NL25 - 55 call 3bet IP en raise!

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hier een handje waar ik een bluffspot vind. Die gast 3bet me sinds gisteren opeens meer uit de blinds, vooral sb valt me op. Echt weird... Kan shortterm ongeluk zijn maar zou wel sick toeval zijn. Zijn HUD zegt dan ook dat hij 23% 3bet uit de SB op 1k handen! Vandaar dat ik ook call. Hij heeft ook een wtsd van maar 20%

Hij cbet de flop klein en dit lijkt me erg zwak. Lijkt me mooie bluffspot... Hij kan hier niet veel tegen doen zonder AK/KK/JJ lijkt me. En volgens mij heeft hij dit niet veel gezien de sizing en zijn 3b range.

Nh?

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1622744
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $28.28
      BTN: $8.80
      SB: $30.81
      BB: $27.51
      UTG: $11.61
      UTG+1: $25.70
      Hero (MP1): $25.00
      MP2: $26.50

Pre Flop: ($0.35) Hero is MP1 with 5 :club: 5 :spade:
      2 folds, Hero raises to $0.75, 3 folds, SB raises to $2.60, 1 fold, Hero calls $1.85

Flop: ($5.45) K :diamond: 6 :spade: J :club: (2 players)
      SB bets $2.60, Hero raises to $7
  • 13 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Ik zou hier graag kijken naar zijn 2nd barrel %, want ik denk dat hij hier best vaak nog vervelende calls maakt, heel veel super sterke handen ga je hier niet raisen, eerder op de turn. Als hij de turn niet te vaak doorbarrelt kun je daar veel goedkoper de pot oppakken.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      Ik zou hier graag kijken naar zijn 2nd barrel %, want ik denk dat hij hier best vaak nog vervelende calls maakt, heel veel super sterke handen ga je hier niet raisen, eerder op de turn. Als hij de turn niet te vaak doorbarrelt kun je daar veel goedkoper de pot oppakken.
      Tot nu toe:

in 3bet pots -> cbet flop 83% (6). Das veel dus zal de turn wel wat minder betten? Naja standaard cbet flop is 55 en turn 50... Zegt niet veel denk ik. Ik vind cbet turn in 3b pot niet :/
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Ik ben ook iemand die veel 3bet uit de blinds, ik maak het ook vaak mee dat ze terug gaan spelen dmv deze moves. Maar als ze me gaan lopen raisen op deze dry boards ship ik any2 omdat ze niets reppen. Welke handen zal jij hier voor value raisen? Ik denk precies 0!
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Zal het wel heeeel erg nice vinden als je hier raist om een ship te inducen omdat je niets rept en hem vervolgens te callen met 55. Omdat hij zijn gehele valuerange jouw flopraise ook zal cappen. =)

[x] high level thinking
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja das wel waar eigelijk... Maar dan doe ik dit beter tegen iemand die ook goed nadenkt over wat iemand rept... Dat doet deze speler niet volgens mij... Of toch niet goed :)
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Wat vind je van call flop ship turn?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja ik rep dan iig wel meer ja. Maar ook nog doen als hij de turn 2/3 pot bet? Denk het niet he? Dan heeft hij JJ/KK/AK wss... en betwijfel of hij AK fold
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Vind zijn flopbet trouwens niet heel erg weak, halve pot op een dey board in 3bet pot is best redelijk imo. AA, AK, KK en JJ krijgt hij er zo prima in op 3 straten!
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      55 is hier ook weeral zo een hand die niet erg geweldig is om een actieve 3better mee te callen, implieds heb je nauwelijks, en callen om postflop te bluffen zal altijd high variance zijn en plaats maken voor veel fouten.

To be honest ga ik tegen zulke aggressieve 3betters gewoon minstealen preflop, dan wordt de pot niet meteen opgeblazen als ze 3betten, en kun je al wel eens looser callen, of kun je ook gemakkelijker folden omdat je maar 2bb hebt geinvesteerd.

Als je tegen zulke spelers waar je een grote sample op hebt wilt gaan terugspelen raad ik je aan om zijn spel eens wat beter te gaan bekijken in je database en nagaan hoe je het best tegen hem speelt. Met wat voor handen call je, 4bet je, trap je, bluff je postflop en op wat voor soort boards, met wat voor handen raise je op de flop voor value enz.

Zoals goedemiddag al heeft aangehaald zijn zulke actieve 3betters er wel redelijk aan gewend dat er loose op hun wordt teruggespeeld, dat is nu eenmaal een onderdeel van hun spel, dus als je hier beslist te raisen op de flop als bluff moet je dat ook gaan doen met handen als KQ enz.
      Je ziet dat dit veel met je metagame te maken heeft en onderlinge dynamic dus is op zo 1 enkele hand moeilijk te beoordelen of je bluff goed is of niet
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Erg waardevolle post alweer :) . Ty
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Geef jij ook private coaching? :)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      ik heb nog nooit een coaching gegeven maar wil het wel eens doen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      ik heb nog nooit een coaching gegeven maar wil het wel eens doen.
      Miss neem ik binnenkort wel eens coaching van iemand en jij beoordeeld echt perfect naar mijn mening dus daarmee ^^. Misschien kan je me toevoegen op skype ofzo? :)