Nl 10 - Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik speelde deze hand zonder stats, dus ik wis niet dat villian dergelijke fishy stats had (ook al is het amper een sample waardig).. ik zie villian dan ook als een unknown.

pf is denk ik standaard. dat de bb hier called, laat bij mij wel een belletje rinkelen. ik denk dat hij hier vaak met een PP zit, want ik zie weinig andere handen in zijn range die hier een 3bet callen oop.

villian donkt hier de flop, en ik het echt geen flauw idee waar ik sta en wat te doen. tegen handjes als TT of 88 lig ik al ver behind, QQ zal hij niet flatcallen pf (denk ik?) en handjes als q8 oid zie ik niet in zijn range. handjes als 99 of JJ zitten imo ook nog wel in zijn range. het board is vrij drawy, dus ik denk dat ik hier eigenlijk wel moet reraisen, maar ik heb het idee dat ik me dan alleen maar isoleer tegen beter, dus ik besluit te callen..

turn verandert imo niet heel veel. J9 maakt nu een straat, maar die zit imo niet in zijn range. villian bet iets minder dan de halve pot, en ik besluit te callen.

river is wederom een blancie, dus ook deze kaart verandert imo niet veel. villian bet wederom minder dan de helft van de pot, en als ik de turn call, moet ik hier de river eigenlijk ook wel callen denk ik. ik zie echter alleen geen handen die hier 3x betten na de actie pf, en waar ik vervolgens nog op voorlig?

hoe speel ik deze hand tegen een unknow? en in welke mate verandert dit, als ik weet dat villian een grote vis is? als ik hier reraise op de flop, wat doe ik dan bij een shove? graag jullie feedback!

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $9,35
      MP2:
      $2,96
      Hero:
      $10,36

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K:heart: , K:spade:
      MP1 folds, MP2 raises to $0,20, 2 folds, Hero raises to $0,60, SB folds, BB calls $0,50, MP2 calls $0,40.

Flop: ($1,85) Q:diamond: , T:diamond: , 8:heart: (3 players)
      BB bets $1, MP2 folds, Hero calls $1,00.

Turn: ($3,85) 7:club: (2 players)
      BB bets $1,7, Hero calls $1,70.

River: ($7,25) 2:spade: (2 players)
      BB bets $3,2, Hero folds, BB gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $7,25
  • 4 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zou de river ook callen als je de flop en turn ook gecalled hebt, het is zo'n fish, 60 van de 80 handen gespeeld, vind ik een best groot sample! HUGE fish i think. Je hoeft maar in 30% van de gevallen goed te zitten om hier de river te callen. genoeg Qx handen die je nog beat.

Ik zou hier inderdaad op de flop wel reraisen als je ziet hoeveel draws hier liggen, hier moet je tegen protecten en als hij shoved zou ik callen tegen zo'n fish.

Maar denk je niet dat 9J in zijn range zit met stats 61/3?
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      nogmaals, ik speelde deze hand zonder stats, dus villian was voor mij een unknown. als ik wist dat villian zo'n vis was (ook al is dit een sample van niks), had ik de hand wel anders gespeeld.

nu speel ik de hand alsof ik tegen een rationeel denkende speler zit, en dus geen 3bet zou callen met j9. ik zou graag feedback willen op de manier zoals ik hem nu speel..
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Moeilijke hand, de pot op de flop is nog niet hoog genoeg om echt te committen met een overpair. Misschien kan je bij een min raise pf beter naar 70 of 80c re raisen, dan maak je de hand meer playable postflop. Met 40c raise geef je hem nog de odds om te setminen. Je hebt dan ook minder kans dat de BB relatief goedkoop in de pot kan stappen, ook weer om te setminen. Ik probeer KK pf altijd vrij aggressief te spelen omdat je postflop dikwijls een kleine pot wint, maar de grote potten dikwijls verliest. Door pf wat meer te betten krijg je het geld erin op het moment dat je (wss) voorstaat, en zelfs als dit betekent dat ze hun PPs folden is dat nooit een slecht resultaat.

Flop en turn heb je zowiezo (minstens) een call imo. Ik hou niet van een re raise op de flop, je moet wel protecten maar denk dat het hier belangrijker is om niet tegen beter te isoleren.

Op de river wordt de kans al wat kleiner dat je nog voorligt, maar halve pot moet je wel callen. Je pot odds zijn 25%, je moet dus maar 1 op 4 keer juist zitten hier. Tegen een unknown heb je dit zeker imo. Hij kan dit met AQ/KQ doen en je hebt altijd een kleine kans dat het met trash is.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dit is best lastig tegen een unkown. Tegen een fish is deze hand gewoon prima gespeeld.

Deze speler zit niet met een volledige stack aan tafel, hij callt een 3bet OOP en gaat vervolgens donken...dat zijn niet echt kenmerken van een degelijke regular.

De enige handen die je hier nog beat zijn AQ, KQ en QJ (en gemiste draws). De handen waartegen je verliest zijn voornamelijk sets (QQ, TT,88).
      De vraag is...gaat hij hier 3 straten betten met AQ, KQ, QJ en gemiste draws. ... ik moet eerlijk zeggen: ik zou het niet weten.

Persoonlijk call ik hier wel omdat hij zo'n fish lijkt (door stacksize etc...). Ik zal'm even openlaten voor Yoshiwa.