Nl5 Qq Co

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Even een hand die ik in mijn database vond.

Ik heb zo te zien geen stats van villian, nog even kijken hoe dat werkt!

Ik raise 5xBB vanuit de CO, standaard i think.

Ik word geraised door de SB, en ik besluit mee te gaan, omdat ik een allin hier niet op zijn plaats vind, aangezien ik geen stats zie zou ik dit zonder stats net zo doen, om de flop te gaan bekijken. En hier verder te beslissen. Een fold vind ik hier te tight.

De flop ziet er goed uit en hij bet 0,70 in een pot van 2,85, ik besluit om te raisen. helemaal niet goed zie ik.

Ten eerste lijkt me als ik wil protecten , dan moet ik dus duidelijk groter betten en ik denk gewoon allin shoven, want ik geef hem nu 6:1, hij heeft met een flushdraw maar 4:1 nodig te klein dus.

As played:

Hij called en op de turn een schoppen, niets meer om te protecten en denk dat er nog weinig handen meer in zijn range zitten die ik beat dus ik check behind en op de flop wederom check/check.

PokerStars - $0.05 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $3.87
      UTG: $7.06
      UTG+1: $8.33
      MP: $5.05
      Hero (CO): $5.47
      BTN: $9.08
      SB: $4.95

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has Q:diamond: Q:club:

UTG calls $0.05, fold, fold, Hero raises to $0.25, BTN calls $0.25, SB raises to $1.25, fold, fold, Hero calls $1.00, fold

Flop: ($2.85, 2 players) 7:heart: 5:spade: 7:spade:
      SB bets $0.70, Hero raises to $1.55, SB calls $0.85

Turn: ($5.95, 2 players) 9:spade:
      SB checks, Hero checks

River: ($5.95, 2 players) J:club:
      SB checks, Hero checks
  • 8 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      de range van een unkown sb is JJ+ en AK preflop. Daar lig je lichtjes op achter. Zo kut dat je geen stats hebt ^^. Denk dat je wel kunt callen preflop omdat je ip zit ook.

Zijn flopbet rept echt zwakte dus dan is een raise ter protectie en value goed vind ik. Moet idd niet te groot zijn. Naar 2$ fzo

Kzou de turn ook betten om dezelfde reden

en as played ook de river bette voor value
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      de range van een unkown sb is JJ+ en AK preflop. Daar lig je lichtjes op achter. Zo kut dat je geen stats hebt ^^. Denk dat je wel kunt callen preflop omdat je ip zit ook.

Zijn flopbet rept echt zwakte dus dan is een raise ter protectie en value goed vind ik. Moet idd niet te groot zijn. Naar 2$ fzo

Kzou de turn ook betten om dezelfde reden

en as played ook de river bette voor value
      Of jij hebt het niet goed gelezen of ik snap jouw niet :coolface:

Maar je zegt raise moet idd niet te groot zijn, ik stelde juist voor van wel omdat ik hem nu de goeie odds geef om te callen met een flushdraw?

De volgende: je wil de turn opnieuw betten voor dezelfde reden(protection you mean?), maar wat zit nog in zijn range waartegen ik moet protecten?

Is het niet beter om gewoon de pot klein te houden en naar de showdown te gaan, ook AA,KK zitten in zijn range, ik wil de pot hier niet te groot maken denk ik, ik kan al heel goed achterstaan.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Best wel een moeilijke hand zo. Hij 3bet je natuurlijk echt heel groot, dat ziet er echt flink sterk uit. Je kan inderdaad wel callen omdat je IP zit, maar ik vraag me af of dat op de lange termijn winstgevend is. Een fold preflop is natuurlijk ook super tight, en een 4bet is denk ik ook maar heel marginaal. Heb dan ook werkelijk geen idee wat de beste play is preflop.

Op de flop ben ik dan ook echt weer completely clueless, omdat de pot al zo groot is. In principe zou ik zeggen ship, maar ik vraag me af wat je gaat callen wat minder is dan jou hand. Misschien JJ en TT, en flips zoals AK spades maar hij zal toch ook redelijk vaak KK of AA laten zien... Obviously niet helemaal objectief hier omdat ik de hand van villian al weet through skype =) maar je kan hier denk ik niet alleen raisen, omdat je dan zo groot moet raisen dat je op de turn sowieso al any 2 moet shippen. Folden op dit board kan natuurlijk niet, dan moet je PF al folden vind ik.

As played vind ik check/check wel nice denk ik. Maar vraag me wel af wat je op een riverbet doet?

Denk dat er trouwens minimaal 400 argumenten zijn om mijn mening hier te counteren :(
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Vind een call zeker kunnen, in deze situatie gooi ik het er misschien zelfs in pf op 5NL. Je kan idd ook callen, want je hebt positie. As played raise ik flop wel zeker, bv naar 2,5. Daarna push turn.

As played moet je de turn ook pushen vind ik. Hij bet laag op de flop, en checkt turn, dus ik denk dat hij hier meestal AK of soms TT, JJ heeft. Je hebt dus wel wat kans dat hij een schoppen heeft of overcards waartegen je moet protecten, en volgens mij lig je hier zowiezo voor op zijn range. AA of KK speelt hier meestal niet zo passief.

Je moet in het algemeen ook nadenken: als je met QQ een 25 bb's re raise called pf, waarom speel je dan potcontrol als er geen A of K op de board ligt? Dan kan je beter folden pf...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja je hebt gelijk, kheb weer wat te vlug beoordeeld.. Slecht bezig :)

Call flop vind ik goed ;) . Hij kan altijd een monster zo spelen en TT/JJ fold hij miss. enkel een A/K op de turn maken je niet blij.

Maar de turn bet ik echt wel hoor. Een monster gaat hij hier 90% vd gevallen gewoon uitbetten. Je krijgt value van pockets en K :spade: en A :spade:

Op de river krijg je idd van bijna niks value maar ik zou toch een bet maken gewoon vanwege het feit dat hij hier nooit KK+ heeft. JJ zal hij ook wel uitbetten verwacht ik. Zou klein valuebetje maken
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Vind een call zeker kunnen, in deze situatie gooi ik het er misschien zelfs in pf op 5NL. Je kan idd ook callen, want je hebt positie. As played raise ik flop wel zeker, bv naar 2,5. Daarna push turn.

As played moet je de turn ook pushen vind ik. Hij bet laag op de flop, en checkt turn, dus ik denk dat hij hier meestal AK of soms TT, JJ heeft. Je hebt dus wel wat kans dat hij een schoppen heeft of overcards w,aartegen je moet protecten, en volgens mij lig je hier zowiezo voor op zijn range. AA of KK speelt hier meestal niet zo passief.

Je moet in het algemeen ook nadenken: als je met QQ een 25 bb's re raise called pf, waarom speel je dan potcontrol als er geen A of K op de board ligt? Dan kan je beter folden pf...
      Moet inderdaad meer in ranges gaan denken, ik zal hier vaker voor liggen als achter en mag dus niet meer passief spelen na de flop denk ik. Maar moet value halen van slechtere handen.
      En als ik dan tegen KK,AA aanloop , so be it! Juist?

ik moet natuurlijk kijken of ik voor lig tegen zijn RANGE en niet bang zijn voor bepaalde handen uit zijn range als die een kleiner percentage bevatten dan de handen die ik beat.

Ik ben druk bezig met ranges en ga me hier nu helemaal op richten deze week!

Maar je kan AA,KK niet uitsluiten dat is ook weer overdreven!

Ik weet namelijk ook wat hij had haha!

>>>>>>Mijn Blog<<<<<<<<
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      @ rik: je kan natuurlijk nooit een hand uitsluiten :) . Maar het punt is natuurlijk wel dat je kan zeggen: er is pakweg 80% kans dat hij hier geen AA of KK heeft. 1 op de 5 keer loop je dan toch tegen AA/KK aan, en dat zijn dan net de handen die je post ;) .
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      pre call prima ,zeker omdat het blindbattle is
      post zou ik wel raisen , maar groter , zodat ie nog kan denken dat ie FE heeft , maar als ie raised dat het dan ook sowieso een ai is+ dat de turn je het er in kan krijgen als ie gewoon maar callt :)