NL10 AKo

• Nyan85
      Nyan85
      Bronze
      De stats van de villain waren VPIP/PFR/AF 19/12/2 met 50 handjes

Ik vroeg me af of me fold op de flop terecht was of niet. Naar mij inzien zou de villain alleen maar met 2pair+ raisen.

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

SB: $6.98 (69.8 bb)
      Hero (BB): $10.27 (102.7 bb)
      UTG: $10 (100 bb)
      MP: $4.35 (43.5 bb)
      CO: $11.32 (113.2 bb)
      BTN: $11.37 (113.7 bb)

Preflop: Hero is BB with A K
      2 folds, CO raises to $0.40, 2 folds, Hero raises to $1.30, CO calls $0.90

Flop: ($2.65) A 8 Q (2 players)
      Hero bets $1.50, CO raises to $4.50, Hero folds

Results: $5.65 pot ($0.25 rake)
      Final Board: A 8 Q
      Hero mucked A K and lost (-$2.80 net)
      CO mucked and won $5.40 ($2.60 net)
  • 7 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ja ik fold hier ook wel , villain is niet zo aggro en het is zo'n slightly ahead/way behind spot ondanks je 2 BD draws.

ik vind je 3bet pre wel aan de kleine kant en zou denk ik ook niet 3betten met AK tegen 12% OR zou eerder flatten om slechtere azen in z'n range te houden.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      Ja ik fold hier ook wel , villain is niet zo aggro en het is zo'n slightly ahead/way behind spot ondanks je 2 BD draws.

ik vind je 3bet pre wel aan de kleine kant en zou denk ik ook niet 3betten met AK tegen 12% OR zou eerder flatten om slechtere azen in z'n range te houden.
      Over het niet 3betten ben ik akkoord als hij een serieuze nit is.

Maar ik geef deze hand wel niet meer op in een 3bet pot. Je hebt amper een sample op deze speler. En je gaat zen range vr value eig zetten op AQ en mss QQ als hij die preflop niet agro speelt.

3bet sizing vind ik ook ok want je 3x het oop.

Board: A:diamond: Q:spade: 8:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP2    60.69%  60.24%   0.45% { AcKs }
      MP3    39.31%  38.86%   0.45% { QQ, AQs-AJs, KJs, AsTs, JsTs, As9s, AQo-AJo, KJo }

Zen range om je op de flop te gaan raisen is hier mss wel wat loose en ben ak ook vergeten. Dus zal hieronder ook een tightere versie zetten.

Equity   Winst   Split
      MP2    47.67%  36.32%  11.36% { AcKs }
      MP3    52.33%  40.97%  11.36% { QQ, AJs+, AsTs, JsTs, As9s, AJo+ }

Maar dit is nl10 dus ik zie mensen hier in staat gwn elke A te gaan spazzen. Om dit te folden moet ik over een grotere sample weten dat hij passief is en een nit.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ik vind de range die je villain hier geeft veel te optimistisch rekening houdend met het feit dat hij tot hiertoe 19/12 speelt , vrij passief is, het NL10 is en je heel veel combodraws blocked met je K :spade:

Dit is de range die ik hem geef en persoonlijk vind ik die al iets te loose.

Equity     Win     Tie
      UTG    66.75%  55.94%  10.82% { AA, QQ, 88, AJs+, A8s, AsTs, JsTs, As9s, Js9s, Ts9s, AQo+ }
      UTG+1  33.25%  22.43%  10.82% { AcKs }
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik zal gerv ook even vragen naar deze te kijken.

Want ik zit ook een beetje verveeld dat je die Ks hebt.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Denk je dat J9s,T9s,JTs of hier het erin krijgt tegen iemand waar je nog geen dynamiek mee hebt?

Denk dat je tegen zo'n nit beter pre kan flatten omdat z'n inflection point waarschijnlijk op de Turn is dus dan kan je makkelijk c/c - bet River spelen met AK wanneer je mist

Wanneer je hit, vbet ie waarschijnlijk A9-AQ terwijl je met een 3bet wss overgrote deel laat folden

As played moet je je afvragen of ie worse called op jou cBet en bij een raise fold ik liever dan dat ik verwacht dat ie met AJ hier raised (een nit is getrained om zulke handen at best te flatten ipv domweg erin te krijgen omdat ie TP heeft)

Mvg,
      Gerv
    • Nyan85
      Nyan85
      Bronze
      Bedankt Gerv, voor het heldere antwoord. Ik zal voortaan iets meer opletten qua 3bets tegen nits. En daarnaast is het afvragen wat welke slechtere handen gaan callen bij een bet een aardige leak bij mij. Vooral als ik handen als TPTK hit.

Een mooi leermomentje :D
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Hey,

Denk je dat J9s,T9s,JTs of hier het erin krijgt tegen iemand waar je nog geen dynamiek mee hebt?

Denk dat je tegen zo'n nit beter pre kan flatten omdat z'n inflection point waarschijnlijk op de Turn is dus dan kan je makkelijk c/c - bet River spelen met AK wanneer je mist

Wanneer je hit, vbet ie waarschijnlijk A9-AQ terwijl je met een 3bet wss overgrote deel laat folden

As played moet je je afvragen of ie worse called op jou cBet en bij een raise fold ik liever dan dat ik verwacht dat ie met AJ hier raised (een nit is getrained om zulke handen at best te flatten ipv domweg erin te krijgen omdat ie TP heeft)

Mvg,
      Gerv
      Ja idd, jullie hebben hier gelijk dat ik zen range wat te loose inschat om broke te gaan. Dus zal een fold hier wel de beste keuze zijn.