JJ in sb vs CI steal 5NL

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik heb niet veel info over villain, maar hij speelt los en agressief over 9 handen. Ik besluit te flatten voor value, omdat ik ver voor lig op zijn CO range. Als ik hier raise, isoleer ik me tegen betere handen OOP denk ik.

Er komt een goede flop. Ik verwacht een c-bet dus ik check. Daarna check raise ik, omdat ik verwacht voor te liggen omdat ik het er ook tegen A7 denk in te krijgen en geen freecards wil geven. Check call hier spelen vind ik moeilijk, omdat ik tegen overcards OOP kan komen.
      Ik ben niet bang dat ik value laat liggen tegen zwakkere handen als 66, 55, 44, A3, A2 omdat hier bijna altijd overs voor komen en dus zullen deze handen opgeven.

Later begon ik echter te twijfelen. Wanneer ik de tegenstander een range geef van 33,22,77-AA, A7s, A7o is het een coinflip zegt de equilator.
      Door de checkraise forceer ik dus een coinflip, of hij moet afstacken met 79s, 78s of geen 22,33 in zijn range hebben.

Maar als ik de suited 7's toevoeg aan zijn range wordt het 53 vs 47. Wanneer ik de 22 en 33 weglaat wordt het 42 vs 58. Dat laatste is pas echt een duidelijk voordeel.

Maar dat laatste scenario's is wel heel positief en bovendien zeer gedetailleerd, ik heb maar 9 handen tenslotte. Het kan best zijn dat hij helemaal niet licht afstacked en dan lig ik ver achter. Dus als hij licht afstacked flip ik of lig ik een beetje voor, stacked hij minder licht af dan lig ik ver achter. Om een oplossing voor de toekomst te vinden zal de waarheid ergens in het midden liggen en is de verwachting volgens mij ook dat ik gemiddeld genomen achter zal liggen.

Mijn vraag is dan ook :
      -Kan ik hier niet beter callen, ook al speel ik dan eventueel OOP tegen overcards.
      -Heb ik mijn range hier goed opgesteld?
      -Kan ik mijn JJ bijvoorbeeld wel op een T high board raisen omdat er dan meer tienen in villain zijn range zitten : AT, KT, JT?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Bo-Peep_86 (BB): $4.00
      L0lsker (UTG): $5.32
      f_knock (MP): $7.33
      shaimaik (CO): $5.83
      FeanorElf (BTN): $5.00
      timbo158 (SB): $5.00

timbo158 posts SB $0.02, Bo-Peep_86 posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) timbo158 has J:diamond: J:heart:

fold, f_knock raises to $0.25, fold, fold, timbo158 calls $0.23, fold

Flop: ($0.55, 2 players) 3:heart: 7:club: 2:diamond:
      timbo158 checks, f_knock bets $0.50, timbo158 raises to $1.50, f_knock raises to $7.08 and is all-in, timbo158 calls $3.25 and is all-in

Turn: ($10.05, 2 players) 8:club:

River: ($10.05, 2 players) 4:club:
  • 5 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      flatten voor value

ik 3bet pre, JJ speelt om te huilen OOP zonder initiatief. Zeker tegen een loose speler (ook al heb je geen sample)

as played raise ik flop ook wel geen zin om hem cheap te laten drawen naar 6 outs als hij KQ oid heeft.

ook omdat een raise hier (zeker als je hiet niet te groot maakt) er vrij bluffy uit kan zien en villain dus wel eens kan gaan spazzen met AQ oid of shoven met 66-TT als hij aggro is.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Je hebt dus eig geen info op een tegenstander als je er ng maar 9 handen bijzat. Maar goed als hij alle 9 handen speelt is hij wss wel wat looser.

Ik 3bet pre om de reden die noisecore aangaf, maar ik heb hier ook geen schrik om te flatten als villain vaak fold op 3bets. Maar dan moet je wel zeker zijn over je postflopspel.

Ik kan me hier wel vinden in een raise op de flop omdat hij moeite zal hebben any pair te folden, langs de andere kant mist hij deze flop zooo vaak.

Turns die je niet graag ziet komen zijn QKen A, maar daar ga ik niet op opgeven als hij een second barrel zou vuren. Dus ik call hier liever zen cbet om extra value te krijgen op turn en eventueel river.

Een andere line die je kan nemen is donkbetten, dit zou ik doen als hij bvb niet vaak cbet.

Het is nl5, ik begrijp je argument volledig noisecore over dat je niks repped, maar ik denk niet dat de gemiddelde nl5 speler er zo over nadenkt. Hogere limieten kan het best omdat je dit goed kan balancen.

Als je denkt dat deze speler gaat spazzen als je die floppen raised is het obv beter om ze te raisen. Mr ik weet niet goed of een gemiddelde speler hier gaat denken wat jij probeert te reppen.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Maakt imo niet uit wat limiet het is veel recreationele spelers worden altijd achterdochtig als ze op dry boards geraised worden naar mijn ervaring :P .
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ok het is waar dat het er bluffy uitziet op zo'n board dus dat is een pro!
      Dus het feit dat hij kan spewen met AQ of afstacked met 2nd of underpair maakt het +EV ipv een coinflip of licht -EV. Jullie denken dat een standaard wss loose speler dat zal doen op NL5?

Maar ik denk dus echt dat ik me isoleer tegen betere handen als ik 3bet. Maar hij kan dus ook goed met 77-TT, A8s-ATs, ATo, AJo, KTs, KJs, etc een 3bet callen?

Het is toch dat ik juist enorm veel equity heb tegen zijn range en dus zoveel mogelijk van die handen er in wil houden?
      Speelt JJ wel goed in een 3bet pot OOP? Zo nee dan verander ik mijn JJ dus in een bluff? Maar stel TT of 99 die nog steeds goede equity hebben tegen zijn range en ook crap spelen OOP, die moet ik toch zeker niet 3betten?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      Ok het is waar dat het er bluffy uitziet op zo'n board dus dat is een pro!
      Dus het feit dat hij kan spewen met AQ of afstacked met 2nd of underpair maakt het +EV ipv een coinflip of licht -EV. Jullie denken dat een standaard wss loose speler dat zal doen op NL5?

Maar ik denk dus echt dat ik me isoleer tegen betere handen als ik 3bet. Maar hij kan dus ook goed met 77-TT, A8s-ATs, ATo, AJo, KTs, KJs, etc een 3bet callen?

Het is toch dat ik juist enorm veel equity heb tegen zijn range en dus zoveel mogelijk van die handen er in wil houden?
      Speelt JJ wel goed in een 3bet pot OOP? Zo nee dan verander ik mijn JJ dus in een bluff? Maar stel TT of 99 die nog steeds goede equity hebben tegen zijn range en ook crap spelen OOP, die moet ik toch zeker niet 3betten?
      Ja als je raised op dat board moet imo goed opletten vs wat vr speler je dat doet want sommige instafolden echt alles op die plays. Mr tegen een meer spewy speler kan het wel denk ik.

Ik 3bet dit dus niet omdat ik het geen probleem vind om die hand oop te spelen want op nl5 verwacht ik niet veel mensen die gaan 3 barrelen op overcards. Ik call ook omdat ik niet graat een 3bet pot wil spelen oop met jj.
      Maar hangt ook weer af vn villain, als die in staat is met minder te gaan shoven is het fine. Maar als je gaat 3bet folden met jj maak je er idd gwn een bluff van.