help, please :D!

• xinax123
      xinax123
      Bronze
      Ik heb onlangs de pokerstrategy elephant gedownload, nu is mijn vraag: ''waar staan de volgende begrippen precies voor? ik zou ze graag willen gebruiken bij de cash games namelijk :D

vp$ip BBvsSteal ORL RaisePreflop

AF W$SD WTS hands

alvast bedankt,
      Jeroen
  • 4 antwoorden
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      vp$ip= volantary put $ in pot

BBvsSteal = geen idee :p gebruik ik zelf niet

ORL = ook geen idee

RaisePreflop = Hoeveel keer hij pre flop raised

AF = Aggression Factor

W$SD= Won $ @ showdown

WTS = Went to showdown

hands = hoeveel handen er in je database staan van die persoon
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey Jeroen,

vp$ip staat voor Voluntarily Put Dollars In Pot, dus hoe vaak een speler vrijwillig geld in de pot heeft gestopt. Is een maat voor hoeveel handen hij (in %) speelt.

BBvsSteal is een getal dat aangeeft hoe vaak Villain z'n BB opgeeft tegen een steal.

ORL is Open Raise Late, dus hoe vaak openraiset iemand uit late positie.

RaisePreflop spreekt denk ik voor zich. :)

AF = Agression Factor, dit is de balans tussen agressieve moves (bet, raise) tegenover passieve moves (check, call). Hoge AF wil zeggen een agressieve tegenstander die graag bet en raiset.

W$SD = Won Dollar At Showdown, dus hoe vaak je een hand gewonnen hebt wanneer je naar de showdown bent gegaan met die hand.

WTS = Went to Showdown, dus hoevaak je überhaupt naar de showdown bent gegaan.

Hands = aantal handen dat je van iemand hebt. Pas als dit een beetje hoog is kun je betrouwbaar gebruik maken van je statistieken.

Overigens vind je hier en hier de artikelen over statistieken.

Succes! :)
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Hey Jeroen,

vp$ip staat voor Voluntarily Put Dollars In Pot, dus hoe vaak een speler vrijwillig geld in de pot heeft gestopt. Is een maat voor hoeveel handen hij (in %) speelt.

BBvsSteal is een getal dat aangeeft hoe vaak Villain z'n BB opgeeft tegen een steal.

ORL is Open Raise Late, dus hoe vaak openraiset iemand uit late positie.

RaisePreflop spreekt denk ik voor zich. :)

AF = Agression Factor, dit is de balans tussen agressieve moves (bet, raise) tegenover passieve moves (check, call). Hoge AF wil zeggen een agressieve tegenstander die graag bet en raiset.

W$SD = Won Dollar At Showdown, dus hoe vaak je een hand gewonnen hebt wanneer je naar de showdown bent gegaan met die hand.

WTS = Went to Showdown, dus hoevaak je überhaupt naar de showdown bent gegaan.

Hands = aantal handen dat je van iemand hebt. Pas als dit een beetje hoog is kun je betrouwbaar gebruik maken van je statistieken.

Overigens vind je hier en hier de artikelen over statistieken.

Succes! :)
      :coolface: :coolface:
    • xinax123
      xinax123
      Bronze
      Hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie, het is me nu duidelijk hoe het zit :D !
      Ik zal het morgen is gaan proberen :coolface: