NL25-SB(88) vs BB 3bet

• sandercvo
      sandercvo
      Bronze
      Preflop: Ik cal een 3bet met 88 op de sb vs bb. Tot dusver had de BB in 17 handen nog geen hand gespeeld. Voor deze hand had ik ge3bet vs een dealer Raise en gefold tegen zijn 4bet. Ook heb ik de ronde daarvoor geraised op de button. Ik dacht hierdoor, dat er toch paar bluffs in zijn range zat. Ik vond zelf 88 net iets te sterk om te folden preflop.
      Flop: 7h, Js, 5c. Hij bet hier 3 dollar in een 4.5 dollar pot. Als ik preflop call kan ik natuurlijk nooit folden op zo`n flop en zijn 3 dollar bet leek me niet echt een value bet. De flop is erg droog, dus hij hoeft zich totaal geen zorgen maken om een draw. Daarom had ik eerder 2.25 of 2.50 verwacht.
      Turn: Ks. Dit is een scary kaart voor mij, maar tegelijk weet ik ook dat een goede speler hier vaak mee zal doorbetten als hij niks heeft. Dus ik check-call hier 60% van de pot.
      River: As. Ik check-fold. De Aas hit natuurlijk nog veel harder zijn range dat een koning, dus dit is een easy fold.

Ik vroeg me toch zeer af of ik de hand wel goed gespeeld had. Ook zou ik graag willen weten of ik een allin kon callen als de river geen Aas was geweest maar bijvooorbeeld een 2.

Hieronder nog eens de exacte hand:

Seat 9 is the button
      Seat 1: Hero ( $26.22 USD ) - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 6, AF: 3.0, Hands: 3291
      Seat 2: Player2 ( $24.30 USD ) - VPIP: 9, PFR: 9, 3B: 15, AF: 0.0, Hands: 23
      Seat 3: Player3 ( $16.14 USD ) - VPIP: 10, PFR: 5, 3B: 0, AF: 0.0, Hands: 124
      Seat 5: Player5 ( $8.41 USD ) - VPIP: 7, PFR: 3, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 29
      Seat 6: Player6 ( $30.17 USD ) - VPIP: 13, PFR: 10, 3B: 9, AF: 0.5, Hands: 80
      Seat 7: Player7 ( $34.71 USD ) - VPIP: 16, PFR: 8, 3B: 0, AF: 0.3, Hands: 85
      Seat 8: Player8 ( $27.65 USD ) - VPIP: 41, PFR: 28, 3B: 0, AF: 7.0, Hands: 39
      Seat 9: Player9 ( $25.00 USD ) - VPIP: 12, PFR: 8, 3B: 0, AF: 0.0, Hands: 51
      Hero posts small blind [$0.10 USD].
      Player2 posts big blind [$0.25 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Hero [ 8s 8d ]
      Player3 folds
      Player5 folds
      Player6 folds
      Player7 folds
      Player8 folds
      Player9 folds
      Hero raises [$0.65 USD]
      Player2 raises [$2.00 USD]
      Hero calls [$1.50 USD]
      ** Dealing Flop ** [ 7h, Js, 5c ]
      Hero checks
      Player2 bets [$3.00 USD]
      Hero calls [$3.00 USD]
      ** Dealing Turn ** [ Ks ]
      Hero checks
      Player2 bets [$6.00 USD]
      Hero calls [$6.00 USD]
      ** Dealing River ** [ As ]
      Hero checks
      Player2 bets [$13.05 USD]
      Hero folds
      Player2 wins $13.05 USD
      Player2 wins $21.49 USD from main pot
  • 4 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Zou je je handjes alsjeblieft willen converteren?

Besef je goed dat je je hand de hele hand uit positie speelt en je dus niet lekker zit en hij makkelijk door kan barrelen op handjes, als je verwacht dat de flop hem niet vaak hit zou ik de flop gewoon folden aangezien je ook de turn nog uit positie zit en hij dus free de turn en river kan zien ( als hij de turn behind checkt ziet hij alsnog de river free ) en is de kans dat er overcards bijkomen vrij groot. wil je dan opeens gaan betten op de river of check.... spelen. ik fold de flop gewoon. Als je denkt dat villian de flop vaak heeft gemist kun je mss nog wel donkbet/fold spelen om te kijken of je de pot op pakt maar dat alleen tegen beetje goed gelovelige spelers.
    • sandercvo
      sandercvo
      Bronze
      Dus je zegt nu eigenlijk dat ik preflop 88 moet folden in een sb vs bb battle. Donkbetten is namelijk geen optie omdat een regular vaak float in deze situatie.
      Dit lijkt mij dus weer te tight, maar aan de andere kant is het wel de veiligste optie omdat ik verder geen reads op villian heb.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sandercvo
      Dus je zegt nu eigenlijk dat ik preflop 88 moet folden in een sb vs bb battle. Donkbetten is namelijk geen optie omdat een regular vaak float in deze situatie.
      Dit lijkt mij dus weer te tight, maar aan de andere kant is het wel de veiligste optie omdat ik verder geen reads op villian heb.
      Lees het hele verhaal nog een keertje:)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      hey, sandercvo, leuk dat je een handje post maar kun je even dit topic ook eens doornemen als je nog wat handjes wilt posten, dat maakt het heel wat gemakkelijker voor ons om je hand te beoordelen,thx.

De hand zelf zou ik gewoon folden preflop, OOP kom je altijd in bijna onmogelijke situaties terecht met 88 in een 3betpot. Je vermoeden op basis van die vorige situaties dat ie wel wat bluffs in zijn range heeft vind ik redelijk dunnetjes. Iemand die 17 handen gefold heeft om dan meteen te gaan 3betten geef ik gewoon respect.

As played kun je met 88 dan hoogstens 1 cbet callen, zeker als de turn dan nog eens een extra overcard met zich meebrengt die zijn range goed hit, is het compleet over en out met de hand.