NL 4 AK Postflop play

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,48
      MP2:
      $5,08

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with A:club: , K:heart:
      Hero raises to $0,12, 2 folds, MP2 calls $0,12, 5 folds.

Flop: ($0,30) K:spade: , 9:heart: , 4:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,16, MP2 raises to $0,56, Hero calls $0,40.

Turn: ($1,42) K:club: (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $0,95, Hero raises to $2,13, MP2 calls $1,18.

River: ($5,68) 5:diamond: (2 players)
      Hero raises $2,67 (All-In), MP2 raises to $2,27 (All-In).

Final Pot: $10,62

Results follow (highlight to see):
      Hero shows three of a kind, koningen (Ac Kh)
      MP2 shows een full-house, negens full of koningen (9s 9d)

MP2 wins with een full-house, negens full of koningen (9s 9d)

Preflop lijkt me standard.

Dan op de flop c-bet ik natuurlijk. Ik kies gewoon voor een halve pot omdat de flop zeer droog is. Wil mezelf niet exploitable maken door 3/4 pot te gaan betten hier omdat ik tptk heb. Hij raiset mij dan. Geen idee met wat voor range hij dat hier doet. Villian speelt wel redelijk los, dus ik kan zijn range niet enkel op sets zetten en dus call ik. Op de turn komt er dan natuurlijk een mooie kaart voor mij, maar dat maakt het eigenlijk wel bijna onmogelijk dat vilian iets als KQ heeft. Ik besluit dan ook te raisen en hij callt.

In principe laat villian wel zien iets te hebben, maar de pot is al bijna $6 op de river. Ik besluit dan ook maar te schuiven, aangezien ik toch niet van plan was om op zijn shove te folden.

Is het gewoon nice hand zo of maak ik een cruciale fout?
  • 6 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Vind dat je de flop had moeten folden. Villain heeft pf raise gecalled, dus dat is bijna altijd een pocket pair (aan villain stats te zien cold called hij amper pf).

Je zegt dat de turn een goede kaart is voor jou, maar eigenlijk verandert die niets, je loopt nog steeds achter op sets en voor op pakweg KQ.

Dan all in geraken met basically TPTK is echt niet goed. Had je kunnen vermijden door flop te folden, de flop is zeer droog dus eigenlijk is het enige logische waar hij mee raised een set...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Je zou eens kunnen kijken of hij aggro is of vaak de flop raist. Als hij passief is heb je echt een easy fold op de flop. Het is hier vaak juist de flop te folden ja :) .

Tegen wat raise je op de turn eigenlijk? KQ heeft hij echt zelden in die spot. Bijna altijd bluffs of een FH. Dus ik raise daar niet.

Zelfde verhaal op de river. Of je zit tegen een bluff ofzo of een FH dus ik check daar eigelijk wel. Na de flop en turn heeft hij eigenlijk altijd een FH volgens mij :rolleyes:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Goeie vraag... persoonlijk vind ik de turnkaart nogal nasty omdat dat eigenlijk de enige kaart is die mij in de hand houd(aas ook nog wel trouwens) zat zelf ook wel aan een setje te denken maar is voor een speler als mij toch een moeilijke fold op deze turn. Op een brick fold ik hier wel trouwens.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Goeie vraag... persoonlijk vind ik de turnkaart nogal nasty omdat dat eigenlijk de enige kaart is die mij in de hand houd(aas ook nog wel trouwens) zat zelf ook wel aan een setje te denken maar is voor een speler als mij toch een moeilijke fold op deze turn. Op een brick fold ik hier wel trouwens.
      Ook een A op de turn verandert niet veel aan de hand. Enkel als je denkt dat villain double pair heeft op flop, maar dat heeft ie volgens zijn stats echt wel nooit (called echt geen K9 of 94). Conclusie: ofwel was het een bluf, ofwel een set. Op 4NL bluffen de goede spelers zelden (en zijn stats zien er zeer degelijk uit), dus (ik val in herhaling ;) ) fold flop... Je kan echt niets hitten op de turn dat de situatie verbetert.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Vind dat je de flop had moeten folden. Villain heeft pf raise gecalled, dus dat is bijna altijd een pocket pair (aan villain stats te zien cold called hij amper pf).

Je zegt dat de turn een goede kaart is voor jou, maar eigenlijk verandert die niets, je loopt nog steeds achter op sets en voor op pakweg KQ.

Dan all in geraken met basically TPTK is echt niet goed. Had je kunnen vermijden door flop te folden, de flop is zeer droog dus eigenlijk is het enige logische waar hij mee raised een set...
      +1 is wel overduidelijk op de flop , fold!

Je moet gewoon 4xBB openen hier UTG!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      vind em eig wp
      villain rept echt geen ene drol en is aggro (3.1 af , lag pre stats)
      hij rept enkel 99/44/K9 maar als je dan bedenkt dat het nergens over gaat een set op deze gortdroge flop te raisen (waarom in godsnaam zou je dat doen) dan heeft ie eigl enkel air , KQ/KJs , en soms slecht gespeelde nuts.
      en dus , wp vind ik :)