NL25 - NFD semi-bluf

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dacht dat ik wel vrij sterk overkwam met deze actie?

Het is btw een unknown waartegen ik zit. Ik cbet omdat zijn range na een limp nog wel wijd is volgens mij dus dat is goed. Maar op dit board kan hij wel nog es floaten of loose callen volgens mij. Hij bet de turn klein en mij lijkt het dat hij beter protect met een hand en hier precies goedkoop heeft gefloat? Kdacht dat ik nog wat kon doen folden uit zijn range en dus dacht ik te kunnen semi-bluffen. Hier loopt het fout maar wat denken jullie ???

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1613337
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+1: $26.07
      MP1: $35.94
      MP2: $19.75
      CO: $22.06
      BTN: $43.62
      Hero (SB): $25.00
      BB: $28.86
      UTG: $25.00

Pre Flop: ($0.35) Hero is SB with A :heart: Q :club:
      3 folds, MP2 calls $0.25, CO calls $0.25, 1 fold, Hero raises to $1.75, 2 folds, CO calls $1.50

Flop: ($4.00) 5 :heart: 3 :heart: 4 :spade: (2 players)
      Hero bets $2.50, CO calls $2.50

Turn: ($9.00) 6 :heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $4, Hero raises to $20.75 all in
  • 10 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      ik zou dit alleen doen als ik zeker wist dat hij ging folden, dit is een beetje gamble i think!

Edit: Ik zou dit eigenlijk nooit doen hier!

Hij kan hier zoveel hebben dat hij niet meer fold. Zoveel kaarten hier die in zijn range zitten die hier iets moois kunnen hebben.

Waarom niet gewoon call turn, je hebt nog goede odds hier!
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Bet ziet er eerder uit om te inducen dan zwakte... zou hier ook gewoon callen.
      zijn teveel handen die limp/callen en dit board hard raken en als het ook nog eens een station fish is dan krijg je hem toch nooit van zijn hand af.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Bet ziet er eerder uit om te inducen dan zwakte...

waaraan zie je dit dan?

als het ook nog eens een station fish

Vind het fout om een unknown dit image toe te schrijven.

Ben wel akkoord met rik dat hij wel vaak hit. Hij zal vaak PP's limp callen of SC's. En daarvoor is dit board wel goed.
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Vis -> geen volle stack, limpt, callt raise etc. gewoon fishy. En vissen betten grote handen klein en kleine handen groot ;)
      Kijk maar eens naar een aantal showdowns van je grootste vissen aan tafel als ze echt monsters hebben check callen ze of betten ze klein. Ook al hebben ze een set op een superdrawy board betten ze 1/3e/ 1/2e pot of check callen ze (of checken ze zelfs behind).

Maar ja wil niet zeggen dat ie hier niet klein kan bluffen maar call dan gewoon, shoven vind ik persoonlijk niet zo handig.

Edit: Daarnaast bouw gewoon grote potten met grote made hands, 9/10 keer krijg je toch wel goed betaald, bluff kleine potten, en bet gewoon flink voor value.
      Ik zie laatste tijd veel handen waar je moves wilt maken die je te vaak volgens mij moneyz kost, helemaal niet nodig
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Tegen een unknown vis zou ik dit niet zo snel doen, je weet niet of ze hier 2-pair of uberhaupt een overpairtje gaan folden. Ik cbet hier niet graag omdat dit board een limp/call range vaak wel hit, ook zullen vissen hier Ax niet snel gaan folden. Met een gutshot, overkaarten en bdfd is het close.

Deze turn is een beetje vreemd omdat we er outs bij krijgen maar er ook een hoop outs wegvallen, ook complete het een mogelijk hoop van zijn flop calling range, het zal dus weer close zijn om deze door te betten en tegen een unknown is het dan onmogelijk te bepalen wat de goede optie is. Ik zou in dit geval $5 betten zodat je jezelf redelijke odds geeft en af en toe nog een fold gaat zien.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      min of meer is t een potsized semibluff waar je nooit meer gereblufft gaat worden, en als je called word je alsnog 25% equity hebt tegen sets/20% vs straights, en 37% tegen een overpair <QQ als die daar ooit bet/callt.

deze semibluff hoeft dus niet superveel te werken om direct een profit te laten zien, en ik denk dat je vs some dr overpairtjes toch wel mee kan laten fiolden, en dat sets hier normaal de flop raisen, en dat flushes een stuk minder vaak een gedeelte van zn range zijn omdat jij nut blocker hebt.

that being said ga jij never een 7 hebben, en zal villain zichzelf dat ook moeten realiseren als ie goed is dat je vaak precies hebt wat je hebt als je deze move maakt, gezien je overpairs hier nooit zal checkshoven
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dus jij vind dat het wel kan rogier?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Dus jij vind dat het wel kan rogier?
      we reppen precies wat we hebben, ik verwacht te vaak snapcalled te worden, ondanks dat we minimale FE nodig hebben
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Clear. jij gaat ook voor bet? of voor ch/call?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      denk dat ik liever bet/call dan dat ik check/call idd