Nl10 / A T

• Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Normaal gesproken behoor je de A T niet te spelen met SSS, maar ik vond $0.30 bet niet echt heel sterk overkomen pre-flop. en niemand speelde verder mee.. Dus ik denk ik maak een flinke bet, ALL IN, dan fold je misschien wel.. dus niet A.Q.. ja, dan moet er dus een T vallen.. helaas valt ie dan niet. Had ik me hier echt aan de regels moeten houden?
      Achteraf had ik iig het gevoel dat ik fout zat.. maar wat als die gast K 9 had laten zien.. dan had ik een bet van 0.30 begrepen.

Laat jullie licht hier eens over schijnen

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
      FullTiltPoker
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG gambitoalbin ($2.00)
      UTG+1 XornuN ($2.15)
      MP1 55storm ($5.90)
      MP2 DonKuerten ($19.65)
      MP3 bobur ($4.90)
      CO YeahImBob ($3.85)
      BTN DocPuffi ($4.25)
      SB ICUR12 ($5.25)
      BB Hero ($2.00)

Pre-flop: ($0.15, 9 players) Hero is BB T:spade: A:diamond:
      3 folds, DonKuerten raises to $0.30, 4 folds, Hero goes all-in $2, DonKuerten calls $1.70

Flop: 6:spade: 7:spade: 5:diamond: ($4.05, 2 players)

Turn: J:spade: ($4.05, 2 players)

River: K:diamond: ($4.05, 2 players)

Final Pot: $4.05
      Hero shows: T:spade: A:diamond:
      DonKuerten shows: Q:club: A:spade:

DonKuerten wins $3.65 ( won +$1.65 )
      Hero lost -$2.00
  • 8 antwoorden
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      AT als hand is eigenlijk gewoon te zwak om mee te spelen. Héél erg vaak zit je er preflop tegen een betere aas. AT is enkel een goede hand om blinds mee te stelen, absoluut niet om te reraisen of om zelf mee te raisen met het doel een flop te zien. Hier had je je aan de regels moeten houden. :)
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Thnx dude, dat is info waar ik wat aan heb. Vond je zijn 0.30 raise preflop gerechtvaardigd? Gezien de positie waar hij zit?
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Iedereen houdt er een andere strategie op na. Sommige mensen raisen naar 3 BB, en wij van Pokerstrategy raisen standaard naar 4 BB. Zijn raise met AQo in MP2 is zeker ok.

Dus tip voor de toekomst: tenzij het een minraise is (dus naar 0.20$), dan behandel je zo'n move als een raise en speel je enkel AA, KK, QQ, JJ, AK.

Succes
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/822/3/

alleen een minriase mag je als limp beschouwen. Een 3bb raise is een normale raise en voor veel mensen standaard. Je moet zowiezo niet pushen met AT, zelfs niet als er alleen maar limpers voor je zijn. Zonder stats/reads kan je hem hier niet zomaar op een zwakke ahnd zetten. Als je pokertracker of olifant gebruikt en hij heeft ene heel hoge pfr dan kan je hier pushen maar tegen een unknown moet je gewoon folden.
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      thnx dude, 0.30 raise zal ik voortaan zeker als een goede raise beschouwen..
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      All-in voor de flop met maar één raiser is eigelijk ook geen goede move. Heel vaak word het gezien als een donk bluff waarmee je met slechte/medium kaarten de pot wil pakken en dan callen ze je vaak met ook slechte kaarten, maar iets minder slecht dan de jouwe.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      "Fish: They take you down to their level and beat you on experience."
      (oorspronkelijk de definitie van n00b, maar hier werkt 't ook :D )

Oftewel, je speelt hier NL10 en mensen doen de gekste dingen. Het mooie van de SSS is dat die strategie daar juist op ingesteld is. Volgens de strategie raise je hier namelijk alleen met JJ+ en AK, waardoor je altijd voor ligt. Dat hij zo'n push callt met AQ is alleen maar goed voor jou immers. Zolang jij je aan de strategie houdt (makkelijker gezegd dan gedaan) zul je in de meeste gevallen voorliggen wanneer (preflop) het geld erin gaat.

Maar zodra jij dus denkt van "wat een rare move van hem, als ik nou ook wat raars doe, misschien foldt hij dan", want daar komt het feitelijk wel op neer, dan gaat het mis.

Daarnaast is folden nog altijd gratis!!

En wat NLDPeter al zegt, als je gunstige stats/reads hebt kan je zoiets misschien proberen, maar dan nog is het advies om dat pas vanaf NL50 te doen!!

Ik zie dat je veel handen post, goede zaak!! Die ga ik nu dan ook maar eventjes bekijken, succes ermee!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Jonkie76,

Zeker als beginner is het verstandig om je te houden aan de SHK. A10 is daarin niet vermeld, dus ook niet speelbaar wanneer je first in bent.
      Ook al zien dit soort handen er leuk uit, fold ze voortaan en volg de SHK. Juist dit soort situaties wil je ermee vermijden.