Help jij mij met mijn onderzoek?

• kodderke89
      kodderke89
      Bronze
      Beste Pokerstrategen,

Graag had ik 5 minuten van jullie aandacht gevraagd in verband met een studie.

Ik ben 22 jaar oud en student Handelswetenschappen in België. Ik volg hier de afstudeerrichting accountancy en fiscaliteit.
      Naar aanleiding van mijn aankomende masterproef zoek ik informatie omtrent de nieuwe pokerwetgeving in België.

Het is de bedoeling dat ik vanaf begin februari 2012 intensief opzoekingswerk verricht naar de veranderen op vlak van kansspelen (vooral poker).
      In mijn masterproef zal ik het vooral hebben over het evolueren van de kansspelen (vooral poker) over de laatste jaren heen op fiscaal vlak.
      Dit betekent dus dat ik een beschrijving zal maken van hoe het poker, als inkomstenbron/vertier, moet geïnterpreteerd worden in de inkomstenbelasting.
      In andere woorden gezegd, hoe geef ik de dag van vandaag de inkomsten die ik verkrijg uit poker aan in de belastingbrief van de personenbelasting.
      Van dit perspectief wil ik vertrekken en van daaruit kijken hoe de nieuwe licenties die worden uitgegeven hierop betrekking hebben.
      Daarnaast wil ik een vergelijking maken hoe mensen hun inkomsten uit poker aangaven voor de nieuwe wetgeving.
      Tot slot wil ik ons Belgisch systeem in verband met inkomsten omtrent poker vergelijking met andere landen die al een volledig op poten gesteld systeem hebben rond inkomsten uit poker.

Indien er mensen zijn die mij kunnen helpen met contactpersonen, wetsartikelen, interessante weetjes, websites enzovoort mogen hier altijd hun gagje kwijt of mogen mij een privé bericht sturen.
      Indien je me kan/wil helpen en nog goede ideeën hebt wat hier nog zeker in moet, mag u dit zeker altijd melden.
      Alle ideeën, wetsartikelen en andere gerelateerde berichten zijn meer dan welkom.

Voorts weet ik ook dat er een apart forum is opgericht hier op Pokerstrategy, maar ik wil daar even los van stappen. Ik ga daar ook informatie uithalen, maar ik wil de informatie die jullie hebben hier allemaal bundelen.

Dit moet je niet voor niets doen, voor de mensen die het willen en verlangen en die mij geholpen hebben, wil ik graag een extra moeite doen.
      Indien je wenst op de hoogte te blijven van mijn vorderingen in verband met mijn masterproef, mag je altijd je e-mailadres achterlaten in privébericht.
      Ik zal jullie éénmaal per maand minimum op de hoogte houden van mijn vorderingen en op het einde van mijn masterproef (mei 2012) zal ik jullie mijn definitieve versie doorsturen. Uit deze masterproef zullen jullie zelf ook veel informatie kunnen putten hoe en wanneer je pokerinkomsten moet aangeven in de Belgische personenbelasting.

Daarnaast zal ik eind mei 2 kinepolis-tickets verloten onder de mensen die in deze post betrokken zijn geweest en die mij geholpen hebben met het verschaffen van informatie.

Indien Pokerstrategy dit in de poker round-up community zou willen plaatsen eventueel, zou mij dit ook veel helpen.

Dank op voorhand aan allen die mij willen helpen.
      Kodderke89
  • 1 antwoord