Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

JJ in 3bet pot

• Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      28/28/12,5/100 over 25 handen

Denk dat de river wel een call is omdat hij hier QQ+ en TT nooit zo zal spelen imo.

$0.10/$0.25 No Limit Holdem
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG jansota ($17.96)
      UTG+1 Hero ($25.70)
      CO dayyNnight ($28.70)
      BTN troll256 ($26.19)
      SB toscano0607 ($12.85)
      BB Ivanuraser ($25)

Pre-Flop: ($0.35, 6 players) Hero is UTG+1 J:spade: J:club:
      1 fold, Hero raises to $0.75, 3 folds, Ivanuraser raises to $2.54, Hero calls $1.79

Flop: 2:diamond: 4:diamond: 10:spade: ($5.18, 2 players)
      Ivanuraser bets $2.84, Hero calls $2.84

Turn: 8:spade: ($10.86, 2 players)
      Ivanuraser checks, Hero checks

River: 5:spade: ($10.86, 2 players)
      Ivanuraser checks, Hero bets $3.70, Ivanuraser raises to $9.94
  • 16 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Bet turn voor protectie tegen random overcards en/of Flushdraws.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      En wat te doen bij een check/raise AI daar?
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Ik zat er meer aan te denken om hem op de river nog te laten bluffen met wat random overcards.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      zeg nooit nooit @ TT/AdAx ;) .

vooorderest, wat varune said
    • breezer1
      breezer1
      Gold
      Volgens mij heeft hij AsK, ik instacall dit en hoop dat zijn K ook geen spades is.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      As played check ik de river gewoon behind. Het enige waar je value uit kan halen is At volgens mij.
      Op zijn riverraise kan je denk ik gewoon beter folden, behalve als je reads hebt. Het ziet er best wel valueish uit namelijk. Als hij hoge river ag heeft of je andere history hebt kan je een call overwegen. Het lijkt nosence te maken, maar hij zal wel wat hebben, of een flush of 55 ofzo.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      4bet/call preflop

can't let people with 12 3bet fuck with you

mjustsayin
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Was over 25 handen he..
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Oh.

:)

Dan nog zou ik vaak lekker 4bet/callen hoor.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Denk niet dat hij vaak gaat 3bet bluffen tegen een UTG+1 raise.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Nee maar je begrijpt het niet waarom je hier moet 4betten. Dat heeft te maken met een bepaalde spelopvatting. JJ is een heel sterke hand en daarmee ga je vaak de hand winnen als je initiatief hebt. Als je echter geen initiatief hebt, zal op een Q, K of A hoge flop jouw go-to play vaak check/fold of fold zijn.

Maar het belangrijkste idee achter 4betten hier met JJ is wat ik in mijn eerste post al aanhaalde, en wat veel spelers niet genoeg in gedachten houden, is metagame tegen zo een speler. Als je hem laat 3betten en je vecht niet hard terug met JJ, laat je hem over je heen lopen. Als je hier 4bet (en ook vaak zal 4betten tegen zijn lichte 3bets) zal hij jou veel minder gaan 3betten en dan is hij dus makkelijker tegen te spelen. Key is dan uiteraard wel om erachter te komen hoe hij adjust, maar 4betten met JJ in een lichte dynamiek gaat nooit verkeerd zijn omdat hij op gegeven moment lekker met 88+, AQo+ en soms een random A4s gaat lopen shoven.

Door een 3bet te flatten hier met JJ laat je hem in zijn comfortzone zitten en ownt hij jou dus :P .
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      We hebben het hier over een unknown (25 handen sample), ik heb door dat jij nooit NL25 SH speelt want het gaat er preflop echt niet zo makkelijk in als jij denkt. Er wordt niet zo light ge3bet uit de blinds na raises uit EP hoor. ;)
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Ben het met middag eens, 4bet dan polarized, maar niet met jj aangezien je je hand in een bluf verandert imo. Je moet immers callen op een 5bet shove maar zal vrijwel altijd beat zijn.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Nee maar je begrijpt het niet waarom je hier moet 4betten. Dat heeft te maken met een bepaalde spelopvatting. JJ is een heel sterke hand en daarmee ga je vaak de hand winnen als je initiatief hebt. Als je echter geen initiatief hebt, zal op een Q, K of A hoge flop jouw go-to play vaak check/fold of fold zijn.

Maar het belangrijkste idee achter 4betten hier met JJ is wat ik in mijn eerste post al aanhaalde, en wat veel spelers niet genoeg in gedachten houden, is metagame tegen zo een speler. Als je hem laat 3betten en je vecht niet hard terug met JJ, laat je hem over je heen lopen. Als je hier 4bet (en ook vaak zal 4betten tegen zijn lichte 3bets) zal hij jou veel minder gaan 3betten en dan is hij dus makkelijker tegen te spelen. Key is dan uiteraard wel om erachter te komen hoe hij adjust, maar 4betten met JJ in een lichte dynamiek gaat nooit verkeerd zijn omdat hij op gegeven moment lekker met 88+, AQo+ en soms een random A4s gaat lopen shoven.

Door een 3bet te flatten hier met JJ laat je hem in zijn comfortzone zitten en ownt hij jou dus .
      Goedemiddag

Hier heb ik zelf ook al veel problemen mee gehad en veel over nagedacht. Zou het aub mogelijk zijn om de link naar je post hierover te posten?
      Ik snap ook wel de argumenten van Goeiemiddag en Sjors en dat het daarnaast moeilijk is om te weten of villains op NL 25 zich hierop wel gaan adjusten en lighter beginnen te 5bet/shoven. IMO zal dit op NL25 jammer genoeg niet veel gebeuren.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Wanneer je tegen een "reg" speelt gebeurd dit op elk niveau, zelfs op NL5.
      Ik speel namelijk NL5 en daar gebeurd het ook.
      Ik 3bet soms vrij veel omdat "regs" op NL5 hier niet op altijd op aanpassen. Na wat dynamiek begon er als reactie meer ge3/4/5 bet te worden.
      Ik wilde terugschakelen met 3betten toen ik AA kreeg :
      Het maakt in dit geval dus niet uit voor mij of ik AA/JJ had (equity-wise wel, maar ik had nog steeds gecalled).
      Je kan stellen dat villain niet supersolid is omdat hij A7o opent, maar het is 5 handed en iedereen speelde TAGish ( hij speelde 19/7 over 65 handen)
      Het was in ieder geval geen whale ofzo die A8o er sowieso preflop ingooit.
      Het kwam echt omdat hij al meerdere keren had gefold etc en gefrustreerd begon te raken.

Het komt er iig op neer dat je ook op de micro's mensen gek kan maken met 3bet dynamiek etc. Tuurlijk zal je in het begin polarized gaan 4betten (Je zou ook eens AA/KK kunnen flatten omdat je je hand dan underrepped), maar als je begint te vermoeden dat hij licht gaat schuiven is JJ ideal denk ik.

Ik heb de hand gevonden na wat zoeken :

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $5.91
      BTN: $3.61
      Hero (SB): $15.30
      BB: $3.95
      UTG: $4.69

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A:club: A:spade:

UTG raises to $0.10, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, UTG raises to $4.69 and is all-in, Hero calls $4.19

Flop: ($9.43, 2 players) 6:heart: 4:diamond: T:diamond:

Turn: ($9.43, 2 players) 4:spade:

River: ($9.43, 2 players) 9:club:

Hero shows A:club: A:spade: (Two Pair, Aces and Fours) (Pre 94%, Flop 91%, Turn 100%)
      UTG shows 7:spade: A:diamond: (One Pair, Fours) (Pre 6%, Flop 9%, Turn 0%)
      Hero wins $9.04

Het lijkt mij ook dat wanneer je de flop niet raiset EN de checked turn niet bet, je enigzins "bang" bent voor een groot overpair. Overcards laten spazzen is imo niet zo'n goed argument want dat krijg je nu toch voor elkaar dus je zou blij moeten zijn?
      Gedurende heel de hand komt het over alsof je niet goed weet waar je staat (preflop call/flop call/ turn check behind). Het is imho dan beter om de river ook behind te checken (Niet zo heel gek, want villain is unkown)

just my 2cent.

Owja, in dezelfde game vs een andere speler die 19/19 speelde over 37 handen :

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $6.74
      BTN: $5.00
      Hero (SB): $10.82
      BB: $4.71
      UTG: $5.21

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A:club: K:diamond:

fold, fold, BTN raises to $0.15, Hero raises to $0.55, fold, BTN raises to $5.00 and is all-in, Hero calls $4.45

Flop: ($10.05, 2 players) 6:heart: 6:club: K:heart:

Turn: ($10.05, 2 players) 8:club:

River: ($10.05, 2 players) 5:heart:

Hero shows A:club: K:diamond: (Two Pair, Kings and Sixes) (Pre 74%, Flop 93%, Turn 100%)
      BTN shows J:heart: A:diamond: (One Pair, Sixes) (Pre 26%, Flop 7%, Turn 0%)
      Hero wins $9.63
    • K2AA72
      K2AA72
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
      4bet/call preflop

can't let people with 12 3bet fuck with you

mjustsayin
      haha qft..