QQ met K op flop

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is SB with Q, Q.
      UTG1 calls, 3 folds, MP3 calls, CO folds, BU raises, Hero 3-Bets, BB calls, UTG1 calls, MP3 calls, BU calls.

Flop: (15 SB) 4, 3, K (5 players)
      Hero bets, BB folds, UTG1 raises, MP3 folds, BU folds, Hero 3-Bets, UTG1 calls.

Turn: (10.5 BB) K (2 players)
      Hero bets, UTG1 calls.

River: (12.5 BB) 6 (2 players)
      Hero bets, UTG1 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: 12.5 BB.

wil me hand protecten tegen K en overcards. Zo goed of had ik beter kunnen wachten en op turn check raise vanwege hogere foldequity?

Alvast bedakt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zou flop niet 3-betten, de K zit in zijn range en dus moet je hier geen onodig risico lopen lijkt me en slechts callen.

Nu er een K op turn valt veranderen kansen wel aangezien de kans dat hij hier K heeft kleiner wordt, maar ik zou hem alsnog checken en dan kijken wat ie doet. Bet ie dan zou ik callen aangezien je QQ door 2 K's op turn nog wel genoeg kan zijn, checkt hij ook dan kun je overwegen om bij goede kaart river uit te betten.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      De flop is vrij droog. Zijn raise gaat normaal gesproken Kx en wat middelmatige pocket pairs zijn. Protecten tegen Kx kan natuurlijk niet, die called altijd down. Om die reden moet je na zijn raise ook overgaan op calldown.

Er is ook nog een andere reden, door zelf te 3-betten, maak je de middelmatige pocket pairs eigenlijk bang en ga je daar vaak minder value van vangen dan wanneer je het initiatief aan hem overlaat en je hem gewoon met zijn lagere pairs door laat barrelen.