NL2 AQo

• Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      SB (Hero):
      $2.20
      BB:
      $3.02
      UTG1:
      $0.97
      UTG2:
      $5.58
      MP1:
      $5.91
      MP2:
      $1.10
      MP3:
      $1.00
      CO:
      $0.63
      BU:
      $1.14

Preflop: Hero is SB with A, Q.
      2 folds, MP1 raises to $0.08, 3 folds, BU calls $0.08, Hero calls $0.07, BB folds.

Flop: ($0.26) 3, 5, A (3 players)
      Hero checks, MP1 bets $0.19, BU folds, Hero raises to $0.38, MP1 raises to $2.18, Hero calls $1.74.

Turn: ($4.56) 5 (2 players)

River: ($4.56) 6 (2 players)

Final Pot: $4.56.

MP1 shows: AK

Kan deze hand nog slechter gespeeld worden :facepalm: ?

Iemand raised vanuit MP1 wat duid op een sterke hand, ik besluit te callen met mijn AQ uit positie. Op flop raise ik zijn C-bet waarop hij all-in gaat.
      Mijn gedachtegang op die moment: pocket 33-55 geef ik hem niet, het enige wat mij beat is AK en besluit daarom te callen.

Maar waar ik op die moment niet aan denk is, waarmee zou hij dit nog doen buiten AK? Met AA, AK eventueel met AQ (dan is het split pot) maar zeker niet met A10 of lager. Dus beat ik enkel AJ wat nogal onwaarschijnlijk is. Dus als ik dit zo uitschrijf was dit gewoon een fold na zijn all-in op de flop en weggesmeten geld.

Misschien ben ik wat triggerhappy, speel teveel tafels, ... maar mijn gedachtegang op die moment is wel duidelijk fout. Hoe zien jullie dit?
  • 1 antwoord
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Urbanpoi,

geloof me, je kan de hand nóg slechter spelen hoor, dat kan best :) .

Maar aangezien we geen info over villain hebben ga ik er vanuit dat hij een standaard speler is.

Persoonlijk zou ik hier preflop heel vaak squeezen. Je speelt nu multiway OOP en dat is niet echt handig.

As played, ...sja, je kan hier c/r maar je c/r is sowieso al te klein om hem niet de prijs te geven voor een draw. Persoonlijk verkies ik hier een call om zijn zwakkere Ax handen erin te houden.

Nu, als hij fishy is dan call ik zijn all-in ook wel omdat fish soms echt gek doen met Ax handen. Maar als hij een normaal spelende reg is...dan is een fold inderdaad beter.