NL25 SSS AK PF shoven of niet??

• RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
      Hand afspelen
      $0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Known players:
      UTG1:
      $25.58
      UTG2:
      $23.01
      MP1:
      $27.73
      MP2:
      $34.13
      MP3:
      $14.67
      CO:
      $25.00
      BU:
      $25.00
      SB (Hero):
      $5.97
      BB:
      $27.78
      UTG:
      $22.56

Preflop: Hero is SB with K, A.
      UTG calls $0.25, 2 folds, MP1 raises to $1.50, MP2 calls $1.50, 3 folds, Hero raises to $5.97, BB folds, UTG calls $5.72, MP1 raises to $27.73, MP2 folds, UTG calls $16.59(All-In).
      Flop: ($58.01) J, 6, Q (3 players)
      Turn: ($58.01) 2 (3 players)
      River: ($58.01) 8 (3 players)
      Final Pot: $58.01.
      Results follow:
      MP1 shows a pair of aces(A A).
      Hero shows high card ace(K A).
      UTG shows high card ace(K A).
      MP1 wins with a pair of aces(A A).

Volgens de chart ga ik all in met JJ tot AA AK bij 1 raise voor mij, dus dat heb ik gedaan. Achteraf gezien lijkt het me dat met zoals hier bijv een call van UTG en MP2 op de raise ik deze range wel iets mag aanscherpen toch? in ieder geval AK niet meer AI lijkt me? MP1 heeft stats van 10/6 op een kleine sample
  • 3 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Er is nog altijd maar 1 raise voor je, ongeacht die caller. Je mag hier dus nog steeds (volgens de charts) all-in gaan.

Je maakt hier een mooie squeeze, want MP1 raiset en MP2 callt. Die call zou hij met vele lage pocket pairs kunnen maken voor setvalue. Die zou je dus nog best kunnen laten folden denk ik als jij pusht.

Pas op dat je niet teveel je beslissing laat afhangen van een te kleine sample. Hoeveel handen had je van hem? 10/6 is inderdaad vrij tight, maar als hij net toevallig in z'n eerste 16 handen maar 1x een redelijke hand had en die heeft geraised, dan heeft hij ook een PFR (preflop raise stat) van 6.

En dan kun je nog eens kijken in de Equilab.

Die 6% preflop raise, welke handen denk je dat hij kan hebben?

Stel je pakt de range AQo+, AJs+, KQs en 88+ (een range van 6,18%, lijkt me wel realistisch vanuit MP1).

Equity Win Tie
      Hero 50.34% 42.79% 7.54% AcKh
      MP1 49.66% 42.12% 7.54% 88+, AJs+, KQs, AQo+

Je ligt hier dus zelfs voor op MP1 zijn range! En zelfs met minder dan 50% is het nog profitabel, want er zit al een aantal dollar in de pot!

Dit lijkt me dan ook een prima hand. Het is gewoon toevallig dat hier 4 monsters in één hand gedeeld zijn, tough luck!

PS: Ik zou de volgende keer de resultaten weglaten, dat kan enkel de beoordeling beïnvloeden. ;)
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Bedankt!

Had al gelezen dat ik de results weg moest laten maar was me niet opgevallen dat ik die erbij had staan.

Eerst keer dat ik een hand voor beoordeling post dus het is me hopelijk vergeven :D
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Jeffrey,

Welkom op de handbeoordelingen forum :)

We zien met AKo, 1 raise en een call voor ons. Simplistisch gezegd is er dus meer dood geld in de pot vanuitgaande dat de caller niet zo'n heel sterke range heeft.

UTG heeft ook een zwakke range omdat als ie een sterke hand had dat hij die preflop had geraised.

Al met al een nice hand :)

Mvg,
      Gerv