call 3 bet TT overpai flop

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is UTG2 with T, T.
      Hero raises, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, 3 folds, BB 3-Bets, Hero calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls.

Flop: (15.5 SB) 3, 3, 7 (5 players)
      BB bets, Hero calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls.

Turn: (10.25 BB) 4 (5 players)
      BB bets, Hero calls, MP1 folds, MP2 folds, MP3 calls.

River: (13.25 BB) 6 (3 players)
      BB bets, Hero calls, MP3 folds.

Final Pot: 15.25 BB.
      Dit vind ik altijd lastig een overpair nadat je een 3 bet hebt gecalt!
      Is calldown hier een goede optie of moet ik voor call flop raise turn(folf tegen reraise) gaan.
      ik maak er meestal een calldown van maar denk eigenlijk dat ik hier een grote fout mee maak. Want met raise turn laat ik miss een paar betere handen folden. Reraise handen die mij beat hebben en calleen draw en slechtere handen. En heb ik op de river de kans om behind te checken in het geval van een lelijke kaart waardoor ik geen overpari meer heb.
      mee eens?

Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zou hier flop denk ik raisen voor info (en om wat tegenstanders met overcards uit hand te krijgen), op zich geen slechte flop voor je namelijk. Raised ie dan kun je zijn range vaak sterk beperken tot QQ+ (of het moet grote donk zijn) en als ie slechts callt heeft ie vaak geen hoge pocket en zul je onder voorbehoud van slechte kaart voorliggen op turn en dus ook kunnen betten.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Valt hier voor verschillende lijnen wel wat te zeggen en het hangt ook wel een beetje van de tafel dynamiek af. In het algemeen is het echter het beste om de flop meteen te raisen. Je positie is hier ook erg gunstig voor, want je zorgt er daarmee voor dat de MP's voor de keuze staan om meteen 2 bets in een keer te callen (met risico op nog meer bets) of om te folden.

Aangezien je hand zwak is tegen overcards (maar ook tegen lage pocket pairs die met hun 2 outs profitabel zouden kunnen callen!), is het dus het beste om te proberen om meteen iedereen uit de hand te duwen.

NB: Er is echter ook wel wat voor te zeggen om dit pas op de turn te doen, vooral omdat je op de flop vanwege de grote pot zelfs met de raise niet heel veel fold equity op kan bouwen. Zo kan je dan ook de turn kaart eerst aankijken. Zelf ga ik echter toch standaard voor raise flop meteen.

Raise turn doe je trouwens niet om betere handen te laten folden, want dat zal nooit gebeuren, maar om draws (overcards, lagere pocket pairs, straightdraws) te laten folden.