NL10 / A 7 on the BB

• Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Ik pikte de pot wel op, maar had een slecht gevoel over de manier van spelen op de flop en turn.. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
      Vooral omdat ik ook al eens onderuit was gegaan tegen iemand met A T die ook gelimped had pre-flop in een andere game..

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
      FullTiltPoker
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG micovan ($2.05)
      UTG+1 betontod ($15.95)
      MP1 vromano ($1.85)
      MP2 AAsantos ($1.80)
      CO TakeCareAA ($4.00)
      BTN Nephilim77 ($6.60)
      SB pokerfrysk ($2.10)
      BB Hero ($2.00)
      [TakeCareAA posted $0.1]

Pre-flop: ($0.25, 8 players) Hero is BB 7:spade: A:spade:
      micovan calls $0.10, 3 folds, TakeCareAA checks, 2 folds, Hero checks

Flop: A:diamond: Q:club: 4:heart: ($0.35, 3 players)
      Hero checks, micovan checks, TakeCareAA checks

Turn: 8:spade: ($0.35, 3 players)
      Hero goes all-in $1.90, 2 folds

Final Pot: $0.35

Hero wins $2.25 ( won +$0.25 )
      TakeCareAA lost -$0.10
      micovan lost -$0.10
  • 5 antwoorden
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Dit lijkt me geen goede play. Met 3 man in de hand is het heel goed mogelijk dat iemand een A heeft met een hogere kicker. Dat niemand op de flop bet kan betekenen dat iemand met AQ je aan het trappen is ofdat iemand AK/AJ/AT heeft en bang is van de Q. Op de turn als eerste all-in met gaan is een nogal grote bluff die makkelijke gecalled kan worden.

Als je Positie had op beide en ze hadden op de turn eerst allebei gechecked, dan zou je dit kunnen proberen. Maar zeker niet OOP.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Met made hands, zoals top pair met minimaal een boer als kicker, heb je geen zorgen: Je trapt het gaspedaal vol in en je doel is om al je geld in het midden te krijgen.

Het maakt niet uit of je gebet hebt voor de flop of niet. Je raised bij elke gelegenheid.
      Deze tekst haal ik uit dit artikel. Ik zie dat het artikel vernieuwd is. In het oude artikel stond het beter vermeld en laat ik die nu toevallig hebben uitgeprint een keertje. Daar zeggen ze het volgende:

Let op: Alleen handen die op zijn minst top pair met top kicker, of een aas als kicker tellen als een made hand in het geval van een freeplay. Pairs met slechtere kickers zijn trash handen in dit geval.
      Wat verstaan ze dus onder TPTK (Top Pair Top Kicker):
      A7 op een 247 flop, AT op een 56T flop etc.

Dus om nu even terug te komen op deze hand. Je hebt hier Top Pair, maar een slechte kicker. Dit is dus simpelweg niet genoeg om mee te betten.

Dus het is gewoon check/fold all-the-way, tenzij je natuurlijk 2pair of trips hit. De reden is heel simpel, je hebt niks geïnvesteerd in deze pot, dus het is zonde om met een erg marginale hand vrijwillig geld in de pot te gaan stoppen. In deze gevallen win je vaak kleine potjes of verlies je grote potten.
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Kijk, dat is informatie waar ik wat aan heb.. volgende keer gewoon checken dus!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Op zich vind ik een bet hier nog niet eens zo slecht ookal moet je eigenlijk gewoon check/folden. Wat veel erger is is de betsize. Je riskeert heir een volledige buy in om 35ct te winnen. als je gecalled word ben je vrijwel altijd beat. Op de lange termijn gaat dit heel veel geld kosten. probeer goed op je betgroote te letten in verhouding tot de pot, en niet allin te gaan als je stack meer dan twee keer zo groot is als de pot.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      De aanpassing van doorgaan met TP J kicker gaat weer terugveranderd worden. Het wordt weer de oude alleen doorgaan met TPTK (A of K kicker).

Je hebt hier TPNK en dat is niet genoeg om agressief te gaan spelen. Ook al pik je de pot nu op. Ik zou je aanraden dit in de toekomst niet te doen en alleen TPTK zo te spelen.