NL2 44 set postflop

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Is dit gewoon een nice hand, of zouden jullie deze hand anders spelen?

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      iPoker
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      Hero (UTG) ($2.30)
      UTG+1 ($1.99)
      MP1 ($0.82)
      MP2 ($1.96)
      CO ($4.94)
      BTN ($3.79)
      SB ($2.54)
      BB ($2.43)

Pre-Flop: ($0.03, 8 players) Hero is UTG 4:heart: 4:diamond:
      Hero calls $0.02, 5 folds, SB calls $0.01, BB checks

Flop: 2:spade: 4:spade: J:heart: ($0.06, 3 players)
      SB bets $0.06, BB folds, Hero raises to $0.18, SB calls $0.12

Turn: 6:heart: ($0.42, 2 players)
      SB checks, Hero bets $0.28, SB folds
  • 7 antwoorden
    • Benjike316
      Benjike316
      Bronze
      Ik fold preflop. UTG raise ik 99+ 4xBB. First in limpen is nooit goed.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Preflop is inderdaad dubieus. First-in limpen is gewoon niet ideaal, dan liever raisen. Dan heb je in elk geval nog initiatief. Meelimpen na eerdere limpers daarentegen kan weer wel, of de call20 regel met pocket pairs.

Ik weet bijv. nog wel dat ik lange tijd terug coachings van Rogier volgde en hij veel pocket pairs opende, als afwijking van de SHC. Maar 44 uit UTG? Misschien wel wat te loose.

Postflop zou ik denk ik net zo spelen. Afhankelijk van de tegenstander zou je misschien kunnen kiezen voor call flop raise turn? Dan moet je wel weten of hij waarschijnlijk de turn gaat doorbetten. Enige realistische draw is de flushdraw.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Preflop is inderdaad dubieus. First-in limpen is gewoon niet ideaal, dan liever raisen. Dan heb je in elk geval nog initiatief. Meelimpen na eerdere limpers daarentegen kan weer wel, of de call20 regel met pocket pairs.

Ik weet bijv. nog wel dat ik lange tijd terug coachings van Rogier volgde en hij veel pocket pairs opende, als afwijking van de SHC. Maar 44 uit UTG? Misschien wel wat te loose.

Postflop zou ik denk ik net zo spelen. Afhankelijk van de tegenstander zou je misschien kunnen kiezen voor call flop raise turn? Dan moet je wel weten of hij waarschijnlijk de turn gaat doorbetten. Enige realistische draw is de flushdraw.
      thnx ja jij en Benjike316 hebben inderdaad gelijk dat het
      een dubieuze preflop is, raisen was idd beter geweest ook voor value
      dan had ik ook nog een grotere pot op postflop als ik me set zou hitte.
      alleen dan zou ik wel minstens 99+ openen met een raise postflop UTG en geen 44

over het feit dat 44 UTG gespeeld word preflop is idd wat te loose
      vandaar denk ik ook me redelijke loosse stats wat ik juist tighter wou krijgen,

Het lag eigenlijk zeer aan de tafel het was een tafel met 8players maar zeker 5 waren
      rocks en zeer tight en 2 waren redelijk fishy vandaar die limp eigenlijk UTG met 44
      wat ik toch zou aan moeten passen nu.

ja postflop hij bet inderdaad ik verwachtte vanwege het drawy bord dat ie
      wel een flushdraw kans zou kunnen hebben hij speelde met een weide range
      dus een Jx had net zo goed gekunt, ik raise hem hier vanwegen foldequity
      en eigenlijk om te weten waar ik sta in deze hand ik was bang als ik callde
      en de turn werd een schoppen dat ie zou bette en dat ik de hand weg moet leggen
      terwijl ie makkelijk Jx had kunnen hebben.

wou me set niet op de turn weg laten bluffen door een redelijke fish.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989

thnx ja jij en Benjike316 hebben inderdaad gelijk dat het
      een dubieuze preflop is, raisen was idd beter geweest ook voor value
      dan had ik ook nog een grotere pot op postflop als ik me set zou hitte.
      alleen dan zou ik wel minstens 99+ openen met een raise postflop UTG en geen 44

over het feit dat 44 UTG gespeeld word preflop is idd wat te loose
      vandaar denk ik ook me redelijke loosse stats wat ik juist tighter wou krijgen,

Het lag eigenlijk zeer aan de tafel het was een tafel met 8players maar zeker 5 waren
      rocks en zeer tight en 2 waren redelijk fishy vandaar die limp eigenlijk UTG met 44
      wat ik toch zou aan moeten passen nu.

ja postflop hij bet inderdaad ik verwachtte vanwege het drawy bord dat ie
      wel een flushdraw kans zou kunnen hebben hij speelde met een weide range
      dus een Jx had net zo goed gekunt, ik raise hem hier vanwegen foldequity
      en eigenlijk om te weten waar ik sta in deze hand ik was bang als ik callde
      en de turn werd een schoppen dat ie zou bette en dat ik de hand weg moet leggen
      terwijl ie makkelijk Jx had kunnen hebben.

wou me set niet op de turn weg laten bluffen door een redelijke fish.
      Ho! Ho!

je raised hem waarom?
      Foldequity? Wat bedoel je hier precies mee?

Je raised hem hier voor value, om made hands te laten betalen en om het voor draws duur te maken, protecten dus.

En kijken waar je staat daar raise je nooit voor!
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Folden preflop op nl2 weet niet.
      Niet altijd mee eens als er een boel fish bij je aan tafel zit en je limpt en haast wel zeker weet dat er niet zo heel agro geraised word waarom niet?
      Is toch niet zo dat ze daar op nl2 tells op je sizing hebben etc,
      En als je dan je set maakt zijn er gewoon nog zoveel mensen die dat niet door hebben en je gewoon afbetalen.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 20Shocker88
      Folden preflop op nl2 weet niet.
      Niet altijd mee eens als er een boel fish bij je aan tafel zit en je limpt en haast wel zeker weet dat er niet zo heel agro geraised word waarom niet?
      Is toch niet zo dat ze daar op nl2 tells op je sizing hebben etc,
      En als je dan je set maakt zijn er gewoon nog zoveel mensen die dat niet door hebben en je gewoon afbetalen.
      +1
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      pre fold of open , maar zou folden aanraden :)
      as played , raisen , maar dan wel groter , nu geef je mooie odds aan zijn FD enzo :)
      Je wil geen value missen , als hij Jx heeft callt ie toch wel , en elke suited kaart op de turn zal de actie killen :)