NL4 AKs two pair op de flop

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Villian in unknown. Preflop lijkt me standaard. Ik flop top two pair en beschouw dit eigenlijk wel als de nuts, denk niet dat QJ hier een 3bet called (uberhaupt gaat raisen) en het enige wat me beat is TT.

Flop spel zou ik dan misschien kunnen raisen naar rond de $2, maar er zijn aardig wat nasty turn kaarten te bedenken. Daarom shove ik gelijk.

Kan ik hier profitabel afstacken op de flop?

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $3,96
      Hero:
      $5

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:heart: , K:heart:
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0,16, 2 folds, Hero raises to $0,44, 4 folds, UTG2 calls $0,28.

Flop: ($0,94) A:club: , K:spade: , T:heart: (2 players)
      UTG2 bets $0,6, Hero raises to $4,56 (All-In), UTG2 raises to $3,52 (All-In).

Turn: ($9,02) 3:heart:
      River: ($9,02) 6:spade: (2 players)

Final Pot: $9,02

Results follow (highlight to see):
      UTG2 shows three of a kind, tienen (Ts Tc)
      Hero shows two pairs, azen and koningen (Ah Kh)

UTG2 wins with three of a kind, tienen (Ts Tc)
  • 3 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou op flop gewoon naar 1,8 of 2 of zo raisen. Met je all in wordt je enkel gecalled door beter.

Buiten Q en J zie ik eigenlijk geen nasty kaarten, dus zie geen reden om overdreven te protecten...
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Je hebt nog heel weinig handen op villain. Maar hij lijkt wel tight.

Door te raisen isoleer je jezelf tegen AK en TT. AQ callt eventueel ook nog.
      Ik denk niet dat je moet protecten tegen AQ, JJ, QQ. Er kunnen slechts 8 slechte kaarten vallen op de turn, J of Q.

Ik denk dat je deze flop kunt callen, en zo een agressieve villain zwakkere handen zal laten doorbetten op de turn die hij anders op jouw raise zou gefold hebben.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik call pre tbh :)
      met 3bet steek je vill vaak in 4bet or fold modus , en dat wil je eigl niet:)
      ik raise em op de flop naar 2 ofzo , kan je het er mooi op de turn inleggen met crying call vanhem:)