pairs, koningen and negens (Kd Kc)

Preflop besluit ik niet te 4betten, omdat dat in mijn ogen zeer sterk over komt op hem. Ik wil graag dat hij zn AK's en TT+ in het spel houd, dus call ik.

Flop is dan natuurlijk best wel scarry. Moet ik hier raisen of niet? Ik besluit te callen en op een non diamond turn het erin te krijgen.

Turn kaart is dan natuurlijk goed voor mij en hij vuurt nogmaals, Ik kan hier toch niet folden? Ik besluit dan ook te minraisen, in principe is hij al commited dus ik denk dat ik hier beter gewoon zelf kan shoven, maar goed even dat terzijde.

Wat kan er beter in deze hand?
  • 6 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kzou met KK wel 4betten hoor oop... Nooit leuk als er een A komt en gebeurd nog geregeld. Dus liever met AA imo.

Voor de rest zou ik de flop wel al raisen denk ik omdat het nergens op slaagt, je rept niet veel dus kzie hem nog broke gaan met TT miss. En dan haal je ook value uit draws.

En as played is een turnship goed. Begrijp niet waarom je minraised? Das zo nutsy ^^
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Als ik al mijn handen perfect zou spelen zou ik ze niet posten Farma :D

4bet zou inderdaad wel kunnen maar denk dat hij dan ook wel een hele hoop opgeeft. Ik flatcall dit niet standaard, maar 4bet dit ook niet standaard. Hangt een beetje van de tegenstander af. Dit keer koos ik voor een flat.

Flop zou ik inderdaad kunnen raisen, maar waar haal ik dan value van? Bovendien ziet dat er nog aardig sterk ook, denk dat hij met TT bijvoorbeeld een easy fold heeft.

Turn moet ik inderdaad gewoon shippen en tis eigenlijk gwn dom om daar te minraisen :f_biggrin:
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Kzou met KK wel 4betten hoor oop... Nooit leuk als er een A komt en gebeurd nog geregeld. Dus liever met AA imo.
      Je brengt jezelf idd echt wel in de problemen door KK niet te 3betten. Op 4NL is het echt nog niet nodig om hierin te variëren.
      + Villain kan nog zoveel hitten waartegen je veel geld mee kan verliezen.

De range waar deze villain mee 3bet is zowat (ruim gerekend) JJ+ en AQ-AK. Het enige "goede" scenario voor jou zou wss zijn dat hij AQ heeft en een Q hit of dat hij JJ-QQ heeft en er geen overcard op de board komt.

Als hij AK heeft, is de kans zeer klein dat hij een K hit ==> weinig value postflop als hij zijn A niet hit
      Bij QQ en JJ heb je een redelijk grote kans dat er een overcard komt voor hem ==> redelijk grote kans dat je hier ook niet veel value uit haalt. Als er een J/Q Q komt, ben je wss je hele stack kwijt postflop.
      AQ ==> enkel value als hij een Q hit.

Algemeen krijg je er dus beter pf wat meer in, als hij AK of QQ heeft zal hij dikwijls nog wel een 4bet callen (al is het wel een tighte villain). Hij zal wel dikwijls folden, maar dan pick je toch alvast ongeveer 10bb's op zonder enig risico...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Als ik al mijn handen perfect zou spelen zou ik ze niet posten Farma :D
      Idd :D Sorry als mijn reactie wat kortaf ofzo lijkt ;) Is niet de bedoeling hoor.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Dat snap ik uiteraard ook wel, en het kwam helemaal ook niet zo over hoor :tongue:

Maarja, 't is natuurlijk wel zo dat als je een hand post dat je daar kritiek op kan krijgen, als je dat niet als opbouwend kan zien kan je sowieso beter geen handen posten denk ik =)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      pre callen is niet zo tof imo oop , je komt te sterk over , als er A komt killt die je actie/equity , maar ook de zijne als ie bv QQ heeft