NL2 met AJo

• Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      Ik slaag er maar niet in om NL2 short handed te beaten. Handen zoals de deze zijn daar waarschijnlijk één van de redenen voor.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      CO:
      $1.35
      BU:
      $2.18
      SB (Hero):
      $1.60
      BB:
      $2.84
      MP3:
      $0.42

Preflop: Hero is SB with J, A.
      MP3 folds, CO raises to $0.06, BU folds, Hero calls $0.05, BB calls $0.04.

Flop: ($0.18) 9, A, K (3 players)
      Hero checks, BB bets $0.09, CO folds, Hero calls $0.09.

Turn: ($0.36) 2 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.27, Hero calls $0.27.

River: ($0.9) 2 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.45, Hero calls $0.45.

Final Pot: $1.8.

BB shows: AK

Hier weet ik niet goed wat te doen, vandaar dat ik ook check/call speel. Maar achteraf bekeken beat ik hier niet zoveel en had mijn hand ook weinig verbeterkansen.
      Ik beat enkel A10 en A8 en lager en eventuele K-x handen verder word ik eigenlijk gebeat door al de rest AK/AQ/99/... .

Ik had ook geen specifieke reads voor deze speler zijn gem stats: VPIP 28 PFR 22 en AF 3.

Als ik het zo uitschrijf en bekijk zou ik het best gefold hebben om de turn, hoe bekijken jullie deze hand?
  • 3 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Silver
      Ik zou een fold op de turn ietwat tight vinden, maar kan ik me ook wel in vinden omdat er helemaal geen draws liggen. Dus dat hij vaak wel voor value bet hier.
      Maar als je het plan had om op de river te folden op een complete blank na een bet, dan zou ik hier al folden idd, omdat je anders steeds geld verbrand.

En de river is dan weer 'mehh', omdat je met elke andere Aas split behalve A9/AK. Maar ik zou hier ook gewoon callen omdat hij met elke aas zelf voor value zou betten hier.
    • Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      Dus op zich vind je deze check/call play in deze situatie wel ok?

Ik heb deze hand gepost omdat ik het gevoel heb dat ik deze situaties gewoon geld wegsmijt.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Urbanpoi
      Dus op zich vind je deze check/call play in deze situatie wel ok?

Ik heb deze hand gepost omdat ik het gevoel heb dat ik deze situaties gewoon geld wegsmijt.
      Weet je niets van CO af qua stats/reads?

Feit is dat AJ gewoon rot speelt OOP op zo'n board omdat je niet zo goed weet of ie slechtere Ax valuebet

Dus als je preflop twijfelt tussen een fold of call, 3bet dan je ''Top van je folding range''. In dit geval is dat dus AJ ;)

Oh en over de hand as played, de River is idd een cry call ivm split en de Turn begint al meh te worden omdat er niet zoveel draws liggen + je dus niet weet of ie AT/A8/A7 hier nog een keer bet => je zit meer te gamblen dan solide te pokeren

Mvg,
      Gerv