0.1/0.2 AJof call3 bet second pair flop

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is CO with A, J.
      UTG1 calls, 4 folds, Hero raises, 3 folds, UTG1 3-Bets, Hero calls.

Flop: (7.5 SB) Q, 8, J (2 players)
      UTG1 bets, Hero calls.

Turn: (4.75 BB) 5 (2 players)
      UTG1 bets, Hero calls.

River: (6.75 BB) 7 (2 players)
      UTG1 bets, Hero calls.

Final Pot: 8.75 BB.
      Results follow:

Hero shows a pair of jacks(A J).
      UTG1 shows high card ace(A K).

Hero wins with a pair of jacks(A J).

-Preflop lijkt me standaard.

Flop begin ik te twijvelen. Als ik simpel zou denken zou ik kunnen callen met me 5 outs.
      Achteraf had ik moeten folden of raise denk ik
      voorargumenten
      - A is wss geen draw kaart omdat zijn range bestaat uit verschillende straigtdraws die dan completen en AQ. Verder bestaat er ook nog een kleine kans dat hij een flusdraw heeft. Dan hebik dus als out de niet ruiten boer. Dus geen profitabele outs.
      -Verder is de kans best groot dat hij nu gwn een betere hand heeft.
      Tegen
      -Als me 5 outs clean zijn kan ik callen.
      -Miss heb ik de beste hand

Waaron zou ik hem raisen? Slechte handen en draw callen, goede handen en draws reraisen. Dan can ik callel voor me outs.

Maar als ik dan niet wil folden kan ik denk ik beter op de turn raise en folden op een reraise omdat ik op deze manier miss gratis showdown krijg en hij dus alleen met ziijn beteremade hand door gaat.

Welke lijn vinden jullie het best, en welke argumenten zijn niet van toepassing of welke mis ik?

Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Van belang is hier vooral hij tight / loose hij pre 3-bet. Doet hij het vaak dan kun je zeker nog voorliggen (en kun je callen / raisen op flop) maar als is tight 3-bet kun je denk ik beter flop voor outs callen en unimproved turn opgeven.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Vind het helemaal goed zoals je gespeeld hebt. Limp/3bet uit UTG is overigens ook wel een lastige range om in te schatten. Sommige spelers doen het alleen met KK+, maar anderen doen dit wel met (soms veel) grotere ranges.

In het algemeen zou ik met een pair tegen onbekende spelers toch downcallen en zou ik van de daadwerkelijke hand dan meestal ook meteen een note van maken. Je ziet in deze hand ook waarom: ze gaan ook soms AK hebben.

Stel dat hun echte range dan QQ+, AK is, dan moet je vanaf de turn 2 BB betalen om een pot van 8.75 BB te winnen. Je moet dus een equity van >23% hebben. Op dit board zijn er slechts 6 combinaties KK, 3 combinaties AA, 3 combinaties QQ en 12 combinaties AK die hij kan hebben. Tegen de helft van de combinaties win je dus en om die reden call ik dan ook down.

Het is een way ahead/way behind scenario (d.w.z. je hebt weinig outs als je achter ligt, de tegenstander heeft weinig outs als je voor ligt) en in die scenarios is een downcall het beste. Van raisen is dus nergens sprake.