Dringende hulp nodig

• 040rick
      040rick
      Bronze
      Beste Pokerspelers,

Ik zit nu al een tijdje met een probleem en ik wil eens met goeie feedback en informatie aan de slag, dat hoop ik aan de hand van mijn verhaal van jullie te krijgen.

Ik speel nu al 2 jaar poker op Pokerstars, ik volg poker op tv en alles er rondom heen omdat het mij interesseert. Nu is het probleem dat ik blijf storten en elke keer met niks eindig. Ik heb al wat video´s hier bekeken en strategie artikelen maar ik kom er niet uit waar het aan ligt. Of het nou ongeduld is of iets anders... Ik heb dus al wel poker ervaring, maar misschien niet op de goede manier.

Kan iemand mij misschien helpen? ik wil het liefst gewoon winstgevend gaan pokeren, aan een bankroll houden en gewoon een mooie grafiek kunnen laten zien met mijn winnings per uur. Ik denk dat SnG's leuker mij meer boeien dan Cashgames.

-Welke artikelen kan ik nou het best gaan lezen en in welke volgorde?
      -Welke video's kan ik nou het best gaan kijken en welke volgorde?
      -Hoe kan ik het best gaan beginnen met welke SnG's/Cashgames etc?
      -Hoe kan ik mijn fouten ontdekken?

Help mij aub een beetje opweg en ik zal daar veel energie in steken om dat een positieve draai te geven!!!!!

Gegroet,
      Rick
  • 22 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      welke variant speel je?
      welke stakes speel je?
      hoeveel tafels?
      wat voor BRM hou je aan?
      Gebruik je tracking software?

Dan kunnen we beter helpen als dit duidelijk is :)
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      welke variant speel je?
      welke stakes speel je?
      hoeveel tafels?
      wat voor BRM hou je aan?
      Gebruik je tracking software?

Dan kunnen we beter helpen als dit duidelijk is :)
      Variant ik speel eigenlijk cashgame en sng door elkaar, maar wil me echt gaan richten op SnG gebied.

Stakes denk ik zo laag mogelijk beginnen?? want aangezien ik er nu helemaal niks van bak (terwijl ik dacht dat ik toch wel een potje kon pokeren)

Denk maar 1 tafel tegelijk om te beginnen aangezien ik alleen maar verlies heb, verdubbeld mijn verlies bij meerdere tafels.

BRM ik zou kunnen beginnen met een BR van $50

Tracking software heb ik helemaal geen ervaring mee, misschien kan daar ook nog uitleg over gegeven worden??

Groeten!
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Simpelste weg om leaks te vinden is het posten van handen op judging forum. Post hier eens wat van je verlieshanden en dan geven judges aan wat je evt. verkeerd doet. Doe het zelf ook regelmatig en blijf er iedere keer toch weer wat van leren wat ik in mijn spel kan verwerken.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze

Denk maar 1 tafel tegelijk om te beginnen aangezien ik alleen maar verlies heb, verdubbeld mijn verlies bij meerdere tafels
      Groeten!
      Dit baart me zorgen, het klinkt hier echt of je met scared money aan tafel gaat zitten, bang dat je weer een deel van je BR gaat verpesten als je weer aan een van de tafels een buy-in hebt betaald. Rome is niet op een dag gebouwd en dat zal ook niet gebeuren met je poker-kunsten. De ontwikkeling van pokerkunsten vragen nu eenmaal veel werk en veel geduld...

Dan over je hoofdvraag... Ik heb in het begin ook zeer zitten sukkelen met het zoeken naar de variant die ik uiteindelijk zou gaan spelen (voor de komende periode). Ik ben net zoals jij begonnen met het grinden op SnG's, heb ook tamelijk wat verliezen gemaakt en ben nu sinds enkele weken met een schone lei op de cashgames met de MSS strategy... Dit om twee redenen:
      1) het beginnen op een volledig nieuw spel zorgde er voor dat ik in men hoofd een klik kon maken dat ik met een schone lei, ik vergat dat het me eerder niet goed vergaan was op de pokertafels, ik begon gewoonterug opnieuw.
      2) ik vind de MSS strategy de beste strategy om je kunsten als de winstgevende TAG-speelwijze aan te leren... De basic strategieën en de goede charts hielpen me echt om de nodige discipline aan de tafel te tonen!
      Hiermee wil ik niet zeggen dat je plots ook die strategy moet gaan leren. Ik denk gewoon dat de klik te maken dat je opnieuw begint en dat je voorbije verliezen hebt geleden, dat dit een belangrijke stap is in de aanloop van een goede carrière... Zo heb ik namelijk enkele dagen geleden een filmpje gezien van een van de pokerstar-pro's en die zei ook dat hij onderaan is begonnen en meerdere keren heeft moeten bijkopen. Zo zie je maar, zelfs pro's hebben geen gouden formule waarmee je naar de top kan geraken! De moed niet opgeven en zo veel mogelijk aan je spel werken!
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kennethjeu

Denk maar 1 tafel tegelijk om te beginnen aangezien ik alleen maar verlies heb, verdubbeld mijn verlies bij meerdere tafels
      Groeten!
      Dit baart me zorgen, het klinkt hier echt of je met scared money aan tafel gaat zitten, bang dat je weer een deel van je BR gaat verpesten als je weer aan een van de tafels een buy-in hebt betaald. Rome is niet op een dag gebouwd en dat zal ook niet gebeuren met je poker-kunsten. De ontwikkeling van pokerkunsten vragen nu eenmaal veel werk en veel geduld...

Dan over je hoofdvraag... Ik heb in het begin ook zeer zitten sukkelen met het zoeken naar de variant die ik uiteindelijk zou gaan spelen (voor de komende periode). Ik ben net zoals jij begonnen met het grinden op SnG's, heb ook tamelijk wat verliezen gemaakt en ben nu sinds enkele weken met een schone lei op de cashgames met de MSS strategy... Dit om twee redenen:
      1) het beginnen op een volledig nieuw spel zorgde er voor dat ik in men hoofd een klik kon maken dat ik met een schone lei, ik vergat dat het me eerder niet goed vergaan was op de pokertafels, ik begon gewoonterug opnieuw.
      2) ik vind de MSS strategy de beste strategy om je kunsten als de winstgevende TAG-speelwijze aan te leren... De basic strategieën en de goede charts hielpen me echt om de nodige discipline aan de tafel te tonen!
      Hiermee wil ik niet zeggen dat je plots ook die strategy moet gaan leren. Ik denk gewoon dat de klik te maken dat je opnieuw begint en dat je voorbije verliezen hebt geleden, dat dit een belangrijke stap is in de aanloop van een goede carrière... Zo heb ik namelijk enkele dagen geleden een filmpje gezien van een van de pokerstar-pro's en die zei ook dat hij onderaan is begonnen en meerdere keren heeft moeten bijkopen. Zo zie je maar, zelfs pro's hebben geen gouden formule waarmee je naar de top kan geraken! De moed niet opgeven en zo veel mogelijk aan je spel werken!
      Prima betoog. Ook BRM hanteren. Gewoon niet meer storten of bijvoorbeeld maximaal 20 eurie in de maand, ga anders free-rolls spelen. Op dit moment klinkt het alsof je weinig discipline hebt.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Hier vind je wel wat je zoekt ...
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Oorspronkelijk gepost door kennethjeu

Groeten!

Prima betoog. Ook BRM hanteren. Gewoon niet meer storten of bijvoorbeeld maximaal 20 eurie in de maand, ga anders free-rolls spelen. Op dit moment klinkt het alsof je weinig discipline hebt.
      kennetjeuh , ik denk dat ik daar veel aan zal hebben, ik heb het zelfde verhaal als jij toen had denk ik... ik wil gewoon die herstart maken en met een schone lei beginnen om zo weer met frisse moed te gaan pokeren en dan hoop ik winstgevend te gaan pokeren en wat mooie grafiekjes kan neerzetten.

Ik denk ook dat ik om de een of andere manier de discipline mis, maar er zit toch een stem in mij die zegt dat ik het gewoon moet kunnen.
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      Hier vind je wel wat je zoekt ...
      Thnx ik zal dit eens goed gaan bestuderen, heb morgen een hele dag vrij dus ik heb lekker de tijd om alle informatie op me te nemen.

Ik hoop dat nog meer mensen mij helpen :) Alle feedback is welkom hier!!!
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Liefst nog wat reacties zodat ik morgen ochtend aan de slag kan!!, ben een hele dag vrij dus wil zoveel mogelijk alvast leren
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 040rick
      Liefst nog wat reacties zodat ik morgen ochtend aan de slag kan!!, ben een hele dag vrij dus wil zoveel mogelijk alvast leren
      Met die link van W4lrusk4ne kun je toch wel even vooruit denk ik? :P Knappe vent als je dat allemaal in een dag gaat bestuderen, lijkt me wel wat veel voor 1 dag. ;) De vraag is of dat niet een overload aan informatie is.

Maargoed, dat stappenplan zou ik gewoon aanhouden, in die volgorde.
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Niet alles in 1 dag, maar kan in ieder geval veel doen vandaag;)

Ik ga gewoon dat stappenplan volgen en kijken waar het schip strand
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Help elephant mij veel met het terug kijken van handen etc?? dus zou dit een must wezen voordat ik met het stappenplan begin ?
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Heb je, voor zover je weet, al eerder iets met databases gedaan, of ben je al eens eerder in aanraking gekomen met een programma dat gebruik maakt van PostgreSQL? Als je bijv. al eens een trial van PokerTracker of HoldemManager hebt geïnstalleerd, dan staat PostgreSQL al op je computer en heb je waarschijnlijk al een database. Daar wil Elephant nu dan mee verbinden, maar dan moet je wel weten hoe je daar op 'inlogt'.

Ik neem aan dat je ook niet de optie hebt gekregen om PostgreSQL te installeren tijdens de installatie van Elephant? Dat wijst er op dat het al op je computer staat ergens.

Nu valt het niet mee om PostgreSQL eerst goed van je PC te verwijderen. Hier vind je een thread waar in staat beschreven hoe je PostgreSQL netjes van je PC verwijderd, zodat je deze daarna opnieuw kunt laten installeren door Elephant te installeren. Je zult dan de optie krijgen PostgreSQL te installeren.

Overigens is Elephant wel een aanrader, en niet alleen om handen terug te kijken. Alle handen worden in een database opgeslagen, dus je kunt ze altijd terugkijken en analyseren. Tevens krijg je door de zogenaamde HUD (heads-up display) aan tafel statistieken van je tegenstanders, zodat je beter kunt inschatten met wat voor soort tegenstander je te maken hebt.

Mocht je nog vragen hebben, laat het even weten. :)
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Zo te zien heb je net je post ge-edit. Is het gelukt met die database?

Je hebt Elephant niet perse nodig om te beginnen met poker, en ook niet om te beginnen met het stappenplan. Je moet er echter wel mee leren omgaan, want je kunt je niet blind staren op de statistieken. Het is een hulpmiddel, geen alternatief om zelf na te denken.
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      nou het is niet gelukt, ik heb nu postgresql helamaal verwijderd, en ik start elephant opnieuw op... nu is het goed, volg de video en dan klik ik op ja install postgresql en restart elephant, maar postgresql word niet geinstalleerd, zoals het op de video wel is
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      elephant db werkt eindelijk:) ik heb alles gerest zodat ik met een lege database begin. Ik zal MSS&SSS gaan leren spelen, ik zal jullie op de hoogte houden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Succes!
    • Benji009
      Benji009
      Bronze
      Toch besloten om op cash games te beginnen? Veel succes in ieder geval Rick!

Vergeet zeker niet de chart met de starting hands te raadplegen. Zeker op de lage limieten kan deze handig zijn. Toen ik begon met cash games, heb ik hier in ieder geval veel aan gehad.

Hier vind je de chart voor de MSS:

Chart MSS

Hier is de chart voor de SSS:

Chart SSS

Succes!
    • 040rick
      040rick
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Benji009
      Toch besloten om op cash games te beginnen? Veel succes in ieder geval Rick!

Vergeet zeker niet de chart met de starting hands te raadplegen. Zeker op de lage limieten kan deze handig zijn. Toen ik begon met cash games, heb ik hier in ieder geval veel aan gehad.

Hier vind je de chart voor de MSS:

Chart MSS

Hier is de chart voor de SSS:

Chart SSS

Succes!
      Dankjewel!! deze heb ik al doorgelezen, ik ben nu bezig met het artikel postflop spel van de MSS ;) als ik echt ga beginnen laat ik het wel weten!

Gister avond trouwens een pluspuntje ik heb een BR van 25$ opgebouwd van 0$, had een challange met iemand op het werk, zouden 5 headsup doen en de winnaar zou 25$ krijgen :) ik won er 4 van de 5.
    • 1
    • 2