NL50 QQ vs 10s

• Sebastiaa599
      Sebastiaa599
      Bronze
      Ik ben even wat potjes op een vreemde laptop aan het spelen. Ik heb dus geen Elephant runnen, vandaar dat ik geen stats kan kopiëren. Vandaar beschrijf ik de play hieronder.

NL50
      Hero (105,80): QQ
      MP (31,64): 1010

4 goede handen (AA, AK, KQ) en vervolgens QQ in 7 deals gekregen. Ik was UTG en opende met 1,50. Ik word gecalled door 1 persoon. De flop is als volgt, 7d 7c en 9s. Een zeer gunstige flop voor mij dus. Ik denk terug aan de vorige handen (hierboven beschreven) die ik gekregen heb en dat brengt mij op het volgende idee. Door zoveel handen in een korte tijd te spelen kan ik de indruk geschept hebben dat ik ruime range heb. Normaal zou ik de pot met 3/4 geraised hebben. Het leek mij alleen nu slim om pot size in te zetten, dus 3,75. Dit om een indruk te geven dat ik een slechte hand heb en hem uit de pot probeer te jagen. Ik word gecalled, zoals ik al hoopte. De turn brengt ons een harte boer. Om door te gaan met mijn tactiek zet ik weer pot size in, nu 11,25. Hij gaat all in, waardoor ik om mee te gaan nog eens 15,14 call. De river brengt ons nog een 7.

Ik vraag mij nu af of ik hier juist gehandeld heb. Had ik überhaupt wel pot size moeten inzetten op de flop, andere spelers zou ik misschien hebben afgeschrikt en daardoor een grote pot hebben misgelopen.

Was er een manier waarop ik deze hand beter had kunnen spelen? Meer zekerheid dat spelers mee gaan en toch een kleine kans dat zij uiteindelijk winnen.
  • 1 antwoord
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      lijkt me prima. in t algemeen zitten er weinig 7s in iemands callingrange preflop, dus zullen queens vaak goed zijn.

bovendien heeft onze tegenstander een 60bb stack (wat meestal vis is), en tegen vis zal t altijd het doel zijn om value te halen, gezien die in t algemeen niet folden ;)

door je betsizing zorg je er voor dat je iig gemakkelijk allin gaat komen, waar je dat met ~halfpot-60%potbets niet zou geraken. ik denk dat kleiner betten op paired drawloos boards beter is in t algemeen tegen regulars, omdat je er veel FE op hebt.

ofwel, I like vs fish :)