NL25 - AceKing vs unknown

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kvond het een erg moeilijke spot. De limper is unknown maar ik beschouw hem wel al fishy. Die andere is een reg.

Ik vraag me ten eerste al af uit wat ik value haal met een cbet? Eigenlijk niks toch? Kzie die limper echt zelden KJ daar vasthebben naar een 3bet van me. PP's wel nog .... Dus vraag me achteraf af of ik wel moet cbetten

Verder check ik de turn omdat ik in zijn range zie: set of QK of AK. Maar hij bet zo klein dat ik toch nog call, wss is dit slecht? Dan fold ik de river na zijn shove, ik beat niks.

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1611346
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP1: $13.39
      MP2: $31.24
      CO: $36.09
      BTN: $20.87
      SB: $24.01
      Hero (BB): $26.89
      UTG: $9.65
      UTG+1: $21.33

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with K :diamond: A :heart:
      1 fold, UTG+1 calls $0.25, 1 fold, MP2 raises to $0.50, 3 folds, Hero raises to $2.25, UTG+1 calls $2, MP2 calls $1.75

Flop: ($6.85) K :heart: 5 :spade: Q :diamond: (3 players)
      Hero bets $4, UTG+1 calls $4, MP2 folds

Turn: ($14.85) 9 :club: (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $5, Hero calls $5

River: ($24.85) J :club: (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $10.08 all in, Hero folds
  • 2 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Zoals je zegt lijkt de limper je fishy en gezien zijn play en stacksize kun je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat hij niet weet waar hij mee bezig is.
      Hij ziet dus niet dat jij 3bet en dus een sterke range hebt, het enige dat hij ziet is het bedrag dat hij moet callen en zijn 2 kaarten. Gezien jouw 3bet ook nog versus een minraise is, is het bedrag dat hij moet callen niet zo gigantisch. Gezien hij een vis is gaat hij hier dus wijd callen.

Bovendien zijn er genoeg vissen die ook grote 3bets callen met crap dus als een vis je 3bet coldcalled hoef je hem niet altijd een tighte range te geven.

Op de flop gaat hij dus nog steeds een wijde range hebben bestaande uit een hoop Kx en Qx handen. Hiertegen wil je je stack erin krijgen, als hij je cbet called bet je dus gewoon door.

As played maak je het jezelf erg moeilijk en kun je de river nog wel folden omdat het board zo lelijk is geworden.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Bedankt :)

Had zijn range te sterk ingeschat. Kdurf niet meteen iemand een fish noemen na 1 hand ofzo. En kan gied zijn dat hij miss gewoon graag flops wilt zien en dan vaak fold.