[45 mans] 88 vs?? na pre-flop raise

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Deze hand raise ik pre- flop, 2 callers. De raise pre-flop is om de pot op te pakken en te kijken wat de flop brengt. 2 callers waarvan er 1 uit positie een bet maakt op de flop, denk dat ze alle twee van alles kunnen hebben in dit stadium van het toernooi op dit niveau, dus ook een Aas. De bet is klein genoeg om te callen om dat dit mogelijk een blockbet is en Villain een volgende straat goedkoop wil zien. Misschien ook op zoek naar een set. Mogelijk is de Aas een scare card voor hem. Ik call en we gaan met 2 man naar de turn. Weer zo'n kleine bet en nu weet ik bijna zeker dat dit bedoelt is om goedkoop een river te zien. Ik re- raise om dit te testen of dit klopt. Bij een re-raise of een call speel ik check/ fold. of zoals hier een raise omdat hij checkt en ik denk dat hij de hand opgeeft.

Schat ik dit zo goed in en is mijn aanpak goed of vergeet ik hier iets.Speel lage paren best wel graag afhankelijk van de situatie en wil graag een mening omdat de manier van betten zoals hier wel vaker gebruikt wordt.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.23+$0.02

Stacks:
      UTG AspersiN (1,490)
      UTG+1 Honey Dick (4,510)
      MP kaish13 (1,160)
      CO ssacre (1,470)
      BTN T-wrecks250 (1,220)
      SB cajustice (3,730)
      BB quiropalmer (1,420)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 7 players) ssacre is CO 8:club: 8:heart:
      1 fold, Honey Dick calls 20, 1 fold, ssacre raises to 90, 1 fold, cajustice calls 80, quiropalmer calls 70, Honey Dick calls 70

Flop: 2:club: 2:diamond: A:heart: (360, 4 players)
      cajustice checks, quiropalmer bets 40, 1 fold, ssacre calls 40, cajustice folds

Turn: K:heart: (440, 2 players)
      quiropalmer bets 40, ssacre raises to 130, quiropalmer calls 90

River: 6:club: (700, 2 players)
      quiropalmer checks, ssacre bets 320, quiropalmer folds

Final Pot: 1,020

ssacre wins 1,020 (net +440)

cajustice lost 90
      quiropalmer lost 260
      Honey Dick lost 90
  • 3 antwoorden
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Dag ssacr,

Goed om te zien dat je je eigen gedachtegang goed beschrijft, zo kunnen we je het beste helpen.
      Ik kan je gedachte wel volgen maar zou hem toch anders spelen.

88 is een vrij lastige hand om te spelen postflop, dus zou ik adviseren om behind te limpen je hebt zeker op de lage limieten niet veel fe preflop met zulke raises en speel je vaak een grote pot met een medium pocket pair wat vaak problemen oplevert.
      Preflop call ik dus voor setvalue en als er iemand raised kijk ik of ik de juiste odds heb om te callen vaak hanteer ik ongeveer 1op14 odds.

As played kan ik je goed vinden in je flopcall je krijgt zelfs nog setodds op de turn. Op de turn zou ik nog een straat callen door de prima odds die je krijgt.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Hallo Chaserr,

Bedankt voor je reactie. De voornaamste reden voor mij om te raisen is voorkomen dat er meer mensen in de pot komen en ik Villain niet zet op een sterke hand maar een speculatieve, van een klein pair tot Qx, Kx en Ax (max. AT).Ik zou folden als er nog iemand in de hand zou zitten op het moment dat ik aan de beurt ben.

Door te raisen represent ik een sterke hand wat post-flop een voordeel is. Het idee is als je speelt geen verschil te laten zien door betsize. Ik probeer limpen sowieso te voorkomen omdat ik niet in moeilijke situaties wil komen.

Ik zie zijn bet als een blockbet om goedkoop een kaart te zien. Ik denk dat als ik een 2de keer behind call ik zwakte laat zien en op de river niet kan callen omdat de kans dan groot is dat ik tegen een Ax of een Kx zit. Door de re-raise represent ik een Ak volgens mij. Ik heb gedurende deze hand geprobeerd om voldoende stack over te houden, mocht het plan mislukken, om verder te spelen.

Ik denk dat ik met limpen mijn kansen zou beperken.

Hoe zie je deze benadering?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ssacr
      Hallo Chaserr,

Bedankt voor je reactie. De voornaamste reden voor mij om te raisen is voorkomen dat er meer mensen in de pot komen en ik Villain niet zet op een sterke hand maar een speculatieve, van een klein pair tot Qx, Kx en Ax (max. AT).Ik zou folden als er nog iemand in de hand zou zitten op het moment dat ik aan de beurt ben.

Door te raisen represent ik een sterke hand wat post-flop een voordeel is. Het idee is als je speelt geen verschil te laten zien door betsize. Ik probeer limpen sowieso te voorkomen omdat ik niet in moeilijke situaties wil komen.

Ik zie zijn bet als een blockbet om goedkoop een kaart te zien. Ik denk dat als ik een 2de keer behind call ik zwakte laat zien en op de river niet kan callen omdat de kans dan groot is dat ik tegen een Ax of een Kx zit. Door de re-raise represent ik een Ak volgens mij. Ik heb gedurende deze hand geprobeerd om voldoende stack over te houden, mocht het plan mislukken, om verder te spelen.

Ik denk dat ik met limpen mijn kansen zou beperken.

Hoe zie je deze benadering?
      Zeker geen slechte benadering, limpen beperkt je kansen inderdaad maar vereenvoudigt ze ook en zorgt dat je geen grote fouten maakt postflop vandaar mijn optie voor limpen. Heel simpel limp behind voor setvalue geen set ben je weg, hit je wel je set = $$$ zeer +EV dus.
      Zeker op de lagere limieten krijg je vaak toch wat meer callers wat het wat moeilijker maakt om de hand goed te spelen als je raised en je waardevolle fiches verliest.