Coachings vormen een fantastische methode om je spel te verbeteren. Toch blijken nieuwe spelers vaak geïntimideerd om deel te nemen aan een coaching en weten vele leden niet dat de coachings volledig gratis en vrijblijvend zijn. Hoe kan ik deelnemen? Wat wordt van mij verwacht? Je vindt de antwoorden in deze handleiding.

Coachings - dé manier om gratis je spel te verbeteren

Coaching Icon
Onze coaches 
helpen je graag
Onze coachings zijn volledig gratis en zijn dé manier om je spel te verbeteren. In een coaching hoor en zie jij onze ervaren coaches aan het werk. Zij leggen de gedachtegangen die aan de basis van hun beslissingen ligt uit en kunnen jou op die manier helpen om je spel naar een hoger niveau te brengen.

Toch blijken vele spelers niet op de hoogte dat deze coachings volledig gratis en vrijblijvend zijn en weten ze niet goed wat er van hen wordt verwacht en hoe ze er precies van kunnen gebruikmaken.

Eerder brachten we al een video over dit onderwerp uit en nu komen we met een uitgebreide handleiding die je stap per stap uitlegt hoe jij kan deelnemen aan onze coachings. 

Stap 1: Kies een coaching

Begin door in te loggen bij PokerStrategy.com door jouw gebruikersnaam en wachtwoord rechtsboven in te vullen. Wanneer je je gebruikersnaam en status daar ziet, is deze stap reeds gebeurd.

Dan wordt het tijd om een coaching uit te kiezen om aan deel te nemen. PokerStrategy.com biedt coachings in allerlei spelvarianten (cashgames, Sit and Go's, toernooien, ...) aan, voor spelers van allerlei niveaus. Wanneer je naar de homepage van PokerStrategy.com gaat en naar beneden scrollt, zie je een overzicht van de eerstvolgende geplande coachings.

Wil je liever het volledige overzicht van de volgende zeven dagen zien? Ga dan naar het coachingoverzicht. De standaardinstellingen laten je alle geplande Nederlandstalige en Engelstalige coachings van de komende week zien. Gebruik de vlaggetjes om ook coachings in andere talen te zien te krijgen. Kies een coaching die je interesseert en die toegankelijk is voor je status. Een groot deel van onze coachings zijn voor alle statussen beschikbaar!

Hou in je agenda een gaatje vrij voor de coachings die je interesseren!

Stap 2: Deel neem aan de coaching

Enkele minuten voor het aanvangen van de coaching zal je bij het overzicht op de homepage en het coachingsoverzicht een groene knop terugvinden waarop 'Deelnemen' staat. Een enkele klik is voldoende om mee te doen met de coaching.

Een venster zal zich openen en na een korte laadtijd zal je informatie over de coaching kunnen zien zoals de naam van de coach en het aantal deelnemers.

Stap 3: Volg de coach

Join.me Logo
join.me maakt het volgen
van coachings eenvoudig 
Je kan de coach nu horen, maar dat is nog maar het halve werk. Of de coach nu handen aan het bespreken is, live aan de pokertafels aan het spelen is of een presentatie geeft, een visueel beeld van de actie is sowieso van essentieel belang.

Afhankelijk van de coaching zal dat op een van de volgende drie manieren gebeuren:

1. join.me: Door gebruik van join.me kan je het scherm van je coach zien. Het gebruik van join.me is heel eenvoudig. Kopieer gewoon de link die je linksboven van het coachingvenster kan zien in je browser, druk op enter en de rest gaat vanzelf.

2. Mikogo: Mikogo is vergelijkbaar met join.me maar werkt iets minder automatisch. Veel spelers kiezen ervoor om Mikogo te downloaden, maar dit is niet noodzakelijk. Ga naar http://join.mikogo.com. Kopieer het sessienummer dat je linksboven in het coachingvenster vindt naar Session ID en vul je nickname in bij 'Your Name'. Start het bestand dat automatisch downloadt. 

Mikogo wordt vaak gebruikt door coaches die join.me te anoniem vinden, gebruik dus je PokerStrategy nickname zodat de coach weet dat jij het bent die meekijkt. Het is hiervoor niet nodig dat de coach jou persoonlijk kent, hij kan jouw naam immers zien in het coachingvenster. 

3. Via de software van de pokerroom: Sommige coaches houden er niet van om hun scherm te delen. Zij zullen links boven het coachingvenster de tafels waarop ze spelen delen, samen met de positie van die tafels op hun scherm. Start de software van de pokerroom waarop de coach speelt op en open de tafels waarop de coach speelt. Plaats de tafels op dezelfde positie op je scherm als de coach, hij zal je laten weten welke kaarten hij op welke tafel heeft.

Heb je nog geen account bij de pokerroom van de coach? Maak er dan een aan via deze pagina. Enkel zo word je gekoppeld aan PokerStrategy.com, kan je StrategyPoints verdienen en krijg je toegang tot nog meer exclusief leermateriaal. Heb je al een account, maar is deze niet gekoppeld aan PokerStrategy.com? Wie over de benodigde status beschikt, kan alsnog deelnemen aan de coaching.

Wat wordt er van mij verwacht tijdens een coaching?

Coaches staan je met raad en daad bij en handelen onder het motto 'Er zijn geen domme vragen'. We vragen je echter wel om deze pagina even door te nemen voor je aan een coaching deelneemt, op die manier loopt de coaching geen vertraging op.

Hoe interactief je bent tijdens de coaching, ligt volledig aan jezelf. Onze coaches beantwoorden al jouw mogelijke vragen; dit soort interactie kan wonderen doen voor jouw spel en is dan ook aan te raden, maar niet verplicht - wie nog wat onwennig is en gewoon wil toekijken terwijl de coach zijn ding doet, is ook meer dan welkom!

Tot zover onze handleiding. Heb je nog vragen, stel ze dan gerust in de comments en hopelijk zien we je snel bij de eerstvolgende coachings

Alvast veel plezier tijdens de coachings en succes met het beklimmen van de limieten!