Nl5 Jj

• 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Paar vraagjes bij deze hand:
      Had ik hier beter kunnen 3betten pre?
      Flop call ik omdat de board nog al niks heeft.
      Dacht als ik behind word gechecked op turn bet ik river op raise op turn wou ik folden.
      River komt die aas die zit wel vrij hard in zijn range dus ik check.
      Of kan ik daar toch nog wel raisen?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5
      CO:
      $4

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:spade: , J:club:
      4 folds, CO raises to $0,20, 2 folds, Hero calls $0,20.

Flop: ($0,47) K:heart: , K:club: , 7:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,25, Hero calls $0,25.

Turn: ($0,97) 4:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

River: ($0,97) A:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Final Pot: $0,97
  • 18 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Denk dat je wel had kunnen 3betten pf, maar vind met een call ook niets verkeerd. Check call flop vind ik goed, check op turn ook.

Bij de river called zo goed als niets wat slechter is, maar misschien nog een blockbet overwegen. Ik check hier echter ook. Als de A er niet was gekomen, is het wel een bet vind ik.

Vraagje aan judge en aan iedereen die wil antwoorden: wat als villain hier bet op de river?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      preflop easy 3bet imo

As played vind ik het wel redelijk goed ja.

Als hij ooit de river bet heb je wel een easy fold denk ik
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Ok dus volgende keer dus toch iets beter om daar wel te 3betten zal dat onthouden.
      En neem aan Farma dat jij het ook eens bent met Stef als er geen aas was gekomen was het een bet op river toch?
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Pre kun je prima 3betten, maar callen kan ook. Door te callen speel je hand minder dan sterk dan dat hij eigenlijk is, dat kan in sommige situaties goed uitpakken

Check/call op de flop vind ik nice, met Check/raise jaag je een hele hoop handen weg waar je value van wilt halen en zal je denk ik enkel gecalled worden door semi sterke draws-(Ax en 2 broadway flushdraws) en dat zijn handen waar wij het niet echt goed tegen doen.

Turn kun je een donkbet plaatsen, zodat villian niet behind kan checken maar ik zelf gebruik deze move niet heel vaak. Nadeel is echter wel dat als hij behind checkt je een vervelende river kaart kan krijgen, zoals deze. Ik check hier ook, en als hij bet heb je een easy fold imo.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Ja als die river had gebet had ik zowieso wel gefold :P
      Mooi om te zien dat deze line wel goed is dus.
      Thanx everyone :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Had niet door dat je in de blinds zat, dan kan je JJ idd beter 3betten. Eigenlijk kan je tegen een CO raise er wel vanuit gaan dat die wat looser is, dus zelfs als je op BU zit moet je wel 3betten als ik er nu zo beter over nadenk.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Als er geen A op de river komt heb je idd een bet ;) .

Nu ik het herbekijk en ik gisteren niet zo in fopform was denk ik wel dat je hier kan donken op de turn. De K heeft hij zelden ook gezien zijn bet en hij gaat daar erg veel checken en zo een freecard pakken. Er zijn veel handen waar je value uit haalt :)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      @ Farma

Vind dat inderdaad ook zeker geen slechte play, maar vraag me dan echt wel heel erg af wat je gaat doen als hij je raiset. Dan zou ik denk ik voor bet/fold gaan.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja bet/fold idd
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Ja bet/fold idd
      Waarom een donkbet op de turn, je gaat veel handen laten folden, veel pockets die je beat, waar je nog value van kan krijgen op de river. (als er geen A komt uiteraard)
      Je veranderd de hand in een bluf terwijl je een mooie kaart hebt voor de showdown.

Waarom hier een donkbet farma?

@moneystef, wat vind jij van een donkbet?

JUDGE?
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Lijkt Yoshiwa zijn coaching wel :D
      Ook altijd alle members niet op 1 lijn haha.

Gisteren aantal van deze spots gehad en het 3betten bevalt mij niet echt zo om eerlijk te zijn.
      Komt postflop elke keer in die kutspots.
      Probleem is ook ze lijken niet te folden als ik 3bet lol.
      Word die pot altijd zo opgeblazen van met die JJ en TT terwijl je dan de flop 9 van de 10 keer niet zo leuk vind met die kaarten :P
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Ja bet/fold idd
      Waarom een donkbet op de turn, je gaat veel handen laten folden, veel pockets die je beat, waar je nog value van kan krijgen op de river. (als er geen A komt uiteraard)
      Je veranderd de hand in een bluf terwijl je een mooie kaart hebt voor de showdown.

@moneystef, wat vind jij van een donkbet?

JUDGE?
      Ben het eigenlijk eens met Rik :) , zie niet goed wat er nog called dat slechter is dan JJ op een check-call flop, bet turn.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      @ Stef

dan ben je het met mij ook eens hoor :D ik zei dat het een optie is om te betten, niet dat ik het zou doen :f_biggrin:

en @Shocker

Het is juist goed als je niet iedereen het eens is. Daar leer je namelijk meer van dat als iedereen maar gewoon ja knikt :P
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      @ Stef

dan ben je het met mij ook eens hoor :D ik zei dat het een optie is om te betten, niet dat ik het zou doen :f_biggrin:

en @Shocker

Het is juist goed als je niet iedereen het eens is. Daar leer je namelijk meer van dat als iedereen maar gewoon ja knikt :P
      Zal je er volgende keer ook bijzetten ;)

Idd ook normaal dat er wat discussie is, JJ is 1 van de moeilijkste handen om te spelen: te goed om enkel te setminen, maar ook weer niet goed genoeg om om het als een absolute tophand te beschouwen omdat je dikwijls overcards krijgt postflop...
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      ja, maar dat vind ik van QQ en TT ook nog wel hoor. Zijn echt handen waar je makkelijk in lastige situaties mee komt.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Alle pockets callen wss terwijl ze anders meestal behind checken.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      JUDGE???
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      3bet pre , as played prima , denk dat je op de river nog heel dun valuebetje kan plaatsen tegen lagere pocketpairs