Halloa (SNG grinder)

• mrkdoob
      mrkdoob
      Bronze
      Hallo iedereen!

Ik vond het maar eens tijd om iets te posten. Ik kijk hier vaak op het forum en overwoog ooit om een blog te beginnen, maar dat is er nooit van gekomen.

Ik poker nu ongeveer een half jaartje. Ik begon ooit te kloten met gratis bonus geld en speelde toen DoN's. Later met 50$ van PS op partypoker gekloot op nl2-5-10-25 voor een week of 2 max en toen 110 gecasht. Later weer opnieuw begonnen op NL2 @ 888.

Ik had mn roll in 3 maanden, zonder echt actief te spelen, laten groeien tot 500$ door 100Sng's en 20k handen op nlsh6 en nlsh10. Na een mislukte shot op NL20 door een downswing + tilt combo besloot ik te SnG's op stars.

Daar begon ik met een downswing op de 7$ sng's en stond op het punt om te stoppen en mn roll van 350$ te cashen. Ik ging toch maar verder op de 3,50 en heb na 3 maanden SnG grinding een roll van ~3k+.

Mijn doel is eigenlijk om een zo hoog mogelijke winrate/h te krijgen.

Ik speel nu een combo van 7$ en 15$ en probeer er 10-14 tegelijk te spelen.

Op de 7's heb ik een ROI van 20%+ over 1k games en op de 15's een ROI van 3% over 300-400 games. De 30$ sng's heb ik nog niet geprobeerd.

Ik zit nu te twijfelen om weer cash games te spelen, omdat mijn winrate nu misschien 10 euro per uur is, maar ik weet niet hoe ik dit omhoog kan krikken.
  • 10 antwoorden
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mrkdoob
      omdat mijn winrate nu misschien 10 euro per uur is, maar ik weet niet hoe ik dit omhoog kan krikken.
      volume :D
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hallo mrkdoob! :)

Ik denk dat je niet teveel de focus moet leggen op het geld verdienen in termen van $/uur. Als je je spel kritisch blijft analyseren en verbeteren, dan zul je vanzelf ofwel een hogere ROI halen op je huidige limieten, of je maakt die stap naar de $30 SNG's. Op den duur zul je die ook gaan beaten, en dan heb je al een hogere $/uur dan nu vermoed ik.

Wat je natuurlijk altijd kunt doen is proberen om het aantal tafels dat je tegelijkertijd speelt te verhogen. Je speelt er nu 10-14 tegelijk zeg je. Ik weet niet hoe je in je tijd zit (tijd om na te denken over wat je moet doen, hoeveel je moet betten, etc.), maar je zou eens kunnen proberen om dit langzaam te verhogen naar bijv. 16. Als blijkt dat je ROI niet echt daalt, dan kan dit alsnog een hogere $/uur zijn. Je moet dus als het ware de juiste balans vinden tussen het aantal tafels en je ROI.

Gezien het feit dat je ROI op de $15's op 3% ligt, zou ik nog even wachten met de stap maken naar de $30's. Misschien eerst proberen de $15's wat beter te beaten? (Weet overigens niet wat een realistische ROI is, ben geen SNG-expert :P ).
    • mrkdoob
      mrkdoob
      Bronze
      Bedankt voor de reacties :) nu heb ik natuurlijk al nagedacht over de verschillende opties. Ik denk dat ik de 15's wel beat, maar heb in deze kleine sample iets teveel bubble en semi bubble suckouts gekregen(ongeveer 31% 4-5e geworden).

Nu zit ik dus oa te twijfelen over volume. Weet iemand iets over de be8nvloeding van meer games op je ROI per game? Als ik nu 1% minder ROI heb bij elke game die ik erbij gooi, dan is het toch niet echt zinvol?
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Je gaat niet 1% roi verliezen per s&g.
      Misschien wel op het totaal.

Maar stel:

400 games aan 3%= 6180euro waarvan 180 dus de winst is.
      4000 games aan 2%= 61200euro waarvan 1200 de winst is.
      Je verliest in dit voorbeeld dan wel 1/3 van je roi maar uiteindelijk heb je wel meer verdiend dan op die 400 games.

obv moet je dit niet doen als je geen 4000 aankan. Maar ik wil maar aantonen dat als je volume kan draaien het niet rampzalig is dat je iets van je ROI afgeeft.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      Maar ik wil maar aantonen dat als je volume kan draaien het niet rampzalig is dat je iets van je ROI afgeeft.
      Dit! :)

Natuurlijk zal je ROI iets dalen als je meer tafels tegelijk speelt, want je moet snellere beslissingen maken, waardoor je soms een iets minder optimale keuze maakt. Je zult dus zelf moeten ervaren bij hoeveel tafels je nog nagenoeg je A-game kunt spelen en of je dit ook een hele sessie volhoudt (meer tafels betekent meer focus nodig, vermoeiender over het algemeen). Het is dus een kwestie van proberen om je aantal tafels eens iets op te schroeven, bijv. om er eens 16 te spelen tegelijk, en dan na een tijdje kijken hoe je ROI is.

Vergeet echter ook niet wat je uiteindelijk doel is: wil je op deze limieten geld verdienen, of wil je hogerop komen. Voor het eerste ga je op zoek naar de meeste profitabele verhouding tussen volume en ROI, voor het tweede (die raad ik eigenlijk aan) moet je je aantal tafels juist beperkt houden, om goed na te denken over elke move die je maakt. Met heel veel tafels tegelijk word je gewoon niet zoveel beter. Het is dus een keuze tussen volume of meer leren. :)
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Als je je tafels stacked zet, kun je ook veel meer tafels tegelijk spelen.
      Je moet het een beetje gewoon worden, maar ik speel nu tussen de 15-20 6-max SnG's per sessie en das zeker doenbaar. Alleen nieuwe toernooien reggen is moeilijk omdat je constant moet klikken :p
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Ik denk dat je niet teveel de focus moet leggen op het geld verdienen in termen van $/uur.
      Dit is juist wel heel belangrijk als je SNG's grind. $/uur is veel belangrijker dan ROI. Wat wel klopt is dat je nu beter de focus legt op beter spelen, aangezien je nooit groot geld gaat verdienen op de huidige limieten, en dat daarna pas de zorgen van $/uur komen :)
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Wat speel je dan voor SNG's?
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door samni
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Ik denk dat je niet teveel de focus moet leggen op het geld verdienen in termen van $/uur.
      Dit is juist wel heel belangrijk als je SNG's grind. $/uur is veel belangrijker dan ROI. Wat wel klopt is dat je nu beter de focus legt op beter spelen, aangezien je nooit groot geld gaat verdienen op de huidige limieten, en dat daarna pas de zorgen van $/uur komen :)
      Exactly my point! :) Maar dan anders verwoord. Beter worden > $/uur, dat komt later wel.
    • mrkdoob
      mrkdoob
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Schelles
      Als je je tafels stacked zet, kun je ook veel meer tafels tegelijk spelen.
      Je moet het een beetje gewoon worden, maar ik speel nu tussen de 15-20 6-max SnG's per sessie en das zeker doenbaar. Alleen nieuwe toernooien reggen is moeilijk omdat je constant moet klikken :p
      Vind je het niet lastig, dat je zo totaal geen overzicht hebt? Ik heb het wel geprobeerd, maar ik vind tiled wel beter. Zo kan ik ook meer focussen op bubbles en finals.

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      Wat speel je dan voor SNG's?
      9-max

Ik zal meer tafels proberen te spelen en mijn spel proberen te verbeteren. 16 Tafels heb ik ook wel geprobeerd. Ik heb geen problemen met het maken van de juiste keuzes, maar vanaf de 15 games houd ik niet meer bij waar en welke acties er gebeuren.

Qua leren moet ik voornamelijk de exploits die ik gebruik tegen andere regs laten beoordelen.

Ik ga ook gewoon cash games weer oppakken. Ik verwacht gewoon geen toekomst op hogere limieten in SnG's. De games laden erg traag en zijn voornamelijk gevuld met regs en zij beïnvloeden je ROI wel degelijk. Ik wil eigenlijk gewoon een hoge winrate.

Weet iemand een goede aanpak voor het spelen van cash games? Ik heb een roll voor nl100, maar dat is nog wel te hoog. Ik verwacht dat ik NL20-25 wel beat, maar heb hier geen bewijs voor. Zit voornamelijk te twijfelen over het aantal buy ins die ik moet gaan shotten en wat ik moet doen als het mislukt.