WTSD voor Shorthanded

• olram6
      olram6
      Bronze
      Hallo,

Ik heb een vraagje over de Went-To-Showdown stat oftewel WTSD. Ik speel op het moment Shorthanded, en vraag me af of een WTSD van een shorthanded speler flink afwijkt dan die van een Fullring speler. Zelf denk ik natuurlijk dat je als Shorthanded speler veel vaker de showdown ziet met middelmatige handen dan een Fullring speler, simpelweg omdat je veel looser speelt dan een Fullring speler. Maar als je dit moet uitdrukken in cijfers? Ik lees in het strategie-gedeelte dat een WTSD waarde van 20%-28% het meest ideale is. Maar wat is een ideale WTSD waarde voor een shorthanded speler? Mijne is op dit moment 31,2% over 30K handen.

Alvast bedankt!
  • 6 antwoorden
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Goeie vraag, ben daar ook niet helemaal zeker van.
      Ik meende altijd dat dit in de hoge twenties zou liggen. Over de dertig lijkt me vrij veel.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Mijne is ook best hoog 31 oid maar men w$SD% ligt wel rond de 58
    • Benji009
      Benji009
      Bronze
      Het mijne is 27,8. Weet niet of dit ideaal is, maar denk dat bij shorthanded games een WTSD van 25 - 30 wel ok is.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ligt eraan hoe loose je bent preflop. Als je een 12/10 nit bent zul je sterke handen hebben en dus vaker naar showdown gaan. Als je ook heel veel pot control toe past en vaak rivers behind checkt met goede handen (waar een 3de lichte valuebet goed is) zal dat ervoor zorgen dat je een hoge WTSD hebt.

Als je heel loose speelt preflop (28/24 of w/e) zal je wtsd veel lager zijn.

Ik denk dat alles boven de 25% te hoog is. Als je daarboven zit betekent het gewoon dat je A. te tight bent preflop. B. niet genoeg light-valuebets maakt.

Als WTSD hoog is en W$SD ook ben je gewoon lollig tight probably of je runt lollig hot.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik denk dat het vooral rivers zijn die misplayed worden though. Pot is al groot dus je durft niet die 3de barrel te vuren. Ik zou eens kijken naar hoe vaak je de river bet als je een hoge WTSD hebt.
    • Benji009
      Benji009
      Bronze
      Hangt toch ook van de stakes af, niet? Op de low tot midstakes ga je vaker potten winnen op de showdown, dus logischerwijze ga je hier meer naar de showdown. Terwijl bij de hogere limieten het non-showdown gedeelte aan belang wint