NL2 met AJo blind defense

• Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      $0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      CO = ($2.41)
      BU = ($4.38)
      SB (Hero) = ($1.22)
      BB = ($6.49)
      MP2 = ($4.50)
      MP3 = ($1.25)

Preflop: Hero is SB with A, J.
      3 folds, BU raises to $0.06, Hero raises to $0.18, BB folds, BU calls $0.12.

Flop: ($0.38) K, Q, 4 (2 players)
      Hero bets $0.19, BU calls $0.19.

Turn: ($0.76) T (2 players)
      Hero bets $0.42, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.76.

Dit was de tweede keer dat ik een een 4bet maakte op zijn 3 bet vanuit de blinds (of is het nu 3bet maken op zijn raise?). Dit als semibluf om de pot daar op te pakken.
      Nu called hij en maak ik een c bet waarna ik zou folden op een raise, op de turn zou ik dan check/fold spelen. Is een C-bet op deze flop en in een shorthanded game wel profitabel?

Nu called hij en hit ik een lucky straight op de turn waarna ik opnieuw bet en hij fold. Hier vraag ik mij af of een check-raise geen betere actie zou geweest zijn?

Jullie meningen rond deze hand zijn welkom :) .
  • 4 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Silver
      Als er maar 1 raise preflop is geweest dan is jou reraise een 3 bet ;)
      (De blinds zijn namelijk een 'geforceerde' bet, dan is die raise een '2bet' en jou reraise een 3bet etc etc)

Je zou je moeten afvragen waarmee hij je 3bet called en of dat deze board enigszins hit. Dit is nogal villian afhankelijk. En gezien dit nl2 is zou ik hem nog wel veel Kx en Qx geven die niet zomaar folden. Dus is een bet maken niet zo slim :)

Turn zou ik vaak checken met zo weinig behind, je kunt het alsnog makkelijk op de river erin krijgen.
      Of wat kleiner betten om ook op de river nog een leuke bet te houden.

Verder raad ik je aan om met 100bb aan tafel te gaan zitten :)
    • Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      Ik begin altijd met 100BB aan tafel maar als ik zak koop ik niet altijd bij (speel soms wel met scared money).

Ok thx voor te tips, zal het de volgende keer proberen toe te passen.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Mijn mening is ook dat je heel goed een call kunt hebben gehad met Kx en Qx. Denk alleen dat je bij niet c betten de hand zeker kwijt bent als Villain bet omdat je dan niet kunt callen. Bij de call op de flop zou ik op de turn nooit meer betten en zeker nu niet. Als je Aas valt kun je tegen AQ of Ak zitten of mogelijk tegen een set. Nu heb je waarschijnlijk de nuts op de turn.

Zelf zou ik hier flits checken om Villain de indruk te geven dat hij de pot kan pakken met een bet. Vervolgens reraisen of callen en daarna als een soort wanhoopsbet all in. Het board is sappig en een Kx of een Qx legt ook op dit niveau vaak wel weg. Dat is jammer omdat dat gemiste value is omdat jij waarschijnlijk de beste hand hebt.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Als er maar 1 raise preflop is geweest dan is jou reraise een 3 bet ;)
      (De blinds zijn namelijk een 'geforceerde' bet, dan is die raise een '2bet' en jou reraise een 3bet etc etc)

Je zou je moeten afvragen waarmee hij je 3bet called en of dat deze board enigszins hit. Dit is nogal villian afhankelijk. En gezien dit nl2 is zou ik hem nog wel veel Kx en Qx geven die niet zomaar folden. Dus is een bet maken niet zo slim :)

Turn zou ik vaak checken met zo weinig behind, je kunt het alsnog makkelijk op de river erin krijgen.
      Of wat kleiner betten om ook op de river nog een leuke bet te houden.

Verder raad ik je aan om met 100bb aan tafel te gaan zitten :)

Zonder suits en dus vanuitgaande dat er niet 2 flushdraws beschikbaar zijn is een check/x fine met een stack to pot ratio van 1 (betekent dat je stack gelijk is aan je stack +/-)

Nu moet je noteren dat ie vaak de Flop float op jou cBet ;) Dus of je barreled FLop & Turn standaard of geeft gewoon op de Flop

Mvg,
      Gerv