AQ capped pre flop

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is SB with A, Q.
      UTG calls, 4 folds, MP3 raises, 2 folds, Hero 3-Bets, 2 folds, MP3 caps, Hero calls.

Flop: (10 SB) T, 3, 8 (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero calls.

Turn: (6 BB) K (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero calls.

River: (8 BB) J (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero raises, MP3 calls.

Final Pot: 12 BB.

Flop lijkt me normaal ik hoof hier maar 4 outs te hebben om te callen, heb er 2 voor backdoorfluhs en3 per overcard alleen zijn deze mis niet allebij safe, maar zoieso genoeg outs.

Dan de turn lijkt me achteraf een close call, 1 op 7 pot odds. Als ik geluk heb is me aas een safe card maar tel hem dan als 2 outs. Plus 4 outs voor straight. ZIjn 6 outs moet net kunnen, als ik me bedankt dat de implieds de mogenlijke flushkans compensen?
      Mee eens?

River raise oke, en call op reraise toch?
      Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Zou hem denk ik niet veel anders spelen, turn is krap maar zoals je zegt heb nog 6-7 outs en kun je dus nog wel callen.

Op river zeker raisen lijkt me. Flush is niet echt logisch denk ik aangezien hij pre capt en stug door blijft betten. Enige hand waarmee je normaal gesproken pre mag cappen en die hem flush kan geven is AKs maar goed dat is ook de enige combo die jou hier beat heeft. Mocht is dan toch 3-betten op river dan wordt die kans natuurlijk wel weer groter en zou ik slechts callen op zijn 3-bet.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      t/m flop standaard.

Turn krijg je 1/8 om te callen. Tegen een standaard capping range van QQ+, AK heb je slechts 10.2% equity en daarmee dus niet genoeg om te callen. Om die reden fold ik hier dan ook.

River raise standaard. Tegen een 3-bet kan je hier wel cappen, aangezien er normaal gesproken niets in zijn range zit dat jou verslaat (je hebt namelijk zelf de A).