[18 mans] 98o pre-bubble, SB vs BB

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Hoi hallo!

Daar gaan we weer,
      ik ben een tijd stil geweest op het handjudginggedeelte van het forum. Wel om twee redenen. De eerste reden is, dat poker even op een laag pitje heeft gestaan. De tweede reden is, dat ik vond dat het te lang duurde voordat je hier een reactie van een handjudger kreeg. Ik hoop dat dat nu wat beter is.

Ik zal mij nu even buigen over deze hand.
      We zitten al een paar handen met nog 6 spelers aan tafel. De blinds al redelijk hoog 300/600. Ik krijg in de SB iedereen naar mij toe gefold met 89o in de hand. Ik besluit deze hand te shoven omdat ik de shortstack ben, maar wel met in mijn achterhoofd dat de BB (Bigstack) hier heel wijd gaat callen gezien hij reg-status bij mij heeft.

Waarom twijfel ik?
      Omdat ik wist dat hij hier heel veel ging callen is mijn vraag of ik niet kon wachten op een betere spot? Voor zover die spots dan nog komen met minder dan 5bb :P

De hand:
      Poker Stars $3.16+$0.34 No Limit Hold'em Tournament - t300/t600 Blinds + t50 - 6 players - View hand 1619633

MP: t3110 M = 2.59
      CO: t4375 M = 3.65
      BTN: t4930 M = 4.11
      Hero (SB): t2575 M = 2.15
      BB: t8510 M = 7.09
      UTG: t3500 M = 2.92

Pre Flop: (t1200) Hero is SB with 9 :spade: 8 :diamond:
      4 folds, Hero raises to t2525 all in
  • 3 antwoorden
    • DodoBrabbel
      DodoBrabbel
      Bronze
      Ik speel normaal 9 mans sng, maar dit lijkt me toch een easy shove. Je hebt de kleinste stack, zit nog niet op de bubble, en 98o is ongeveer 60% van je range. Het slechtste geval is als de BB 70% callt, dan is het krap. Maar regs op de 3.5$ limiet callen denk ik niet 70% in deze spot.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      De kans om first-in te pushen met een redelijk speelbare hand krijg je niet nog eens. Probleem is dat de bigblind in principe any 2 zal callen want hij krijgt monsterodds (iets van 1900 voor 5500 pot), tegen zo'n range zal je flippen. Zal uiteindelijk wel bottomrange zijn maar ik ship dit er wel in.

edit, nash zegt dit:
      22+ Qx+ J2s+ J7o+ T6s+ T8o+ 96s+ 98o 86s+ 75s+ 65s

Dus bottom inderdaad.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Hee bollebeertje,

Sorry voor de late reactie er was de laatste tijd inderdaad een wat tragere reactie qua judging maar er zijn een aantal nieuwe judges aangetrokken dus hopelijk kunnen we zo snel mogelijk je vragen beantwoorden, schroom je dus niet om vragen te stellen.

Je redenatie is prima, je moet hier zeker wijd shoven aangezien je shortstack bent en de blinds hoog zijn. Een speler die wat regelmatiger speelt zal zeker ook wat wijder callen op de bb, maar hou er rekening mee dat een regular op de $3s hier in zoon spot vaak nog te tight called dus wees niet bang om hier wijd te pushen.

@ dodobrabbel en sokzel klopt ook wat jullie zeggen alhoewel ik zeker niet denk dat bb atc gaat callen wat ICM wise niet goed is.(zelfs op chipEV is een atc call niet te verantwoorden).
      wat dodobrabbel ook goed aangeeft.

Ik zou 76o hier als bottom aanhouden en tegen wat tightere spelers nog wat wijder.