trips .. i love it :)

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      het was Ax of Kx bij deze was het een AQ :f_love:

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      iPoker
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($2.48)
      UTG+1 ($2.21)
      UTG+2 ($0.71)
      MP1 ($3.72)
      MP2 ($2)
      MP3 ($5.29)
      Hero (CO) ($2.56)
      BTN ($2)
      SB ($1.05)
      BB ($0.92)

Pre-Flop: ($0.03, 10 players) Hero is CO A:spade: J:heart:
      4 folds, MP2 raises to $0.06, 1 fold, Hero calls $0.06, 3 folds

Flop: A:diamond: A:club: K:heart: ($0.15, 2 players)
      MP2 bets $0.11, Hero raises to $0.36, MP2 goes all-in $1.94, Hero calls $1.58

Turn: 4:spade: ($4.03, 2 players, 1 all-in)

River: Q:spade: ($4.03, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $4.03
      MP2 shows
      Q:club: A:heart:
      Hero shows
      A:spade: J:heart:

MP2 wins $3.77 (net +$1.77)

Hero lost $2
  • 8 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dit is trips, en geen set..

waarom kies je er hier trouwens voor om te reraisen op de flop, en niet gewoon te callen. nu druk je enkel alle blufs uit zijn range en hou je enkel de Ax handjes over die callen? mocht je bang zijn voor eventuele straight draw, dan blok je sowieso de J al, dus die kans op een handje als QJ acht ik niet heel groot. daarnaast kan je je afvragen of hij een dergelijke hand op zo'n board gaat betten..

als je hier flatcallt op de flop, heb je kans dat hij op de turn nogmaals barrelt met een Kx hand of misschien wel met een handje als QQ. nu ontneem je hem die mogelijkheid en word je vaak enkel gecalled door soortgelijke handjes of beter (ik weet niet wat de stats van mp2 zijn, maar als hij een beetje een decent speler is, zitten er in zijn range qua Ax combo's enkel handjes als A10, AJ, AQ en AK).
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      o ja je heb gelijk ag weet het niet meer voor vandaag ga zo slapen :O

de hand is ook slecht en verkeerd gespeeld daarom poste ik hem wou eigenlijk in handenforum posten maar weet niet waarom ik het niet gedaan heb beetje in de war denk ik ga slapen ben klaar voor vandaag!

thnx voor info je heb gelijk hoor!

Edit:

Na wat slaap genomen te hebben wil ik nog eens terug kijken naar deze hand, was gister een beetje in de war (komt door te lange sessie ithink) dat ik me gedachtes er niet echt bij had om eens goed te gaan kijken en na te gaan denken. We beginnen bij de titel het was idd trips dat was een beginners foutje heb ook dan even gekeken naar begrippen lijst en het waren idd geen sets. Dan naar de hand ja dopiejopie geeft me het juiste antwoord eigenlijk al ik weet zelf ook niet zo goed waarom ik hier re-raise op de flop, nogmaals ga ik hier posten dat ik denk dat me concentratie veelte laag was en dat ik een te lange sessie heb gespeeld wat goed voor me was..Ik ga dan ook vandaag een tijd limiet aanmaken zodat ik dat kan vermijden. bedankt voor je antwoord dopiejopie! heb ik weer wat van geleerd :)
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Ik heb de hand nog een keer geanalyseerd samen met rikvlierhuis (wel bekend van het forum hier).

Stats villain 14/5 hands 240

Preflop sta ik hier achter tegen zijn range dus moet ik hier folden , dit overigens ook volgens de bss chart. Als je de hand ook in Equilab stopt zie je dat je prefold nog maar 33% over heb op villain zijn range.

Equity Winst Split
      MP2 66.85% 64.36% 2.49% 88+, AJs+, KQs, AQo+
      CO 33.15% 30.67% 2.49% AsJh

as played:

postflop c-bet hij dat kan nog met een pocket pair doen maar na mijn raise shoved hij, daar moet je villain zijn range aanpassen en is het duidelijk dat je beat bent tegen zo'n nit!

Equity Winst Split
      MP2 74.07% 69.63% 4.44% KK+, AJs+, AQo+
      CO 25.93% 21.48% 4.44% AsJh

@dopiejopie88

Ook begrijp ik nu dat ik postflop had kunne flatten om handen als QQ, JJ erin te houden, als je kijkt naar villain zijn stats zullen Kx denk ik niet snel voorkomen in zijn range. Heel misschien KQs meer ook niet.

Als hij hier dan nog checkt op de turn kan ik behind checken en eventueel nog value pakken op de river van een QQ,JJ, Kx hand.

Wanneer hij second barrelt en vervolgens nog eens op de river kan ik hier denk ik beter opgeven.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Call cbet en as played fold vs shove :) . (preflop is goed tenzij het een echt nit is... Dan folden tenzij hij hoge foldto3bet heeft dan 3bet)
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Call cbet en as played fold vs shove :) . (preflop is goed tenzij het een echt nit is... Dan folden tenzij hij hoge foldto3bet heeft dan 3bet)
      Ik ben pas net begonnen en probeer nog te spelen volgens de chart omdat ik anders in situaties beland, waar ik nog verkeerde keuzes maak, moet ik me nu al bezig gaan houden met fold to 3bet? en denk je dat ze AQ vaak folden op NL2? denk dat de meesten niet eens weten wat een 3bet is :P
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja als je nog niet veel ervaring hebt bouw je deze best op adhv een chart ofzo.

En op NL2 gewoon super straight forward spelen en tight. En als je iets hebt goed valuebetten
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Ok thnx! :)
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      Als je de hand ook in Equilab stopt zie je dat je prefold nog maar 33% over heb op villain zijn range.
      Hoeveel % je preflop hebt is in deze totaal irrelevant. Je callt immers om de flop te zien en dán een beslissing te nemen en zoveel mogelijk te winnen als je villain outdrawt. Bvb 66 heeft ook maar 36% tegen die range, terwijl een call volledig ok is.

De reden waarom AJo het zo slecht doet is door de reverse implied odds: als je dan toch deels hit, kan het je uitgerekend méér geld kosten, namelijk als je je aas hit ga je weinig value krijgen van villain zijn KK, QQ,... terwijl het je wél veel gaat kosten als hij AK of AQ speelt. En als je je J hit, gaat het je ook weer veel geld kosten tegen QQ+. Je moet dus al gaan hopen op het waterkansje van een straight of JJx flop.