AJo op BU, 3bet na CO raise, TPTK

• Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Villain: 33/21/2.0 over 25 handen

Ondanks kleine sample vermoed ik dat Villain redelijk fishy is. Ik 3bet daarom zijn CO openraise en hij callt.
      Ik hit TPTK, maak m'n standaard c/bet. Hij check/raiset. Te loose stack-off ondanks zijn stats?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.05(BB) Replayer
      SB ($1.64)
      BB ($1.87)
      UTG ($5.53)
      UTG+1 ($8.89)
      CO ($8.91)
      Hero ($5.03)

Dealt to Hero J:spade: A:club:

fold, fold, CO raises to $0.25, Hero raises to $0.75, fold, fold, CO calls $0.50

FLOP ($1.57) 4:spade: 9:spade: A:diamond:

CO checks, Hero bets $1.05, CO raises to $2.80, Hero raises to $4.28 (AI)
  • 2 antwoorden
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Deze beetje borderline.
      Vaak als je ze 3bet en ze callen dan kom je vaak op AQ+ en JJ+ uit kan het wel een lichte maniac zijn maar laten we eerlijk zijn je hebt maar 25 handen.
      Kan zijn dat als je 100 handen sample hebt dat die 15 13 speelt bijvoorbeeld.
      Al is het een loose player denk ik toch nog steeds dat je er niet zo lekker voor staat na zijn checkraise daar.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Sja, dit is inderdaad op het randje he...zeker omdat je eigenlijk bijna geen sample hebt.

Ik vind je 3bet prima omdat je dat inderdaad doet voor value. Je c-bet is ook standaard, maar dan die c/r...dat is op het randje he. Je kan hier ook wel folden tegen een unknown, maar als je 3bet voor value met AJ dan ga je er vanuit dat hij ook met lagere Ax handen callt...dus dan is het een beetje krom om je top pair hier weg te leggen.

Maar goed, tegen een unknown waarbij ik nog niks weet over zijn fold to 3bet, zijn c/r en dergelijke...daartegen zou ik wel folden. In het begin geef ik hem dan nog wel credit.

ALS ik stats heb dat hij het vaker doet dan ga ik de c/r gewoon callen. Door hier all-in te shoven kan hij zijn blufs nog folden. Als je gewoon callt dan zal hij vaak pushen op de turn, en dan heb je nog value van zijn blufs ook.