NL2 SSS: KJo op de SB

• Showbol
      Showbol
      Bronze
      PokerStars - $0.02 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $5.21
      BTN: $2.02
      Hero (SB): $0.75
      BB: $0.99
      UTG: $2.00
      UTG+1: $2.03
      MP: $5.61

Hero posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has K:heart: J:spade:

fold, UTG+1 raises to $0.08, fold, fold, BTN calls $0.08, Hero calls $0.07, fold

Flop: ($0.26, 3 players) 7:diamond: 4:heart: K:diamond:
      Hero checks, UTG+1 bets $0.16, fold, Hero calls $0.16

Turn: ($0.58, 2 players) 9:club:
      Hero checks, UTG+1 bets $0.56, Hero calls $0.51 and is all-in

River: ($1.60, 2 players) 2:spade:

Speel ik deze hand verkeerd? Ik weet dat het misschien wat losjes gespeeld is en niet helemaal volgens de SSS maar ik zag zijn bet op de flop duidelijk als een c-bet, en zijn potsized bet op de turn als een bluff. Villain lijkt te willen zeggen, de kaarten die ik wou zien vallen zijn niet gevallen maar ga toch maar uit de pot..
  • 4 antwoorden
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      Ik denk dat je UTG respect moet geven met een bet van 4bb. Je hand is niet sterk genoeg om te 3betten dus is het zowieso een fold preflop.
    • Showbol
      Showbol
      Bronze
      Bedankt voor je reply! Het is idd te loose gecalled (zeker omdat ik zogezegd SSS speel). Ik kom eigenlijk tot de conclusie dat ik me inkoop met een stack gebaseerd op de SSS, maar dat ik anders speel.

Volgens mij kan ik gewoon mezelf beter inkopen volgens de BSS aangezien die speelstijl me meer ligt. Is de preflop call nog te loose volgens de BSS?

Ps: men read was gelukkig wel juist en hij showde AJo :D
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      BSS SSS en MSS hebben andere speelstijlen ja. Er zijn diverse artikelen in het forum beschikbaar. Ik zou deze nog eens goed nakijken en de openingsschart bekijken. Stel je zelf steeds de vraag of je hand sterk genoeg om de openen met een raise??? Een call is (bijna) nooit een optie. Met een kleine stack kun je nooit een overbet maken en dus ook niemand uit de pot jagen. Je zult dus alleen maar hele goede handen kunnen spelen.

Zelf speel ik alleen maar BSS en SH. Als ik dan een goede hand heb kan ik een goede pot pakken maar ook mijn blinds gemakkelijker beschermen. Een 2,5bb blindsteal kun je vaak gemakkelijk re-stealen met 3x zijn inzet. Maar ook je stats van Villian zijn belangrijk.

Suc6
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi Showbol,

In SSS/MSS is het volstrekt verliesgevend als we preflop een call maken op een raise. Vooral met SSS waarin we 4/20ste van onze stack meestal preflop eringooien met een hand die niet eens solide speelt.

Onze hand is keihard dominated door KQ,AK,AJ,JJ+
      Dus op deze Flop hit je wel TP maar als ie doorbet loop je te vaak achter de feiten aan :(

Mvg,
      Gerv