[ 9 man] hoge blinds freeplay

• DodoBrabbel
      DodoBrabbel
      Bronze
      Villain speelt 34/10, met een steal van 24%. Villains range is dus erg zwak. Ik kan een K representeren op de flop, terwijl villain maar weinig gehit kan hebben. Goede bet?

PokerStars - $1.32+$0.18|100/200 NL (9 max) - Holdem - 4 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: 2,163.00
      Hero (BB): 2,515.00
      UTG: 4,850.00
      BTN: 3,972.00

SB posts ante 25.00, Hero posts ante 25.00, UTG posts ante 25.00, BTN posts ante 25.00, SB posts SB 100.00, Hero posts BB 200.00

Pre Flop: (400.00) Hero has 9:club: 8:heart:

fold, BTN calls 200.00, fold, Hero checks

Flop: (600.00, 2 players) 4:club: 5:spade: K:spade:
      Hero bets 400.00, BTN calls 400.00

Turn: (1400.00, 2 players) 5:heart:
      Hero checks, BTN checks

River: (1400.00, 2 players) J:spade:
      Hero checks, BTN bets 200.00, fold

BTN wins 1,400.00
  • 11 antwoorden
    • samni
      samni
      Bronze
      Volgens mij is zijn limp pre zwak genoeg om, als je een move wilt maken, dat preflop te doen. Preflop pushen omdat hij echt zwakte toont lijkt me hier dan ook de beste optie. JE hebt 2290 oid behind en er ligt na zijn limp 500 in de pot. Samen met de folding equity die je hebt, lijkt me dat op zich geen slechte prijs.

Hier postflop een move maken lijkt me niet echt handig. Ik zou niet weten waarom jij persé die K kan reppen en waarom villain niets gehit kan hebben. Zijn 34/10 stats lijken eerder te zeggen dat die met veel crap de small blind zou completen.

Just my two cents :)
    • solartje
      solartje
      Bronze
      +1 pre shoven als je weet dat hij vaak zwak limped, en dit geen limp-shove indude is.

ps als je dan toch flop wilt betten, bet dan geen veel kleiner. Vilain zal hier fit/fold spelen. met een kleinere bet haal je hetzelfde resultaat, en maak je de bluf gewoon een pak cheaper, maar pre shoven is echt >>> flop bluffen, omdat je FE pre gewoon veel groter is. Sng = fold equity game.

samni: ga eens grinden man en post eens een update !! :D
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      samni: ga eens grinden man en post eens een update !! :D
      Ga ik morgen werk van maken en vanaf volgende week weer vaker updates :P
    • DodoBrabbel
      DodoBrabbel
      Bronze
      Mja preflop shoven is mischien wel beter, maar kan je hier dan ook shoven met 98o? Ik denk niet dat ik daarmee meer dan 60% FE creeer, en ik heb eigenlijk meer nodig.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      van mijn part mag je hier ook 32o shoven als speler gewoon zwak overkomt en met crap complete.

als je beetje read hebt dat hij de fold knop kent, kan je ATC restealen. vind dat hier gewoon leuke stack hebt om hier preflop een move te doen. je stack is niet te klein dat hij loose gaat limp/callen, niet te groot om het -ev te maken en je bent short.

speler is gewoon een vis. stats zien er fishy uit, speler wil postflop oop spelen en doet zelf niet de moeite om van je te stealen, terwijl jij op een minraise enkel zou kunnen push/folden... shove in deze specifieke spot denk ik ATC.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik zou zeker niet preflop shoven, alhoewel dit soms in cEV een optimale play is doordat villian nog vaak zal folden weegt het nu ook niet op met de bubblefactor.
      Daarnaast heeft de btn u ook nog ruim covered, als de stacks omgedraaid waren is het weer een heel andere spot.
      Postflop een play maken lijkt me ook niet zo fijn omdat je in deze stage geen chips wilt verliezen doordat deze zeer veel waard zijn omdat je je FE wilt bewaren, al vind ik een kleine donkbet nog niet zo heel slecht(zou het dan liever 250oid van maken hierdoor hou je je steal goedkoper) maar zou het liever doen met wat meer equity.

Preflop wp, flop c/f door ICM/geen extra chips willen verliezen en geen equity.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      nits :rolleyes:

ben obv geen stt speler meer, maar als er één speler is tegen wie je gerust wat agresiever kan spelen is het shortie vs shortie. tegen de andere spelers AI gaat, helpt niet veel, want je bust niemand. Als je de shortie bust, schuif je tenminste een plaats op in de payout en maakt de move (icm) al meer profitable dan tegen de andere twee. deze shortie is ook nog eens een vis en weak preflop. je spreekt over de bubble, maar door hier te shove, zit de ICM factor bij de andere speler, die echt niet loose op de bubble zal callen. Denk je echt dat hij daar voor zijn tornooi leven gaat callen, als hij pre zelf niet durft te minraisen/shoven? ik schat je FE hier zeker op 60% in.

2 opinions :) lastig wel voor TO, maar wou het er toch even bijzetten chaserr :p
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      nits :rolleyes:

ben obv geen stt speler meer, maar als er één speler is tegen wie je gerust wat agresiever kan spelen is het shortie vs shortie. tegen de andere spelers AI gaat, helpt niet veel, want je bust niemand. Als je de shortie bust, schuif je tenminste een plaats op in de payout en maakt de move (icm) al meer profitable dan tegen de andere twee. deze shortie is ook nog eens een vis en weak preflop. je spreekt over de bubble, maar door hier te shove, zit de ICM factor bij de andere speler, die echt niet loose op de bubble zal callen. Denk je echt dat hij daar voor zijn tornooi leven gaat callen, als hij pre zelf niet durft te minraisen/shoven? ik schat je FE hier zeker op 60% in.

2 opinions :) lastig wel voor TO, maar wou het er toch even bijzetten chaserr :p
      Haha dat mag hoor solar je hoeft het niet altijd met me eens te zijn dat ben ik ook niet altijd bij u he :D

Ik ben bang dat u de SB en BTN omdraait solar BTN: 3,972.00 om deze speler gaat het.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      my bad :)

veranderd heel pak aan de hand. i stand corrected.
      ps je hoeft echt niet U te zeggen chasser :p
      bawz is ook goed
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      my bad :)

veranderd heel pak aan de hand. i stand corrected.
      ps je hoeft echt niet U te zeggen chasser :p
      bawz is ook goed
      Oke bawz
    • solartje
      solartje
      Bronze
      :coolface: