NL4 KK Wa/Wb situatie

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Vond dit echt een moeilijk hand, hebben jullie hier verbeter punten voor?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $6,29
      MP1:
      $6,58

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with K:spade: , K:diamond:
      Hero raises to $0,16, MP1 raises to $0,40, 6 folds, Hero calls $0,24.

Flop: ($0,86) Q:spade: , 6:diamond: , 3:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0,43, Hero calls $0,43.

Turn: ($1,72) J:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $1, Hero calls $1,00.

River: ($3,72) 8:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $2, Hero calls $2,00.

Final Pot: $7,72

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Ks Kd)
      MP1 shows one pair azen (As Ac)

MP1 wins with one pair azen (As Ac)
  • 8 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      KK beter niet slowplayen OOP, breng je jezelf post flop mee in moeilijkheden...
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Het was niet echt een slow play, ik raise UTG+1, en vervolgens 3 bet hij mij. Ik zette hem op een zeer sterke hand, maar die heb ik zelf natuurlijk ook. Ik probeerde hier echt zo goedkoop mogelijk naar de showdown te komen, maar denk dat fold river sowieso wel het beste is al.
      zijn 3bet%, die hier overigens niet bijstaat, was trouwens 4. Tegen een UTG+1 raise zie ik heb eigenlijk nog minder 3betten.
    • mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Op de turn kun je gewoon folden. Je beat niks meer uit zijn range van JJ+ AKs
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Het was niet echt een slow play, ik raise UTG+1, en vervolgens 3 bet hij mij. Ik zette hem op een zeer sterke hand, maar die heb ik zelf natuurlijk ook. Ik probeerde hier echt zo goedkoop mogelijk naar de showdown te komen, maar denk dat fold river sowieso wel het beste is al.
      zijn 3bet%, die hier overigens niet bijstaat, was trouwens 4. Tegen een UTG+1 raise zie ik heb eigenlijk nog minder 3betten.
      AA is de enige hand die je beat en die komt 0,45% voor. Je kan dus nog gerust 4 betten, al geef ik toe dat je bij een nit dikwijls tegen AA komt te staan, maar hij kan hier gerust nog AK of JJ-QQ hebben. Hij zal misschien minder 3betten omdat je UTG raised, langs de andere kant ben ik persoonlijk bv geneigd om uit die positie (in villain's plaats dus) eerder te 3betten met AK of JJ dan te callen om te zorgen dat je geen multiway pot moet spelen. Btw 4% 3 bet is vrij standaard, zeker niet uitzonderlijk laag.

Denk dus dat zijn range zeker niet tot 1 hand (nl AA) te herleiden is, dus een 4bet is de beste optie, zeker omdat je uit positie speelt...
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je verbeterpunt is dat je hier nooit een 3bet uit positie moet callen met KK. de enige hand die je hier beat pf is AA, dus je wilt hier al het geld sowieso naar het midden hebben. gewoon lekker 4betten pf en zorgen dat je pf allin komt.

als zijn 3bet percentage rond de 4% zit, dan zal hij dit pakweg doen met TT+ , (AQ), AK dus hier lig je nog ruim op voor..
    • Anomic
      Anomic
      Bronze
      Preflop ga ik wel altijd broke met KK, tenzij er al 3 reraises voor mij zijn geweest of villain is een meganit ofzo :P Soms zit je wel tegen AA maar ik denk vaker tegen slechter... ff kijken op HEM:
      Van al de keren dat ik preflop all in was met KK en gecalled werd zat ik tegen:
      AA *6
      JJ *2
      AT *2
      AQ *2
      QQ *2
      66
      AK *4
      KQ
      8J

Dus 9 van de 15 goed, wel een klein sample :) Meestal waren de handen die ik zwaar dominated had wel tegen een shortstack en de grotere potten vs AA :rage:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Duidelijk, altijd 4betten OOP dus :) :D
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      het is goed dat je nadenkt bij je play en inziet wat de voordelen zijn van callen tov 4betten.
      Oop speelt het echter lastig , en tenzij je weet dat vill zeer aggro postflop is en snel broke gaat zou ik hier toch 4betten , omdat , zoals mensen terecht opmerken , het anders moeilijk spelen wordt;)