(Even) niet meer geschikt?!

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Hey beste mensen,

December en Januari waren voor mij twee maanden waarin ik mezelf op pokergebied goed heb leren kennen. Voorheen (1 jaar geleden) maakte ik geen gebruik van strategy, in tilt verspilde ik mijn BR (kleine 150 piek) en toen maar gestopt omdat ik voelde dat ik niet tilt bestendig was.

In november kriebelde het weer en dacht ik, laat ik meedoen aan de PKR actie. Zodoende silver behaald omdat ik daar tracked kon spelen en het ging lekker. Ik speelde micro SNG's en kwam tot een BR van $55... uitgecashed omdat ik de software niet erg fijn vond.

Zo kon ik in januari gebruik maken van de silver status. Ik had via free-rolls op Everest een leuke roll van $7 opgebouwd en met bronze naar $19... na veel grinden kwam ik tot $55 en ook toen heb ik besloten om 45$ uit te cashen.

Het is relatief makkelijk om als je een stijgende lijn ziet, beats te incasseren. Maar ik verneem de laatste weken een oude trap. Ik kan niet met structurele beats omgaan. En dan ga je met DON's hard achteruit, ook al hanteer je tight BRM. Al een aantal weken loop ik me te frustreren over het feit dat ik dominations verlies, ook al weet je dat op de lange termijn je winstgevend speelt.

Maar toch.... dat oude probleem: tilten. Tijdens het grinden had ik zwaar moeite om dit te controleren na several bad beats (heeft me zeker paar $ gemiste opbrengsten gekost) Ik verval ook bij vlagen weer in mijn oude spel: ongeconcentreerd spelen + een aantal beats = - EV. De interesse is weer even vervlogen maar met de $5 die ik nu nog op Everest heb, zal ik over een aantal maand zeer zeker mss weer een poging terug doen om te gaan spelen.

Voor nu.... wish you all a good night. En misschien vind je me over een aantal maanden terug op Everest.
  • 2 antwoorden
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Poker is een spel waarin een hoop variantie kan voorkomen.
      Hoewel ik geloof dat superieure vaardigheden zich uit zullen
      betalen op de lange termijn, kan korte termijn variantie groot en lastig zijn.
      Elke speler zal zogenaamde upswings en downswings meemaken.
      Tijdens een downswing kan poker een vervelend spel zijn en er zullen
      momenten zijn dat je het spel haat.
      Denk niet dat je na een goed begin in je pokercarrière,
      je voor de rest van je leven makkelijk geld zult gaan verdienen.

Veel spelers zullen ook een slechte periode
      wijten aan pech en zullen niet kritisch zijn op hun eigen spel.
      Downswings zijn vaker een combinatie van pech én slecht spel,
      dan van slecht spel alleen. Als je geen downswings wilt meemaken,
      dan kun je beter niet gaan pokeren.

Artikelen uit Psychologie&Didactiek al eens gelezen?

Je zou eens kunnen beginnen met "Professionele Instelling"
      dat is het eerste artikel uit de sectie en het zou
      je motivatie weer omhoog kunnen helpen.

Verder ken ik je ook niet helpen met je poker carrière,
      wellicht zie ik je naam misschien nog wel eens verschijnen ;) !
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Misschien was het uitcashen niet zo een goed idee?

Je had een buffer maar door het uitcashen daalde je ineens naar $7 en dat is uiteraard geen goede buffer. Er hoeft maar iets tegen te zitten en dat zie je meteen in je BR (zeker op een in verhouding kleine BR).