NL2 - A8s

• MaVaTi
      MaVaTi
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,06
      CO:
      $2
      BU:
      $0,94

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , 8:heart:
      2 folds, Hero raises to $0,10, MP3 folds, CO calls $0,08, BU calls $0,10, 2 folds.

Flop: ($0,31) A:club: , K:diamond: , 7:spade: (3 players)
      Hero bets $0,16, CO calls $0,16, BU calls $0,16.

Turn: ($0,79) J:spade: (3 players)
      Hero bets $0,38, CO calls $0,38, BU folds.

River: ($1,55) 6:diamond: (2 players)
      Hero ?

Final Pot: $2,30

PREFLOP:
      A8s vanuit MP2 raisen is misschien vrij loose maar door het dode geld van de CO en de tighte tafel heb ik dit toch maar gedaan.

FLOP:
      Hier cbet ik 1/2 pot omdat ik me hand niet hoef te protecten, ik wil zwakkere handen erin houden en ik wil de pot ook niet opblazen in geval ik al achter lig. (mis ik hier geen value?)

TURN:
      Ik denk dat de turnkaart niet veel verandert aan de hand dus bet ik hier nog eens 1/2 pot voor value.

RIVER:
      Ik denk als ik zeg dat ik op de turn bet voor value, dit ook zou moeten doen op de river met deze blank. Als ik hier bet dan moet ik ook broke willen gaan. Echter ben ik niet zo zeker of ik hier nog iets beat waar villain mij 3 straten mee zou callen. Is check/fold hier niet gewoon het beste?

(Dit is waarschijnlijk de reden waarom je A8s niet raiset vanuit MP2 :f_confused: )

Tnx anyway :f_grin:
  • 1 antwoord
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik vind de raise niet zo slecht hoor, zeker met de motivatie die je aangeeft. Het is wat looser, maar als je je aanpast aan je tegenstanders dan is dat alleen maar goed!

Ik zou de flop wel ietsjes groter betten (22c ongeveer) omdat je ook multiway zit. Op de turn check ik liever voor potcontrol, er zijn eigenlijk weinig slechtere handen die daar nog eens een second barrel callen. Kx zullen ze folden en ik denk dat je enkel Ax erin houdt (en de meeste Ax handen hebben een betere kicker dan die van jou).
      En zeker omdat er twee spelers callen is de kans wel groot dat er eentje een Ax hand vastheeft.

Beide villains lijken overigens passief, dus als ze de turn betten dan heb ik er geen probleem mee om daar ook te folden. Stel nu dat ze behind checken, dan zou ik nog een kleine valuebet plaatsen op de river.