Coaching 20 augustus

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Voor mij was het de eerste keer coaching, dus ik zal vast nog wel wat dingen kunnen verbeteren :) Dus graag hier posten als je wilt, dingen als aantal tafels, vragen duidelijk genoeg beantwoord, handen meer in detail bespreken etc.

En ik heb de thread van de turnraise ook gevonden. Hier heb ik eens berekend of het profitabel is enzo, gewoon om eens wat duidelijke getallen erbij te hebben. Zoals je ziet is een turnraise dus vaak heel goed, maar je moet het niet te ver doordrijven door alles maar te raisen, omdat je tegenstanders dan ook veel meer gaan downcallen.
      2/4 SH KJo
  • 6 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ik vond het een hele goede coaching en best veel van opgestoken. Af en toe was het me niet helemaal duidelijk welke tafel je becommentarieerde, maar soms kon ik dat dan wel weer deduceren :D

Jammer dat het niet wat drukker was, maar misschien moest men ook wel aan de tijd wennen. Hier van was natuurlijk wel weer het voordeel dat we nu ook 6max tafels hadden en ik vind dat toch spannender dan FR, omdat je daar gewoon veel meer moet wachten voordat er wat gebeurd.

Al met al, keep up the good work!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik dacht nog even aan die TT vraag, wel of niet cappen preflop

Hij raisde vanuit MP1 geloof ik, 77+ A9s+ KJs+ QJs ATo+ KQo

Om te 3-betten heb je 46% equity nodig, door dead money en positie dus minder dan 50.

Dus kan ik 3-betten met; 99+ AJs+ AQo+ (88 is close met 45.7, zou ik wss ook doen)

Wanneer hij dan TT heeft heeft hij iets over 45% equity.

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 54.652 % 53.777 % 1.750 % 44.473 % 99+, AJs+, KQs, AQo+
      Player 2: 45.348 % 44.473 % 1.750 % 53.777 % TT

Het is close dus ;) maar OOP zou ik niet cappen.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Op mijn chart is MP1 A9s+, de rest wel hetzelfde. Ik was dus te laat voor deze coaching, maar volgende week zou ik er toch wel echt bij moeten zijn! Ik heb het gevoel dat de interesse voor fixed limit hier aan het stijgen is dus het zal wel drukker worden denk ik :) .
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Was een typo :P

Ik heb dat gevoel ook wel een beetje, maar nog steeds is het niet genoeg :(
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Even een kleine anekdote met betrekking tot handranges en stats.
      Gisteren speelde ik tegen iemand met die ik een historie had van bijna 200 handen. Over deze 200 handen had de speler een PFR van 0%. Ik vond pocket 88, maar uiteindelijk had speler ook een hand gevonden om te raisen, dus zonder nog een woord erover vuil te maken gaan mijn 88 de muck in. Gelukkig was er wel iemand moedig genoeg om tegen mister Tightass uit te komen. De hand komt tot show down en de 0% pf-raiser draait om..... nou? Juist Q6o!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      :D , gewoon een note van maken. Vaak is het wel zo dat mensen met een superlage PFR 3,2,1 of 0 (over grote sample) niet hun tophanden raisen maar die juist limpen om iedereen te trappen.