NL10: JQs met flusdrawkansen na flop

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      De onderstaande hand:

eerste conclusie:

te vroeg geopend waardoor ik in een lastige spot kom.

Vervolgens 1x van de MP2

VP 20 PFR 8 3bet 6.7 Handen 40
      Agression Frequency 52 (Welke gebruiken jullie met HM2? Agression factor??)
      WTSD 40

Dan de flop....

2e conclusie?

ik raise --> fout.... vele handen laat ik folden.... Ik heb een flushdraw en misschien 2 overkaarten (niet helemaal denk ik omdat je niet weet wat tegenstander heeft)

Vervolgens krijg ik de reraise....?

Tja.... standaard fold denk ik hé....
      Ik krijg never de nooit niet de odds om te callen...
      Wel weet ik dat ik een agressieve tegenstander heb...

Andersom handiger???

check/reraise?????
      En stel je voor ik heb AKs van schoppen.... Dan wel broke?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

BB: $11.11 (111.1 bb)
      Hero (UTG+1): $16.82 (168.2 bb)
      UTG+2: $10 (100 bb)
      MP1: $10.37 (103.7 bb)
      MP2: $11.95 (119.5 bb)
      MP3: $22.63 (226.3 bb)
      CO: $10 (100 bb)
      BTN: $12.78 (127.8 bb)
      SB: $1.90 (19 bb)

Preflop: Hero is UTG+1 with J Q
      Hero raises to $0.35, 3 folds, MP3 calls $0.35, 4 folds

Flop: ($0.85) 3 3 T (2 players)
      Hero bets $0.42, MP3 raises to $2.11, Hero?
  • 2 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Preflop is het inderdaad nogal loose. Maar zo heel af en toe kun je dat wel doen. Op een tighte tafel die niet veel driebet of een tafel vol vis is het ook niet zo slecht.

Je cbet op de flop vind ik te klein. Met een hoog paar ga je hier altijd meer betten, dus dat moet je met je semi-bluffs ook doen. Je doel is de pot meteen op te pakken, en in geval van een call heb je nog wel wat outs.

Na zijn raise komen een paar andere problemen
      1. Je hebt de odds niet om te callen
      2. Als de flush komt zul je niet afbetaald worden
      3. Jullie zitten alle twee deep. Ik denk niet dat je 160bb wil riskeren op een draw
      4. Je bent misschien al drawing dead tegen hogere flush draw of full house.

Daarom fold je best op zijn raise.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Preflop is het inderdaad nogal loose. Maar zo heel af en toe kun je dat wel doen. Op een tighte tafel die niet veel driebet of een tafel vol vis is het ook niet zo slecht.

Je cbet op de flop vind ik te klein. Met een hoog paar ga je hier altijd meer betten, dus dat moet je met je semi-bluffs ook doen. Je doel is de pot meteen op te pakken, en in geval van een call heb je nog wel wat outs.

Na zijn raise komen een paar andere problemen
      1. Je hebt de odds niet om te callen
      2. Als de flush komt zul je niet afbetaald worden
      3. Jullie zitten alle twee deep. Ik denk niet dat je 160bb wil riskeren op een draw
      4. Je bent misschien al drawing dead tegen hogere flush draw of full house.

Daarom fold je best op zijn raise.
      Mee eens. Je kan dit zeker openen aan een wat tightere tafel of wanneer er passieve spelers achter je zitten die vaak folden op een c-bet.

Aandachtspunt hier is vooral je c-bet sizing. Tegen de raise van een redelijk passieve speler (8 pfr) kan je hier wel folden.