Heads-up SnG's

• Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Zijn heads-up sit and go's de moeite om te doen?
      Bijvoorbeel op betfair kan ik met mijn bankroll HU spelen voor $1,20 en dan bij winst is dat dan $2.
      Om break-even te blijven zou ik 6/10 moeten winnen.
  • 6 antwoorden
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Bijna niet te doen op microstakes tbh. Een edge van 10% op villain heb je vaak niet terwijl dat wel nodig is om uberhaupt break-even te spelen.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Net als bij iedere andere vorm van poker kan het winstgevend zijn als je de variant beheerst. HU-SNG's vereisen een heel eigen aanpak t.o.v. gewone SNG's en/of cashgames. In verhouding tot gewone SNG's is de hand die je hebt veel minder relevant en de stijl van je tegenstander des te belangrijker. Als je thuis bent in HU-SNG's of bereid bent om er veel tijd in te steken dan kunnen ze (aardig) winstgevend worden.

Op de micro's hakt de rake er overigens wel harder in. Zeker bij het OnGame netwerk. De rake is ronduit asociaal. Als je die $1+0.20 gaat spelen ben je een eeuw bezig voordat je de bankroll hebt om up te moven. Mocht je toch HU-SNG's willen spelen dan ben je rake-wise het beste af bij PokerStars of iPoker.

Ter vergelijking op de micro-stakes:

• OnGame: $1.00 + 0.20 = 20% rake
      • PokerStars: $1.40 + 0.10 = 7,1% rake.
      • iPoker: 1.00 + 0.05 = 5% rake.

Benodigde break-even winrate:

• OnGame: 60%
      • PokerStars: 53,6%
      • iPoker: 52,5%
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Bedankt voor de info Pstrats, het probleem is alleen dat ik op ongame nog een bonus heb die ik graag zou leegspelen. Ik heb laatst 40 HU SnG's gedaan met licht verlies, maar het resultaat was wel dat ik een groot deel van de benodige punten voor die bonus opgegeten heb.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Graag gedaan.

Bonussen zijn altijd een verhaal apart. Stel dat je licht verlies maakt met 20% rake dan zou dit kunnen betekenen dat je licht winst zou maken met 5-7% rake. Afhankelijk van het aantal benodigde games en de hoogte van de bonus zou het dan interessanter kunnen zijn om te stoppen met het vrijspelen van de bonus en op een andere room te gaan spelen. Echter, hoe verder je bent met het vrijspelen van de bonus hoe meer +EV het wordt om deze toch vrij te spelen.

Niet onbelangrijk trouwens: Als je licht verliesgevend bent op OnGame zou dit ook kunnen betekenen dat je nog veel meer zou verliezen bij een room waar de rake lager is. Is maar net afhankelijk van hoe fishy de competitie is. Mocht je dus overwegen om te switchen na het vrijspelen van de bonus dan zou ik rekening houden met de volgende factoren:

• Rake
      • Aanbod games
      • Competitie (fishyness)
      • Rakeback
      • First Deposit Bonus

Veel succes!
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Alleen als het daar vol idioten zit is 20% rake aanvaardbaar. Zoniet is het onmogelijk om die winstgevend te spelen met dergelijke rake.

Of HU SNGs voor de rest de moeite zijn is puur persoonlijk. Ik speel ze graag omdat ze enorm gevarieerd zijn doordat je maar 1 tegenstander hebt en je dus telkens aangepast moet spelen tegen elke tegenstander. Observeren en adapteren is dus veel belangrijker dan de kaarten die je krijgt.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Zelfs tegen de grootste donk een edge van >20% zou ik knap vinden.