NL - 22 Fullhouse

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Vraag me af of ik werkelijk deze hand zo goed heb aangepakt als ik zelf dacht..

preflop : call20 regel

postflop; ik flop de nuts vol huisje ik donkbet hier vanwege value en foldequity.

turn; Ik vond dit een mooie turn om behind te checken voor value, hij bet en ik besluit 3/4e pot te 3bette

Vraag me af of het een overbet is ik wou geen goedkope river geven aangezien de fullhouse draws zo hoog liggen postflop.

stats van de speler staan er niet bij maar hij was vrij loose 20vpip maar was over 38handen dus zegt niet zo veel.

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      iPoker
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($2)
      UTG+1 ($2.22)
      MP1 ($2.01)
      MP2 ($2)
      MP3 ($2.02)
      CO ($5.05)
      BTN ($1.85)
      Hero (SB) ($2.78)
      BB ($2.05)

Pre-Flop: ($0.03, 9 players) Hero is SB 2:club: 2:diamond:
      1 fold, UTG+1 raises to $0.08, 5 folds, Hero calls $0.07, 1 fold

Flop: 6:diamond: 6:club: 6:heart: ($0.18, 2 players)
      Hero bets $0.13, UTG+1 calls $0.13

Turn: 10:club: ($0.44, 2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $0.35, Hero raises to $1.11, UTG+1 folds
  • 3 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Zal morgen een goed antwoord geven als ik op de computer zit, maar
      Moet je hier zeggen dat er veel niet goed is, je hebt niet de nuts ten eerste
      , iemand die vpip 20 heeft is niet heel loose zoals je zegt en
      De play...ga ik morgen ff op antwoorden, maar probeer ff de artikel
      Nog eens goed door te nemen, je gebruikt een aantal
      Termen.dat is ok, maar de betekenis klopt niet helemaal! Maar
      Dit is niet erg je bent goed bezig ,zo kom je er wel,blijven posten!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Wat betreft de terminologie sluit ik me aan bij Rik, die klopt nog niet helemaal. Maar je bent inderdaad goed bezig en op deze manier zal je spel zeker flink vooruit gaan!

Preflop is inderdaad een prima call.

Op de flop heb je eigenlijk allesbehalve de nuts. Elk pocketpair van je tegenstander heeft je crushed en dan ben je zo goed als drawing dead.

Je donkbet hier voor value en vanwege fold equity. Voor value snap ik nog omdat je value wil van overcards die nog een keer callen, maar je hebt hier eigenlijk geen FE. Als je bet zal je namelijk bijna altijd gecalled worden en je zal meestal alles wat slechter is laten folden en wat beter is overhouden (tenzij broadwaykaarten waar hij nog eens mee callt). Dus de reden "voor value" is prima, FE is wat minder.

Maar...je kan net zo goed c/c spelen. Hij zal op deze flop heel vaak doorbetten met al zijn handen en als hij geen pocket pair heeft heb jij nog gewoon de beste hand. Terwijl als je donkbet er ook nog kans is dat hij al zijn non-pair handen opgeeft.

As played zou ik de turn gewoon c/c of bet/folden (waarbij hier mijn voorkeur naar de tweede optie uitgaat). C/r vind ik wat overplayed omdat je op die manier je hand in een bluf verandert (je wordt daar nooit meer gecalled door iets slechters en je laat eigenlijk ook amper iets beters folden....).
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Bedankt! ik geef jullie gelijk over de terminologie, dit is ook de reden waarom ik deze hand post ik zelf dacht dat ik hem zelf beter heb gespeeld dan gedacht.

Ik denk inderdaad dat ik sommigen woorden nog even moet doornemen voordat ik ze moet gebruiken :] zowel als de nuts en foldequity.. als jullie het zo zeggen is het inderdaad vrijwel niet de nuts juist helemaal niet

Ik zat wel op de flop te denken over een c/c ja maar ik zat er niet op te wachten dat villain ook checkt wat vele spelers doen op NL2..

turn is idd wel wat overplayed..voortaan even opletten

bedankt voor je antwoord!