NL2 K10 blindsteal

• Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      Ik denk dat dit een verlieslatende play is, vandaar dat ik het hier even wil checken. Deze situatie doet zich meermaals voor in sessies bij mji. Ik zit op Button of SB en krijg een redelijke hand om de blinds aan te vallen.

Iemand called en de flop is droog (rainbow) en wil de pot daar oppakken met een C-bet. Er volgt een raise en ik weet niet meer wat doen, ga er vanuit dat ik beat ben. Hier fold ik dan meestal aangezien ik maar 6 outs heb van mijn twee overcards.

Ik riskeer hier 0.12$ om 0.06$ te winnen, dus voor break even moet dit 2/3 keer werken.

Zouden check/call of check/fold hier betere opties zijn? Maar als ik dat echt iets hit Bv. flop 2-6-K gaat mijn play dan niet te doorzichtig worden?

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      CO = ($2.83)
      BU = ($2.31)
      SB (Hero) = ($2.01)
      BB = ($1.03)
      MP3 = ($2.03)

Preflop: Hero is SB with T, K.
      3 folds, Hero raises to $0.06, BB calls $0.04.

Flop: ($0.12) 2, 4, 6 (2 players)
      Hero bets $0.06, BB raises to $0.12, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.18.
  • 3 antwoorden
    • PreBowser
      PreBowser
      Bronze
      Ik weet niet zeker, maar hier staat ergens een artikel dat je als je een min-raise tegen krijgt (ik denk bij de bronze artikelen) je deze altijd moet callen omdat je maar 0.06$ moet bijleggen in een pot van 0.31$ dat is dus iets meer dan 1/5.

Ik zou ook preflop naar 0.08$ raisen, 4x de BB +1 voor elke limper voor je.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey UrbanPoi,

Ik denk dat ik preflop idd wat groter raise

De Flop zou ik mezelf nooit aanpassen op basis van 1 minraise tegen je. Ik denk dat je de Flop kan bet/callen. Soms kan je jezelf afvragen of een reraise op zo'n minraise beter is omdat sommige spelers dit doen als bluff

Mvg,
      Gerv
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Hallo Urbanpi,

Ik denk dat je blind raise ok is en ik vraag me af of 1 blind meer betten je tegenstander weerhoudt om te callen. Belangrijk is dat je een idee hebt over de range die Villain hier zou spelen. Als jouw tegenstander hier een A3, A5 of iets in die richting heeft is het logisch dat hij re-raist. Dit kan sowieso ook het geval zijn als hij jouw C bet ook zo inschat.

Door je hand na de re-raise weg te leggen geeff je wel een signaal af volgens mij. Je lijkt iemand die de blinds aanvalt maar snel opgeeft.Ik denk dat je tegenstander niet snel een made hand zal hebben maar misschien een draw met een Aas.Door een call of een re-raise laat je sterkte zien en je kansen zijn nog niet verkeken. Zeker niet als je hit op de turn en doorbet. Hit je niet kun je altijd nog check/ folden. Bij een hit kun je check/ raisen.

Bijkomend voordeel is dat je laat zien dat je niet zomaar raist en niet zomaar je hand opgeeft na een re-raise. Dit maakt dat tegenstanders wel nadenken voor ze met jouw de strijd aangaan en kun je in andere handen makkelijker stelen.

Overigens is het wel vaak zo dat er een fold volgt in deze situatie, dus je tegenstander zal vaak wel iets hebben, een draw of een hit.Je kunt doorspelen hier ook een beetje zien als een investering in komende handen en kansloos ben je denk ik zeker niet om de hand te winnen.