NL4 KK overpair (vs set?)

• Anomic
      Anomic
      Bronze
      Ik vraag mij af of ik dit kan callen, deze situaties komen regelmatig voor als ik een overpair of TPTK heb. Hebben ze hier ooit iets anders dan een set?

Flop en turn bet ik klein omdat er geen draws liggen en ik dus toch meestal alleen maar gecalled word door beter (sets dus). Een slechte speler zou hier mss Qx kunnen hebben maar ik denk dat dit vrijwel nooit voorkomt en ik dus beter fold.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $4.32
      MP3 (Hero):
      $4.14
      CO:
      $4.00
      BU:
      $4.30
      SB:
      $3.92
      BB:
      $2.23
      UTG2:
      $3.20
      MP1:
      $4.00

Preflop: Hero is MP3 with K, K.
      3 folds, Hero raises to $0.16, CO folds, BU calls $0.16, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.38) Q, 7, 5 (2 players)
      Hero bets $0.18, BU calls $0.18.

Turn: ($0.74) 8 (2 players)
      Hero bets $0.35, BU raises to $1.17, Hero calls $0.82.

River: ($3.08) 3 (2 players)
      Hero checks, BU bets $2.34, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.08.
  • 3 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik bet flop en turn toch iets groter, pakweg 2/3 pot. Je moet idd niet protecten, maar je haalt zo toch meer value uit Q-x.

Een turn raise van een unknown is een heel sterke move. Maar misschien nodig je hem wel uit om te raisen aangezien je zo laag bet, moeilijk te zeggen. Als je 2/3 pot bet, en je wordt dan geraised, kan je met een gerust gemoed folden.

As played fold ik toch de turn, en zeker een fold op de river...

deze situaties komen regelmatig voor als ik een overpair of TPTK heb

idd TPTK of overpairs zijn moeilijke handen, steeds balanceren tussen genoeg value halen en niet overplayen. Meestal win je kleine pots en verlies je grote, kan dus best wel frustrerend zijn, maar discipline (kunnen folden bij veel tegenactie) is the key in deze situaties.

Overigens is het voor dit soort handen wel heel handig om met stats te spelen, zeker op 4NL waar de spelers zeer heterogeen zijn (breed spectrum, van whale tot nit)
    • Anomic
      Anomic
      Bronze
      Hmm wat je zegt is mss idd wel beter, maar als ik groter bet dan gaat hij misschien slowplayen tot de river... maar dan kan ik natuurlijk folden op een raise met de zekerheid dat ik beat ben.

En ik speel met stats hoor, zijn stats waren vrij standaard en ik zag hem ook op verschillende tafels tegelijk. Degelijke speler met een set waarschijnlijk dus.

Zo vervelend dat je met deze goede handen ofwel een kleine pot wint of een grote verliest :rage: , of het moet al een fish/calling station zijn.

Op party NL4 is de verhouding van de spelers denk ik 30% nit, 50% standaard en dan een paar fish / callstations en maniacs :(
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als dit een standaard speler is die meerdere tafels speelt dan zou ik de turn ook wel gewoon folden hoor. Hij zal dit namelijk niet doen met AQ of KQ.
      Ik zou ook wel je flopbet iets groter maken en je turnbet ook. Hij callt je flopbet op een droog board...dus hij heeft daar wel wat. Dus daar wil je graag value van.