Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat doe ik in deze spot? de button heeft vrij nitty stats, en fold veel op 3bets. ik zit oop, wil de hand eigenlijk pf al oppakken, dus besluit te reraisen. aangezien ik onder de 25 handjes nog geen stats heb ik elephant (aangezien dit toch geen enkel representatief beeld geeft), speelde ik de hand zonder stats..

flop is erg droog, en normaliter tegen 1 speler prima om te c-betten. ik vraag me echter af, want mp1 hier gaat limp-callen voor 23 bb pf. imo zit ik hier enkel tegen PP's en die ga ik hier zelden doen folden op deze flop. als ik hier bet op de flop, en de turn brengt een scarecard om te second barrelen, dan moet ik wel broke op de turn om de pot om te kunnen pakken. maar wil ik dat hier wel?

check-fold flop? of toch c-betten? en waarom?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      MP1:
      $15,75
      MP3:
      $10
      CO:
      $4
      BU:
      $13,29

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:heart: , K:club:
      2 folds, MP1 calls $0,10, MP2 folds, MP3 calls $0,10, CO calls $0,10, BU raises to $0,70, Hero raises to $2,40, BB folds, MP1 calls $2,30, 3 folds.

Flop: ($5,80) T:club: , 2:heart: , 2:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $2,3, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $5,80
  • 5 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Zonder stats zou ik toch nog cbetten. Je kunt nog voor liggen en je hebt twee overcards. Als hij 88/0 speelde op 17 handen, had je dat zelfs zonder stats meteen moeten opmerken. Hij speelde blijkbaar elke hand. Ik denk dat hij je hier gewoon pwnt omdat jij multitablet en hij op slechts één tafel zit en al meteen doorhad dat je op de flop opgaf. Misschien moet je eens kijken of je niet teveel multitafelt en hierdoor teveel geld verliest?

Villain is 88/0. Je hebt wel maar 17 handjes, maar dat is genoeg en het kan best zijn dat hij een 3bet met anytwo callt. Deze flop is dan goed voor jou omdat hij heel weinig gehit kan hebben. Ik cbet hier voor value. Als hij raist, pech maar ben je committed en shove ik het erin.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het is een lastige spot maar zoals Ninja aangeeft kan je ook zonder stats al zien dat deze speler bijna elke hand speelt. Dat houdt ook in dat je op de flop met AK nog steeds vaak zal voorliggen. Ik zou hier dan ook vaak c-betten tegen deze speler. Je hebt overcards en een backdoor flushdraw én zo'n spelers spelen heel vaak fit or fold.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      bedankt voor de heldere uitleg. ik speel momenteel 9 tafels tegelijk. speelde voorheen 12-16 tafels op NL2 en NL5, maar dit kon ik gewoon niet meer bijhouden qua spots e.d. op NL10, dus ben al terug gezakt naar 9 tafels. wellicht toch nog verder terugzakken naar 6 tafels?

ik speel hier dus gewoon bet-broke op de flop? hoe moet me sizing er hier dan uitzien? flop rond de 3$? als hij slechts called, wat doe ik dan met de turn. ik heb dan nog ongeveer 4,5$ behind. check-fold, of het er zelf inschuiven? (ook wel een beetje board afhankelijk wellicht)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      bedankt voor de heldere uitleg. ik speel momenteel 9 tafels tegelijk. speelde voorheen 12-16 tafels op NL2 en NL5, maar dit kon ik gewoon niet meer bijhouden qua spots e.d. op NL10, dus ben al terug gezakt naar 9 tafels. wellicht toch nog verder terugzakken naar 6 tafels?

Ik denk je gewoon best al stats laat zien vanaf hand 1, whales herken je al na 5 handen en nu gebruik je die info niet. De post flop stats zijn dan weinig waard, maar het belangrijkste op 10NL is snel de fish spotten, en als iemand op 5 handen 100% VPIP heeft, is de kans groot dat het een fish is.

Aantal tafels hangt er van af hoe tight je speelt. Ik heb zelf een VPIP van 15-20, dus speel maar zo'n 6 tafels (ook mede omdat ik op een kleine laptop speel en mijn scherm dus klein is)...
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      heb hem nu gelijk vanaf hand 1 aangezet!

speel op een 17 inch scherm, speel 13/10, dus wel vrij tight (misschien wel iets te?)