Café Toernooitjes

• Hamstert
      Hamstert
      Bronze
      Beste Pokeraars,

Ik heb nu ongeveer wel zo'n 15 keer gepokerd in het plaatselijke café. Hier worden 2 verschillende toernooien gehouden zoals:

- 6 buyin, start met 5000 chips (1x5 euro rebuy(5000chips) +1x 5 euro addon(5000chips)) geldt enkel tot de pauze na 2 uur.
      - 10 euro buyinn addon 10000 chips

Hier komen ongeveer 35 - 45 man op af.

Ik ben 1x 6e, 1x 7e en 1x 5e geworden daarna een paar keer 12-16e ongeveer. En de rest van de keren ben ik er uitgevlogen tussen de 20e-30e plek.

Erg slecht naar mijn mening maar ik vind het heel lastig om mijn handkeuze te maken. Een KQ,JQ,QJ, J 10, K10, 44,55, A8s wil ik opzich wel spelen maar volgens de starthandenchart mag ik deze niet eens in late position spelen. Heel vaak gooi ik handen weg die ik uiteindelijk gewonnen zou hebben. Terwijl ik ook nog wel eens AJ,AQ, AK,KK,QQ speel en dan verlies blijft er enkel een zure nasmaak van de avond over. Daarnaast lijkt Loose Aggressive vaak effectiever dan Tight Aggressive.

Ik heb avonden geprobeerd wat meer handen te spelen, maar dan speel ik weer te veel en als ik volgens de starthandenkaart speel dan merk ik dat ik te weinig kan spelen.

Daarnaast komt het in de loop van het toernooi wel eens voor dat we met 6 of 7 man aan tafel zitten. Dan kan ik toch meerdere handen spelen lijkt me? Maar aan welke handen moet ik dan denken?
  • 8 antwoorden
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Live poker is totaal anders dan online poker. Live moet je wel meer handen openen omdat de blinds harder stijgen per aantal handen dat je speelt.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey Hamstert,

Ik heb zelf ook niet zoveel live ervaring maar kan in ieder geval wat met je delen.

Ik heb 1 keer een 35 euro toernooi gespeeld in de kroeg, maar daar deden maar 18 man aan mee.

Als eerste moet je rekening houden met de structuur en het aantal beginchips, en moet je even globaal schatten. Gaat het normaal/langzaam, snel of zeer snel? Hoe langzamer de toernooien gaan, hoe tighter je over het algemeen kan spelen.

Ook moet je rekening houden met de tegenstanders aan je tafel. Ik verdeel ze in 2 catogorieën:
      1) De kroeg regular
      2) De Redelijke/goede spelers.

Met kroeg regulars bedoel ik over het algemeen de LAG vissen, de mensen die een avondje voor de gezelligheid gaan pokeren en het niet voor het geld doen. Tuurlijk zijn er ook goede spelers die voor de gezelligheid komen, maar in principe zijn de LAG vissen je beste vrienden, dit zul je voornamelijk aan de cash game tafels merken (mochten ze die hebben in de kroeg waar je speelt.) Ik ben woensdag wezen cashgamen in de kroeg, was een 1/1 tafel met €100 max buy-in. er zaten 2 van catogorie 1 spelers aan mn tafel, die op een gegeven moment naar een andere kroeg moesten om geld te gaan pinnen. In een uurtje of 3 stonden die namelijk gewoon 500 euro in de min. Mooiste was ook nog dat het ze geen reet kon schelen.

Ik weet niet hoe ervaren je bent als pokerspeler, maar in principe als je een beetje standaard ABC poker speelt zul je ver moeten komen in de kroeg. Af en toe zul je wat moeten folden wat je niet leuk vind, maar heel vaak kun je TPTK gewoon 3 keer value betten. Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!
    • Hamstert
      Hamstert
      Bronze
      Nou om een rebuy toernooi als voorbeeld te nemen dan begin je met 5000 chips. En beginnen de blinds op 50/100. Deze gaan om de twintig minuten omhoog. Na de vierde blindronde is er een pauze dit is het laatste moment dat je 1 keer kan rebuyen. Ook kan je dan pas 1 addon pakken. Rebuy en addon zijn allebei 5000. Dus na de pauze kan je rond de 10000 opnieuw beginnen als je het overleeft hebt.

Het probleem wat ik ik vaak zie is dat juist dien LAG spelers vaak verder komen dan ik. Van de veertig handen spelen ze er zeker twintig/dertig extreem agressief. Af en toe hebben ze inderdaad iets, maar vaker hebben ze geen drol.
      En het frustreert enorm als ik een op het oog goede hand fold omdat dit volgens het ABC is maar als ik dan kijk dat ik hem achteraf gewonnen zou hebben.

Stel ik krijg eens een leuke hand dan heeft raisen al amper nu dan foldt iedereen omdat ik zo tight speel volgens die starthandenkaart dat hun dat ook wel zien aankomen nu.

Ik kan echt totaal geen goede afweging maken tussen tight aggressive, tight passive, (meer handjes callen om de flop te zien om daarna actie of opgeven te kiezen).
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Vooral goed opletten wat voor soort handen ze spelen en thuis wat range-berekeningen doen.

Wanneer je weet dat je tegen hun range goed staat kun je wat breder spelen dan ABC. Daarvoor moet je alleen wel een beetje kunnen inschatten hoe ze wat spelen. Zodra je dat door hebt kun je breder openen en callen.

Normaal gezien is ABC echter redelijk goed te doen. Leer dus gewoon je tegenstanders goed kennen en kijk ook wat ze doen wanneer je er zelf al uit ligt.

Succes!
    • Hamstert
      Hamstert
      Bronze
      Bedankt voor de tips tot nu toe.

Vanavond 8 uur begint het weer, ik ga mijn best doen. Final Table is het doel, klassementspuntjes binnen halen.

Ik hou jullie op de hoogte.
    • Hamstert
      Hamstert
      Bronze
      Haha hebben de tips geholpen? Ik ben gisteren derde geworden. Daarmee 50 euro gewonnen altijd leuk.

Vlak voor de finaltable wel een leuke allin gewonnen met 88 tegen AJ waardoor ik met 45k op de final table denk ik net bij de bovenste helft zou zitten.

Grootste winst was op de final table. Er waren nog 5 man over. Er was een raise voor mij van 50k(speler 1) en een iemand callde(speler 2) die en was All-in. Dus ik raise met 84k allin ik werd gecalld.

Ik: AK Suited
      Speler 1: AQ off
      Speler 2: AJ Suited

Uiteindelijk viel er wel een aas maar geen king, queen of jacks dus ik won de monster pot.

Even later verloor ik veel. Ik ging tegen nog twee andere allin met QQ. Ik werd door de nummer 2 in ranking (na mij) gecalld. Ik had 190k hij 110k. En het werd AK. De river hitte zijn koning.

Daarna was ik bij de bigblind al voor 40% in de pot dus ging ik allin met J9, wordt ik verslagen door K5 (flush).

Al met al tevreden over het toernooi. Alleen heb ik achteraf iets van had ik me als bigstacked met 190k maar niet bemoeid met de rest en de nummer 3 toentertijd die net 50k ongeveer had laten spelen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Nice job!

Gratz :s_cool:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Gefelicteerd! Ik had minder geluk gister, toernooi heb ik niet veel kunnen presteren. Daarna gaan cash gamen met 50 BI, met 40 van tafel gegaan. Kaarten vielen niet echt mijn kant op tegen de vissen dus heb heel veel moeten folden :)